کد خبر: 14885
A

پاپ:باید برای جنگ ها به خداپاسخ گوباشید

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها به قدرت های بزرگ که با هدف سودجویی و کسب قدرت باعث ایجاد جنگ و خونریزی در جهان می شوند، هشدار داد که سرانجام باید برای اعمالشان در برابر خداوند پاسخگو بود و حساب پس بدهند.

پاپ:باید برای جنگ ها به خداپاسخ گوباشید

 رهبر مذهبی کاتولیک ها، قدرتمندان را عامل ایجاد جنگ ها و خونریزی ها دانست و هشدار داد: آنها باید در مقابل خدا پاسخگو باشند. 
وی روز پنجشنبه در طی یک مراسم مذهبی گفت: امروز جهان شاهد خونریزی ها است. امروز جهان در جنگ است. بسیاری از برادران و خوهران ما و حتی بی گناهان می میرند، چرا که قدرتمندان و بزرگان به دنبال قدرت، سودجویی و اراضی هستند، آنها یک تکه زمین می خواهند. آنها قدرت بیشتر می خواهند. آنها با فروش اسلحه به دنبال سودجویی هستند. آنها تا کی می توانند بگویند که 'من فقط به این اراضی علاقه دارم'، 'من به این قطعه زمین علاقه دارم' و اگر بمبی بیافتد و 200 کودک جان خود را از دست بدهند، می گویند که 'تقصیر من نیست تقصیر بمب است من فقط زمین می خواهم.'
پاپ هشدار داد: خداوند به صراحت گفته است که در خصوص اعمال تک تک ما در جهان حسابرسی خواهد کرد. خداوند از هر جاندار و از هر انسان حسابرسی می کند. به نظر می رسد که ما اینجا در صلح هستیم . ولی خدا از مصائبی که برادران و خواهران ما در جنگ متحمل شدند، حساب پس می گیرد و سئوال می کند. 
پاپ گفت: باید از خود بپرسیم، ' چه کنم تا دیگر در جهان خونریزی نشود؟' همه ما در این مساله درگیر هستیم. دعا برای صلح یک کار تشریفاتی نیست. کار برای صلح نیز یک تشریفات نیست. 
وی افزود: جنگ در قلب انسان و در خانه و خانواده و در میان دوستان آغاز می شود و سپس آن به سراسر جهان می رود. چه باید کرد، وقتی می بینیم که از قلبمان چیزی می آید که قصد نابود کردن صلح را دارد؟ جنگ اینجا آغاز می شود و اخبار آن را در روزنامه ها و رسانه ها می بینیم. 
«بذر جنگ که باعث حسادت و طمع در دل برخی کاشته می شود، همانی است که به درخت تبدیل شده و به شکل بمب بر روی بیمارستان و بر روی مدرسه می افتد و کودکان را می کشد.»
وی افزود: اعلان جنگ از این جا در تک تک ما آغاز می شود. بنابر این باید از خود بپرسیم که چگونه می توانیم هر روز از صلح در دل خود و در خلوت خود و درخانواده خود محفاظت کنیم. اینگونه می توانیم از صلح در جهان محافظت کرد. نابودی خانواده و ملت ها با حسادت های کوچک آغاز می شود در حالی که باید از ابتدا از احساساتی که منجر به دشمنی و حذف برادری می شود جلوگیری کرد.

 

منبع:  رادیو واتیکان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر