کد خبر: 148888
A
واکنش یک نماینده مجلس به مصوبه مولدسازی در گفت و گو با دیده‌بان ایران:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: مجلس هیچ اطلاعی از واگذاری اموال دولتی ندارد/ می گویند، دولت به لحاظ مالی به ورشکستگی رسیده و کفگیرش به ته دیگه خورده که دست به حراج اموال زده!

حسینی قطب‌آبادی درباره ابهامات مصوبه مولدسازی به سایت دیده بان ایران گفت: مشخص نیست که فروش اموال آیا اصلا در اختیار دولت است؟ آیا فروش اموال دولتی محسوب می‌شود؟ آیا سران قوا می‌توانند برای ثروت‌های ملی و عمومی چنین تصمیمی بگیرند؟ تکلیف بحث‌های مربوط به بندهای قانون اساسی که با این موضوع مغایرت پیدا می‌کند چه می‌شود؟ آیا بحث فروش به غیر است؟ خارجی‌ها مشمول می‌شوند یا نه؟ اگر می‌شود باز هم با قانون اساسی مغایرت دارد، تکلیف آن چه می‌شود؟ در محافل عمومی هم بحث‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه اگر این تصمیم توسط یک دولت اصلاح‌طلب هم گرفته می‌شد، چنین اجازه‌ای به آنها می‌دادند؟ با آن‌ها هم همین برخوردها می‌شد یا به موراد دیگری متهم‌شان می‌کردند.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: مجلس هیچ اطلاعی از واگذاری اموال دولتی ندارد/  می گویند، دولت به لحاظ مالی به ورشکستگی رسیده و کفگیرش به ته دیگه خورده که دست به حراج اموال زده!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مصوبه مولدسازی واکنش‌های انتقادی بسیاری را به دنبال داشته است. از جمله اینکه این هیئت، مجلس را به عنوان نهاد قانونگذار کشور دور زده است یا به تعبیر یکی از نمایندگان «ناقوس مرگ مجلس به صدا در آمده است.

مصطفی حسینی قطب‌آبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با «دیده‌بان ایران» در واکنش به این مصوبه گفت: «در بحث مولدسازی حرف و حدیث زیادی وجود دارد؛ از جمله اینکه هنوز مجلس را در جریان قرار نداده‌اند. در واقع اولین نقطه ضعفش این است که متاسفانه سران قوا نشسته‌اند و تصمیمی را گرفته‌اند که مجلس به عنوان قطب قانونگذاری هیچ اطلاعی از آن ندارند. بر این اساس انقاد بسیاری از نمایندگان را برانگیخته که یک بی‌حرمتی صورت گرفته است.»

این نماینده مجلس درباره دیگر ابهامات مصوبه مولدسازی، بیان کرد: «از سوی دیگر ما نمی‌دانیم اموالی که قرار است بر اساس این مصوبه به فروش برسند شامل چه اموالی است و افرادی که برای انجام این کار تعیین شده‌اند مصونیت قضایی دارند. این اتفاقات، اتفاقات خوشایندی در کشور نیست و هزار حرف و حدیث را ایجاد می‌کند. تعجب می‌کنم در زمانی که کشور در شرایط تحریم قرار دارد و دشمن منتظر هرگونه روزنه و فرصت برای نفوذ است، چرا با گرفتن چنین تصمیماتی واکنش‌ها را بیشتر برمی‌انگیزانند.»

قطب‌آبادی افزود: «چه ایرادی داشت درباره تصمیم‌گیری برای چنین موضوع مهمی پیشینه و پس‌زمینه‌اش را از طریق رسانه ملی و مجلس بررسی می‌کردند و تصویب می‌گرفتند. متاسفانه این تصمیم را پشت درهای بسته گرفته‌اند که هم بحث‌های حقوقی را بین حقوقدانان و هم بین مجلسی‌ها برانگیخته مبنی بر اینکه چه کار پنهانی قرار است انجام دهند که نمی‌خواستند با مجلس در میان بگذارند.»

نماینده مجلس یازدهم در ادامه به طرح ابهامات پرداخت و به دیده بان ایران گفت: «مشخص نیست که فروش اموال آیا اصلا در اختیار دولت است؟ آیا فروش اموال دولتی محسوب می‌شود؟ آیا سران قوا می‌توانند برای ثروت‌های ملی و عمومی چنین تصمیمی بگیرند؟ تکلیف بحث‌های مربوط به بندهای قانون اساسی که با این موضوع مغایرت پیدا می‌کند چه می‌شود؟ آیا بحث فروش به غیر است؟ خارجی‌ها مشمول می‌شوند یا نه؟ اگر می‌شود باز هم با قانون اساسی مغایرت دارد، تکلیف آن چه می‌شود؟ بنابراین پاره‌ای از ابهامات و فلش‌های انتقادی بسیار زیادی در این شرایط کشور به سوی این موضوع بسیار مهم وجود دارد.»

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: «در محافل عمومی هم بحث‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه اگر این تصمیم توسط یک دولت اصلاح‌طلب هم گرفته می‌شد، چنین اجازه‌ای به آنها می‌دادند؟ با آن‌ها هم همین برخوردها می‌شد یا به موراد دیگری متهم‌شان می‌کردند. بحث‌هایی هم مطرح است مبنی بر اینکه دولت به لحاظ مالی به ورشکستگی رسیده و کفگیرش به ته دیگه خورده که دست به حراج اموال زده است. همه این موارد باعث بلاتکلیفی پاره‌ای از ابهامات و ایجاد شبهه بسیار زیادی شده است. بنابراین بایستی به این موضوع بسیار جدی نگاه شود. آقای قالیباف هم امروز در واکنش به انتقاد همکاران، در صحن علنی قول دادند که برای اولین بار فردا صبح برای مردم و مجلس این موضوع را روشن کنند.»

قطب‌آبادی همچنین درباره نقش معاون اول رئیس جمهور در گرفتن چنین تصمیمات اقتصادی مهم، گفت: «صحبت ما هم همین است. ما به عنوان نمایندگان مجلس خبر نداریم که چه تصمیمی گرفته شده است؟ پشت درهای بسته چه کسی تصمیم‌گیرنده است؟ سیاست‌شان چیست؟ این موضوع قرار است در چه سطحی انجام شود؟ برنامه‌ریز چه کسی است؟ انتقاد شدید ما بر این است که چرا چنین تصمیم مهمی در یک فضای بسته گرفته شده است آن هم بدون اینکه مجلس به عنوان نهاد اصلی قانون‌گذاری در کشور اطلاع داشته باشد. ضمن اینکه انتقادات شدیدی به این مسئله وارد است که با مغایرت‌هایی که با قانون اساسی پیدا می‌کند، چه خواهد شد؟ مجلس مصر است که آقایان به این ابهامات پاسخ دهند.»

منبع: سایت دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر