کد خبر: 149038
A

بخشی‌پور، نماینده مجلس: تیم اقتصادی دولت عامل ایجاد وضع موجود اقتصاد کشور هستند

مجتبی بخشی پور عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت از عوامل بوجود آمدن مشکلات و شرایط موجود هستند از رییس‌جمهور خواست تا در ترکیب این تیم تغییراتی را اعمال کند.

بخشی‌پور، نماینده مجلس: تیم اقتصادی دولت عامل ایجاد وضع موجود اقتصاد کشور هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مجتبی بخشی پور در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 18 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر، گفت: با نگاهی اجمالی به وضعیت اقتصادی کشور متوجه خواهیم شد که تورم، گرانیِ افسارگسیخته، بیکاری روزافزون، رهاشدنِ قیمت خودروهایِ داخلی در بازار، افزایش روزانه اقلام خوراکی، کوچکتر شدن سفره مردم ، قطع امید به زندگی و موارد متعدد دیگر کارد را به استخوان رسانده و به شدت قدرت خرید مردم پایین آمده که این خود نمونه بارزی برای اثبات ناتوانی، ناکارآمدی و بی‌برنامگی مسوولین بودجه‌ای و اقتصادی دولت می‌باشد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان مجلس، ادامه داد: با وجود این تیم اقتصادی، نه تنها گره‌ای از مشکلات ریز و درشت معیشت و اقتصاد کشور باز نخواهد شد بلکه خودِ این تیم، از عوامل بوجود آمدن مشکلات و شرایط موجود می‌باشد.

وی خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد: با این تیم نمی‌توان بارقه‌ای از امید در دل مردم و اقتصاد کشور ایجاد نمود و به آینده ای بهتر از امروز امیدوار بود لذا تا دیر نشده و کمر مردم در زیر فشار تورم شکسته نشده، در تیم اقتصادی و بودجه‌ای کشور خانه تکانی اساسی و اصولی ایجاد نمایید و از تجربه، توان و ظرفیت بالای نخبگان اقتصادی کشور در سمت‌های مدیریتی و اتاق های فکر بهره گرفته و توانایی های غیرقابل انکار بخش خصوصی را نادیده نگیرید. همچنین فعال تر نمودن حوزه اقتصادی وزارت امور خارجه را در اولویت قرار دهید تا بلکه با چنین تدابیری ، کشور را از وضعیت غیرقابل تحمل کنونی خارج نمایید.

بخشی‌پور اظهار کرد: اما در حوزه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دلیل عدم استفاده از مدیران توانمند، مجرب، مسوولیت پذیر و متخصص، شرکت ملی پتروشیمی به یکی ازضعیف‌ترین و بی برنامه ترین مجموعه وزارت نفت تبدیل شده و متاسفانه نه تنها پروژه های این شرکت پیشرفت نداشته بلکه روز به روز در حال پسرفت و تعطیل شدن تدریجی آنها هستیم. لذا با توجه به جایگاه این شرکت در عرصه بین المللی، از وزیر نفت مصرانه می‌خواهم در این زمینه تجدیدنظر نماید در غیر این صورت، مجلس بدون هیچ گونه اغماضی تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد نمود.

وی افزود: از سوی دیگر مدتی است برخی با تَمسُک به نهاد وقف که یکی از اصیل ترین نهادها در شریعت اسلامی می باشد، در پی چنگ‌اندازی به بخش عظیمی از سرمایه کشاورزان در بسیاری از روستاهای استان کرمانشاه از جمله ده‌ها روستا از دهستان‌های حسن‌آباد و شیان شهرستان اسلام آبادغرب هستند.

بخشی‌پور بیان کرد: این روستاییان زحمت کش و پرتلاش به مدت حداقل دو قرن است که صاحب این زمین‌ها بوده و افرادی که امروزه ادعای وراثت املاک مذکور را دارند، حداقل در سه نسل گذشته حتی یک وجب از این اراضی را در تصرف خود نداشته اند. به یقین، این افراد با پنهان شدن در پشت نهاد ریشه دار و اسلامی وقف، بر آن هستند تا اقدام خود را قانونی جلوه دهند و از هرگونه اعمال مالکیت کشاورزان جلوگیری نمایند. لذا از نهادهای مرتبط با این موضوع می خواهم که در این زمینه ورود کرده و از اِجحاف بیشتر در حَق کشاورزان عزیز که نَقشی عمده در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارند، ممانعت نمایند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اما در کنار انتقادِ بحق از مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی مسوولین این بخش از دولت، جا دارد از بخش های دیگری که در عرصه خدمات‌رسانی و تلاش برای توسعه زیرساخت ها و کاهش آلام مردم به خوبی درخشیده‌اند، صمیمانه سپاسگزاری نمایم. درهمین رابطه راه اندازی، تکمیل و تجهیز فاز دوم بیمارستان­ حضرت امام اسلام آبادغرب تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی حوزه انتخابیه به دستگاه های MRi و CTS ، تخت‌های مراقبت ویژه و سایر تجهیزات و امکانات، احداث چندین کلینیک و درمانگاه شهری و روستایی، احداثِ اورژانس بیمارستان حضرت امام با 27 تخت که در غرب کشور کم نظیر می‌باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: شبانه روزی کردن درمانگاه بخش حمیل، احداث بیمارستان شهرستان دالاهو، اجرای درمانگاه بخش گهواره، آغاز پذیرش دانشجو در سه رشته مرتبط و نیز ایجاد دانشکده سلامت که می تواند اسلام آبادغرب را به پایلوت مرکز آموزش پزشکی غرب استان تبدیل کند، از جمله اقدامات قابل ستایش و شایسته تقدیر در حوزه وزارت بهداشت و درمان است. در همین راستا از ریاست و اعضای محترم کمیسیون بهداشت، وزیر محترم بهداشت و درمان، معاونینِ ایشان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان که با سفرهای جداگانه و حضور در شهرستانهای اسلام آبادغرب و دالاهو و بررسی میدانی، زمینه اجرایی شدن موارد فوق را فراهم آورده اند، از این تریبون تقدیر و تشکر می‌‎نمایم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر