کد خبر: 14909
A

تاکید یک نماینده اصلاح‌طلب بر تخصص‌گرایی در انتخابات شوراها

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید به مردم در مورد انتخاب افراد برای حضور در شوراهای شهر و روستا آگاهی داد، تاکید کرد: اگر احزاب و گروه‌ها و NGO ها افرادی را معرفی کنند ، در آینده نیز دربرابر عملکرد این افراد پاسخگو خواهند بود.

تاکید یک نماینده اصلاح‌طلب بر تخصص‌گرایی در انتخابات شوراها

داوود محمدی با تاکید بر آگاهی‌بخشی و اطلاع رسانی مردم در مورد انتخابات شوراها اظهار کرد: روش‌های مختلفی برای آگاهی رسانی به مردم وجود دارد که در این راستا، رسانه به ویژه صدا و سیما، ‌وسایل ارتباط جمعی و خبرگزاری ‌ها قطعا می‌تواند در اطلاع رسانی نقش مهمی دارند.

وی با تاکید بر این که هر چه جلوتر برویم آگاهی مردم بیش‌تر می‌شود و رسانه ها هم مسئولیت دارند، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که باید در کشور ما  در بحث انتخابات دنبال کرد، وجود احزاب وتشکل‌های قوی است که ضمن معرفی افراد کارآمد، در مراحل بعدی نیز در برابر مردم جوابگو باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در حقیقت احزاب، ‌ جمعیت‌ها و گروه ها باید احساس مسئولیت و نیاز کرده و افرادی را به مردم معرفی کنند که از صلاحیت، ‌ توانایی و تخصص لازم در امور شهری برخوردار باشند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین یکی از راه‌هایی که جامعه بخواهد در مسیر مدنی شدن طی کند، ‌ تقویت احزاب و گروه‌ها است که آن‌ها نیز با احساس مسئولیت بیش‌تری نسبت به انتخاب افراد و معرفی آن‌ها به مردم عمل کنند.

محمدی همچنین با بیان این‌که اگر احزاب و NGO ها افراد را معرفی کنند، در آینده خود پاسخگو خواهند بود، گفت:  مسئولین و متولیان امر هم باید نسبت به این مساله توجه جدی داشته باشند، ‌ راه‌ها و روش‌هایی را اتخاذ کنند که آگاهی مردم نسبت به گذشته افراد و توانمندی آن‌ها افزایش پیدا کند و اگر مسئولیتی را به فردی واگذار می کنند او توان انجام آن کار را داشته باشد.

وی با اشاره به تفاوت و مشکلاتی که درباره انتخابات شوراها در شهرهای بزرگ و یا کوچک وجود دارد، ‌ اظهار کرد: شهرهای مختلف با مشکلات متعددی مواجه هستند، شهری مانند تهران به دلیل وسعت و همچنین جمعیت بالا همواره در انتخابات شوراها با مشکلات خاصی مواجه بوده از طرف دیگر شهرهایی با مقیاس کوچک‌تر وجود دارند که رأی مردم تا حدودی قومی یا قبیله‌ای است، بنابراین ضرورت دارد که این قبیل مشکلات توسط مسئولان مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که در شوراهای اسلامی شهر و روستا باید افرادی انتخاب شوند که در مسائل شهری، اجتماعی و همچنین عمرانی تخصص داشته باشند، گفت: در سال‌های گذشته با این مسأله مواجه بودیم که شهروندان چون سایر کاندیداها را نمی‌شناختند به افرادی رای می دادند که نسبت به چهره آن ها شناخت داشتند.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که این افراد تخصصی در مسایل شهری نداشتند  طبیعتا بازدهی لازم را در مسئولیت خود نداشتند که در این زمینه باید به مردم آگاهی داد که درست انتخاب کنند.

وی به ویژگی‌های کاندیداهای شوراها نیز اشاره کرد و افزود: داشتن تعهد، اعتقاد و ایمان در وهله اول اساسی و بنیادی است اما از سوی دیگر افراد باید از تخصص و توانایی لازم برخوردار باشند تا بتوانند به ایفای وظایف خود بپردازند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس درباره وضع قوانینی مبنی بر داشتن تخصص لازم برای کاندیداتوری شوراها اظهارکرد: تدوین و تصویب قوانینی در این زمینه هم می‌تواند یک ضرورت باشد گرچه تاحدودی کار سختی است اما با این کار افراد متناسب با تخصص و توانایی‌شان انتخاب می‌شوند.

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر