کد خبر: 149115
A

نماینده مجلس: هیئت مولدسازی نباید مصونیت قضایی داشته باشد

محمدحسن آصفری نماینده مجلس یازدهم:تاسفانه سران قوا به موضوعات مختلف ورود می‌کنند و مجلس باید به دنبال آن باشد که اختیارات سران قوا را که در حوزه‌های مختلف برای خود لحاظ کرده‌ است، کم کند.

نماینده مجلس: هیئت مولدسازی نباید مصونیت قضایی داشته باشد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدحسن آصفری نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با نمایندگان درباره تصمیم اخیر سران قوا مبنی بر مولدسازی دارایی‌ها، گفت: متاسفانه سران قوا به موضوعات مختلف ورود می‌کنند و مجلس باید به دنبال آن باشد که اختیارات سران قوا را که در حوزه‌های مختلف برای خود لحاظ کرده‌ است، کم کند.

وی ادامه داد: زمانی که سران قوا به موضوعات مختلف ورود می‌کنند، حق قانونی نمایندگان از آنها سلب می‌شود. اختیارات سران قوا خیلی زیاد شده است. سران قوا نباید اجازه اختیاراتی را دهند که تصمیم‌گیری درباره آن در حوزه حقوق قانون‌گذاران است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گویا قرار است در مولدسازی حدود ۹۹ هزار میلیارد تومان دارایی به فروش برسد اما این موضوع توسط تعداد محدودی از افراد صورت می‌گیرد و حتما باید بر آنان نظارت وجود داشته باشد.

آصفری گفت: باید شفافیت و نظارت‌های لازم در مولدسازی مورد توجه قرار گیرد. تعداد زیادی از اعضای تیم مولدسازی، وزرا هستند و با توجه به اینکه حجم کار آنان بسیار زیاد است، زمان زیادی طول می‌کشد که آنان بتوانند پرونده‌های مربوط به مولدسازی را مورد رسیدگی قرار دهند.

وی تاکید کرد: مولدسازی به شفافیت نیاز دارد و نباید هیئت مولدسازی مصونیت قضایی داشته باشند، چرا که عدم نظارت بر این هیئت باعث بروز فساد می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر