کد خبر: 149221
A

امام جمعه اصفهان: یکی از واجبات الهی حفظ نظام اسلامی و ولایت فقیه است/ دشمنان اصول انقلاب را نشانه گرفته اند

آیت‌الله سید ابوالحسن‌ مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان: کی از واجبات الهی حفظ نظام اسلامی و ولایت فقیه است، دشمنی که سال‌ها قصد به زانو در آوردن انقلاب را دارد بداند که مردم نه تنها زانوهایشان خمیده نشده بلکه با قدم‌های محکم و با ایمان قوی و بصیرت انقلابی حضور خود را در راهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش خواهند گذاشت.

امام جمعه اصفهان: یکی از واجبات الهی حفظ نظام اسلامی و ولایت فقیه است/ دشمنان اصول انقلاب را نشانه گرفته اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله سید ابوالحسن‌ مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: یکی از واجبات الهی حفظ نظام اسلامی و ولایت فقیه است، در آستانه ۲۲ بهمن هستیم که دشمنان به شدت تلاش می‌کنند تفرقه‌‌ای را میان گروه‌های سیاسی و مردم شکل دهند تا مردم احساس بدبینی و بی‌اعتمادی نسبت به خود و مسؤولان پیداکنند. 

وی ضمن بیان اینکه دشمنان نقاط قوت انقلاب را نشانه گرفته‌اند، افزود: یکی از نقاط قوت میان ما اتحاد است؛ نه تنها اتحاد ظاهری بلکه دل‌ها نیز باید کنار هم باشند و همه ما باید در اصول انقلاب و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های آن، اتحاد ظاهری و همدلی خود را حفظ کنیم همانطور که رهبر هم تقاضا کردند همه ملت و گروه‌ها با حفظ وحدت و انسجام ملی حضور پیدا کنند.

مهدوی خاطرنشان کرد: دشمنی که سال‌ها قصد به زانو در آوردن انقلاب را دارد بداند که مردم نه تنها زانوهایشان خمیده نشده بلکه با قدم‌های محکم و با ایمان قوی و بصیرت انقلابی حضور خود را در راهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش خواهند گذاشت.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: چیزی که انقلاب ما را به پیروزی رساند اسلام، حضور مردم و اتحاد بود و رکن اساسی برای این سه چیز رهبر آسمانی و ولی فقیه است؛ او مردم را به وظایف هر روز خود آگاه می‌سازد و مردم را به حرکت به سمت قله کمال اشاره می‌کند و همه را متوجه نقشه‌های دشمنان می‌کند چرا که دشمنان اصول انقلاب را نشانه گرفته‌اند. 

وی ادامه داد: مردم حضور چشمگیر خودشان را در جشن ملی ۲۲ بهمن مرتب نشان داده‌اند، باز هم نشان خواهند داد، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: حرکت انقلاب گاهی در دولت‌های مختلف ضعیف شده و مشکلاتی به وجود آمده  اما حرکت به سمت جلو و امید آفرین بوده که دشمنان نمی‌خواهند این نکته قوت را بپذیرند و اخیرا از یکی نمونه‌های اقتدار به نام پایگاه هوایی و شکاری عقاب ۴۴ رونمایی شد که دشمنان را به وحشت انداخت و بازتاب عجیبی در خبر‌های خارجی داشت و شما می‌بینید که آنها نگران می‌شوند.

آیت‌الله مهدوی تأکید کرد: البته بارها گفته‌شده این اقتدار برای نظام جمهوری اسلامی از باب شروع جنگ نیست بلکه قرار این است با این اقتدار دشمن را مایوس کنیم تا در منطقه کشور‌های همسایه آرامش ایجاد شود و دوستان ما مطمئن باشند که کشوری مقتدر از منافع آن‌ها محافظت می‌کند و این آرامش و عدم جنگ، سبب صلح در منطقه خواهد بود که در نهایت باعث پیشرفت انقلاب ما و کشور‌های هم‌جوار می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: انقلاب ما آمیخته به اعتقادات اسلامی است و باید مواظب اصول انقلاب باشیم چرا که شهدای عزیزمان جان‌شان را برای این اصول دادند و اصول انقلاب ما اسلام و آرمان‌های اسلام است که برای زمینه سازی ظهور این اصول باید کاملا حفظ شود.

وی افزود:  ۴۴ سال از انقلاب گذشت و اصول اصلی انقلاب که همان کمال خواهی و عشق به پروردگار و معصومین(ع) است حفظ شده و ما امروز شاهد حضور مردم در مجامع دینی هستیم؛ در اعتکاف اخیر ۳۶۰ مرکز را در استان اصفهان داشتیم که بسیاری از شرکت‌کنندگان  نوجوانان و جوانانی بودند که با دل‌های پاک حضور پیدا کردند و دعا کردند.

آیت‌الله مهدوی اذعان داشت: استقلال یکی از اهداف بزرگ انقلاب بوده که به معنای رابطه نداشتن با کشور‌های خارج نیست بلکه به معنای جلوگیری از نفوذ دشمن، بهره‌‌‌کشی و استعمار آن‌ها است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: آزادی نیز  یکی از اهداف بزرگ انقلاب است اما نه به معنای آزادی نفسانی بلکه به منظور آزادی عقلانی بوده که آزادی عقلانی به معنای  رعایت حقوق دیگران و حدود قانونی است.

وی با اشاره به عفو تعداد زیادی از محکومین جریانات اخیر توسط رهبری گفت: در آستانه مبعث نبی گرامی(ص)، حضور در ماه رجب و دهه فجر و در شرایطی که حدود دو ماه از اغتشاشات می‌گذرد این عفو بازتاب بسیار زیادی بین دوستان و امید آن‌ها داشت و همچنین در نا‌امیدی دشمنان اثر بسیاری برجای گذاشت.

آیت‌الله مهدوی ضمن اشاره به فواید این عفو خاطرنشان کرد: این عفو باعث شد تا مردم دشمن اصلی خود را بشناسند و راهکارهای دشمن تبیین شود؛ با این عفو صف معترضان از کسانی که اغتشاش جدی ایجاد کرده بودند جدا شد.

همچنین آیت‌الله مهدوی، امام‌ جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: یکی از وظایف و حدود ما که باید به آن توجه کنیم، گرامیداشت انقلاب شکوهمند و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است.

وی افزود: نجات از طاغوت به معنای نجات از همه سختی‌ها نیست، بلکه نجات از فشارها و کارهای حرام طاغوت است که این مورد را می‌توان از ایام الله دریافت کرد وبه همین خاطر، امام خمینی، ۲۲ بهمن را یوم‌الله نامیدند. 

 مهدوی با اشاره به شهادت امام موسی بن جعفر(ع) در هفته پیش رو، خاطرنشان کرد: ائمه ما به خصوص امام هفتم، شیعیان را به مبارزه با طاغوت سوق می‌دادند و می‌گفتند مؤمن نباید به زنده ماندن طاغوت راضی باشد.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: ارتباط با دشمن نباید باعث سست شدن در شعار شود و اگر حاکمیت کسی به حاکمیت ائمه وصل شود مرضی پروردگار است و در غیر این حکومت او طاغوت است.

وی افزود: بعد از اعتقاد به ولایت پروردگار، اعتقاد به ولایت پیامر و ائمه و منسوبین از طرف آن‌ها واجب است و همچنین بعد از آن اطاعت از  ولی فقیه و مراجع تقلید که ائمه آن‌ها را حجت بر شما قرار داده‌اند لازم می‌شود.

 مهدوی ضمن قدردانی از مسؤولانی که شبانه روز خدمت می‌کند، اذعان داشت: مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی فراوانی دارند ولی با عفت کلام رفتار می‌کنند و اهل مدارا هستند؛ وظیفه ما و همه خدمت کردن به مردم است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی مربوط به مسائل خارجی مانند تحریم است ولی مشکلات اداری مردم را باید حل کنیم؛  وقتی کسی به اداره مراجعه می‌کند مسؤول باید متواضعانه رفتار کند و  مشکل را بررسی و راهکار ارائه دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر