کد خبر: 149302
A

راهپیمایی روز گذشته صریح‌ترین رفراندوم نظام جمهوری اسلامی بود

ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راهپیمایی روز گذشته را نه تنها یک حماسه بلکه صریح‌ترین رفراندومی دانسته که نظام جمهوری اسلامی می‌توانست در ۴۴ سالگی خود برگزار کند.

راهپیمایی روز گذشته صریح‌ترین رفراندوم نظام جمهوری اسلامی بود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه در بخشی از گزارش خود با عنوان "گشایش با رافت در امتداد وحدت" بیان کرده است: راهپیمایی روز گذشته و حضور میلیونی مردم از اقشار گوناگون نه فقط همچون همیشه حماسه‌ای دیگر آفرید بلکه خود صریح‌ترین رفراندومی بود که نظام جمهوری اسلامی می‌توانست در ۴۴ سالگی خود برگزار کند.

روزنامه نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (جوان) خاطر نشان کرد: مردم ایران روز گذشته با حضور پرصلابت خود یک بار دیگر با اکثریت قاطع به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند و تصاویر این رفراندوم میلیونی یک بار دیگر به سراسر دنیا مخابره شد. راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، اما با سال‌های قبل تفاوت‌های مهمی داشت و یکی از اصلی‌ترین این تفاوت‌ها رأفت توأم با اقتدار نظام اسلامی در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ رأفتی که از یک سو قدرت و بلوغ و پختگی نظام را نشان می‌داد و از سوی دیگر از تسلط و احاطه بر امور حکایت داشت؛ احاطه‌ای که اجازه می‌دهد حتی با مجرمان و فریب‌خوردگان هم رفتاری منعطفانه داشته باشد و فضا را برای جذب حداکثری آنان به آغوش جامعه اسلامی باز کند. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ در ادامه این گزارش آمده است: ۴۰ سالگی دوران پختگی و بلوغ است. انقلاب اسلامی ایران هم در نیمه‌های دهه پنجم حیات خود به بلوغ کامل رسیده است. این را می‌توان از شیوه مواجهه با مسائل و مدیریت بحران‌های پشت سر گذاشته به خوبی درک کرد. همچنانکه در وقایع اخیر و در سناریوی براندازانه طراحی‌شده از سوی معاندان داخلی و اپوزیسیون خارجی با تمام برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و مراحل پیش‌بینی شده، نظام جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه همراهی مردم توانست بحران را مدیریت کند و سناریوی معاندان ایران و نظام جمهوری اسلامی با شکست مواجه شد، اما این پایان ماجرا نبود. نحوه مواجهه با مجرمان و فریب‌خوردگان در ماجرای اغتشاشات اخیر یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که می‌توانست در مدیریت افکار عمومی داخلی و خارجی نقش‌آفرین باشد و سناریو‌های بعدی دشمن را خنثی کند یا به آن‌ها مجالی برای طراحی طرح‌های براندازانه بعدی بدهد.

این روزنامه همچنین خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی بود که عفو گسترده رهبر معظم انقلاب رأفت توأم با اقتدار را به نمایش گذاشت تا نشان بدهد نظام جمهوری اسلامی ایران در نیمه دهه پنجم حیات خود به آنچنان درخت تنومندی تبدیل شده است که در برابر هر تندبادی توان ایستادگی دارد و ریشه‌هایش آنچنان در خاک وطن فرو رفته که هیچ طوفانی نمی‌تواند آن را از پای دربیاورد. حضور ده‌ها میلیونی مردم در راهپیمایی روز گذشته نشان داد ریشه‌های این انقلاب همین پشتوانه همراهی مردمی است و مادامی که مردم پشت این انقلابند، این نهضت همچنان ادامه دارد. با تمام این‌ها یک سؤال جدی در اینجا وجود دارد که نشانه رمز بقای انقلاب است؛ اینکه چرا مردم همچنان به انقلاب اعتماد دارند و پای آن ایستاده‌اند؟ پاسخ به این سؤال را بدون شک باید در مدل حکمرانی و سیاستگذاری‌های رهبر فرزانه انقلاب جویا شد و عفو گسترده اخیر یکی از مصادیق این حکمرانی بود؛ عفوی که امتداد آن را می‌توان در حرکت سایر قوا به عینه مشاهده کرد و بسته وحدت‌آفرین دولت هم در همین راستا تدوین شده است و به زودی ابلاغ خواهد شد. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر