کد خبر: 149362
A

سلیمی نمین: دشمنان با تبلیغات خود نمی گذارند، مردم بدانند که جمهوری اسلامی پایگاه قوی اجتماعی دارد

عباس سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران: ملت ایران ارزش‌های خودش را پاس می‌دارد و هرگز حاضر نیست به دوران سلطه برگردد و دوران سلطه را دوران خفت و خاری خود می‌داند و تلاش می‌کند تحول را در داخل کشور بر اساس اندیشه اصلاح طلبانه خودش پیش ببرد، یعنی اصلاحات را به گونه‌ای دنبال کند که هرگز برای سلطه طلبان فرصتی ایجاد نشود. این دو رویه کاملاً متفاوت است، برخی بدخواهان استقلال جامعه ما یا غربگرایان می‌خواهند اصلاحات را به گونه‌ای دنبال کنند که فرصت برای بیگانگان بدخواه استقلال ملت ایران فراهم شود، اما ملت ایران اصلاحات را در درون استقلال خودش دنبال می‌کند، زیرا که این تنها راه تقویت شأن و منزلت خودش است.

سلیمی نمین: دشمنان با تبلیغات خود نمی گذارند، مردم بدانند که جمهوری اسلامی پایگاه قوی اجتماعی دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عباس سلیمی‌نمین فعال سیاسی حامی دولت ابراهیم رییسی و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، با اشاره به حضور پرشکوه و حماسه‌ساز مردم در چل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی هم در ایران و هم در درون سایر ملت‌ها حتی ملت‌های غربی یک پایگاه فکری دارد، چرا که بر پایه تحول فکری صورت گرفته است. این را دشمن هم می‌داند.

وی با بیان اینکه در تحلیل‌های مختلف آمده است علت اصلی تردید غرب در ارتباط با تصمیم‌گیری برای حمله مستقیم به ایران همین پایگاه اجتماعی گسترده است، افزود: اگر این پایگاه نبود، غرب یک آن هم تردید نمی‌کرد که برخورد سخت با ایران کند و با سیاست‌های صهیونیست‌ها کاملاً همراه شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه امروز غرب برای همراهی با برخی از سیاست‌های صهیونیست‌ها که قائل به هجمه مستقیم به ایران هستند، دچار تردید است، خاطر نشان کرد: بسیاری از سیاست‌های غرب را باید در همین وادی دید که تلاش دارد این پایگاه را تضعیف کند؛ اگر غربی‌ها پول‌های کلانی برای راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی متنوع هزینه می‌کنند امیدوارند از طریق آن‌ها این پایگاه اجتماعی را ضعیف و از اندیشه خودش تهی و از تفکر انقلاب دور کند، اما خوشبختانه تا کنون موفق به انجام این کار نشده است.

سلیمی‌نمین گفت: غرب در تهی کردن پایگاه اجتماعی از تفکر انقلاب اسلام موفق نشد. ملت ایران بین جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی تفکیک قائل است؛ جمهوری اسلامی مجموعه تصمیمات دولت مردانی است که با رای مردم روی کار می‌آیند و ممکن است برخی از تصمیمات خوب و برخی از عملکرد‌ها خوب نباشد و مردم به شدت از آن تصمیمات و عملکرد‌های نامقبول رنجیده خاطر شوند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک تحول اساسی بوده که منجر به استقلال ملت ایران شده است، گفت: ملت ایران قطعاً قدر انقلاب اسلامی را می‌داند و در مقایسه با دوران تحت سلطه بیگانه بودن هرگز از این نعمتی که خداوند عطا کرده است، رویگردان نمی‌شود و این یک امری مستقل است. طبیعتاً پاسداری از انقلاب اسلامی می‌تواند منجر به کاستن از نقص‌های دولت مردان شود چرا که گرامیداشت اصول انقلاب اسلام امری است که اگر تقویت شود، منجر به اصلاح دولت مردان هم خواهد شد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران عنوان کرد: آنچه که این روز‌ها حائز اهمیت است این است که سانسور عجیبی نسبت به پایگاه اجتماعی اعمال می‌شود و دشمنان نمی‌خواهند مخاطبانی که تحت تاثیر تبلیغات غربی هستند متوجه شوند که جمهوری اسلامی همچنان پایگاه قوی دارد و هرگز این پایگاه از این تحول فکری جدا نمی‌شود.

سلیمی نمین ادامه داد: ما فقط با سانسور غربی‌ها در این زمینه مواجه نیستیم بلکه برخی نیرو‌های داخلی هم که از امتیازات مختلفی برخورداند، آن‌ها هم سانسور می‌کنند. روزنامه جهان اقتصاد حتی یک تصویر کوچک هم از حضور این جمعیت پرشور و پرشکوه در صفحه اول نگذاشته است این نشان می‌دهد که جریان غربگرا در داخل هم از حضور مردم ناراحت هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: ملت ایران ارزش‌های خودش را پاس می‌دارد و هرگز حاضر نیست به دوران سلطه برگردد و دوران سلطه را دوران خفت و خاری خود می‌داند و تلاش می‌کند تحول را در داخل کشور بر اساس اندیشه اصلاح طلبانه خودش پیش ببرد، یعنی اصلاحات را به گونه‌ای دنبال کند که هرگز برای سلطه طلبان فرصتی ایجاد نشود. این دو رویه کاملاً متفاوت است، برخی بدخواهان استقلال جامعه ما یا غربگرایان می‌خواهند اصلاحات را به گونه‌ای دنبال کنند که فرصت برای بیگانگان بدخواه استقلال ملت ایران فراهم شود، اما ملت ایران اصلاحات را در درون استقلال خودش دنبال می‌کند، زیرا که این تنها راه تقویت شأن و منزلت خودش است.

منبع: جوان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر