کد خبر: 149674
A

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: دستگاه‌ قضایی با ترویج بی حجابی مقابله کند/ باید حجاب در نظام اسلامی برقرار باشد

علم الهدی: باید حجاب در کشور و نظام اسلامی برقرار باشد. به‌موازات این، حجاب از سال ۱۳۸۵ هم به‌صورت قانون رسمی درآمده و دستگاه‌ها موظف به تثبیت و فرهنگ‌سازی پیرامون آن هستند. از سوی دیگر، از آنجا که بی‌حجابی باعث بروز جرم در جامعه می‌شود، دستگاه‌های قضایی هم مأموریت دارند تا با ترویج آن مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی: دستگاه‌ قضایی با ترویج بی حجابی مقابله کند/ باید حجاب در نظام اسلامی برقرار باشد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با اشاره به فرارسیدن عید مبعث نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد، با وجود اینکه خداوند در آیه ۲۶۴ سوره بقره به اهل ایمان توصیه می‌کند که صدقات و خیرات خود را با منت گذاشتن بی‌اثر نکنند، اما خودش در قرآن کریم به خاطر بعثت نبی مکرم اسلام(ص) بر بشر منت می‌گذارد، زیرا اگر بعثت پیامبر(ص) و مجاهدت‌های ایشان و اولیا منسوب به ایشان نبود، امروزه بشر در مسیر انسانیت گام برنمی‌داشت.

وی افزود: امشب همان شبی است که وجود اقدس نبی مکرم اسلام(ص) به رسالت معبود شد. بعثت پیامبر به نبوت نیست بلکه به رسالت است. پیامبر حتی پیش از بعثت هم نبی بود اما ۲۷ رجب مأموریتی آغاز شد که به هدایت آحاد و ابناء بشر انجامید و دنیا را تکان داد. این آغاز همان حرکت بزرگی بود که جامعه ما را هم به جریان دیانت گره زد و کار را به جایی رساند که نایب بر حق امام زمان(عج) در واکنش به حماسه عظیم ملت ایران در ۲۲ بهمن بفرماید که «من بر این ملت تعظیم می‌کنم».

لبیک ملت ایران به رسول‌الله(ص) در حماسه ۲۲ بهمن

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: حرکتی که مردم در ۲۲ بهمن امسال انجام دادند، اجابت دعوت نبوی و لبیک به رسول‌الله(ص) بود. انقلاب ما، انقلاب احیاگر اسلام است. امام ما، امام تجدیدکننده نهضت اسلام است. هویت و ذات اسلام به برکت این انقلاب بود که در جهان دوباره زنده شد و اگر انقلاب نبود، اسلام در مسیر نابودی قرار داشت.

 

 

علم‌الهدی با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه تصریح کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید قدم‌هایی که برداشته‌شده تا دشمن ناراحت شود، به‌ مثابه عمل صالحی است که خداوند به آن اجر می‌دهد. مقصود از این قدم‌ها، همان قدم‌هایی است که ۲۱ میلیون مرد و زن موحد و یکتاپرست در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال برداشتند تا دشمن را به غیض بیاورد و این مصداق همان عمل صالح است که قرآن می‌فرماید و وعده می‌دهد که اجر آن ضایع نمی‌شود.

وی تأکید کرد: عبادت از این بالاتر و پرفضیلت‌تر؟ همان‌ طور که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند دشمن در محاسبه دچار اشتباه است و مردم هم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این موضوع را در عمل ثابت کردند. این راهپیمایی، روشن‌ترین سند برای اثبات وجود فاصله میان فضای مجازی و عرصه حقیقی بود. مردم در میدان نشان دادند که هنوز خون اراده انقلابی در رگ‌هایشان جریان دارد و تصویر راهپیمایی امسال، آن چیزی نبود که قلم‌پراکنی‎‌های معاندانه عده‌ای در فضای مجازی قصد بیان آن را داشت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روایت رسانه‌های استکباری خارج از کشور، فاصله گرفتن مردم از ماهیت انقلابی‌گری بود، اما حماسه‌ای که مردم خلق کردند، خلاف آن را ثابت کرد. حرکت ملت در این انقلاب ثابت کرد که مردم خواهان این نظام هستند و نه‌ تنها از آن خسته نشده‌اند، بلکه تازگی آن برای مردم بیشتر و لذت از دستاوردهای آن نیز مضاعف شده است.

زیست عفیفانه، خواست مردم است

امام‌ جمعه مشهد با تأکید بر ضرورت پاسداری از خواسته مردم برای زیست عفیفانه در جامعه، گفت: زیست عفیفانه خواست غالب این ملت است؛ در مسئله حجاب، رسانه‌های معاند آن را حجاب اجباری می‌خوانند اما برخلاف ادعای دروغ آن‌ها این‌طور نیست که یک دستگاه بخواهد آن را به مردم تحمیل کند بلکه در حقیقت این مردم ما هستند که زندگی عفیفانه را می‌پسندند و باور دارند که بدون حجاب، زندگی عفیفانه قابل اقامه نیست.

علم‌الهدی با بیان اینکه جامعه انقلابی بدون حجاب قابل تحقق نیست، اظهار کرد: حجاب، اقتضای حیا و اصالت فرهنگ ایرانی است به‌گونه‌ای که حتی وقتی در این کشور اسلام فراگیر نبود، ایرانی‌ها باز هم باحجاب بودند. علاوه بر این، حجاب واجب شرعی است و در نص صریح چندین آیه قرآن، تأکید شده که باید حجاب در کشور و نظام اسلامی برقرار باشد. به‌موازات این، حجاب از سال ۱۳۸۵ هم به‌صورت قانون رسمی درآمده و دستگاه‌ها موظف به تثبیت و فرهنگ‌سازی پیرامون آن هستند. از سوی دیگر، از آنجا که بی‌حجابی باعث بروز جرم در جامعه می‌شود، دستگاه‌های قضایی هم مأموریت دارند تا با ترویج آن مقابله کنند.

مردم نباید برای معیشت خود دغدغه داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی با بیان اینکه دومین اقتضای جامعه انقلابی، تأمین بدون دغدغه معیشت مردم است، ادامه داد: به حماسه ۲۲ بهمن که عنایت داشته باشید، مشاهده می‌کنید که مردم آمدند، همت خود را نشان دادند و ثابت کردند که به ساحت ولایتمدار امام زمان(عج) وفادارند. در مقابل این قضیه، مردم و مسئولان وظایفی برعهده دارند.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در جامعه انقلابی باید آرامش حاکم باشد و مردم دلواپس معیشت خود نباشند؛ اینکه مردم ندانند که هزینه زندگی‌شان فردا تأمین می‌شود یا نه، این اقتضای جامعه انقلابی نیست و حتماً باید این استقرار و ثبات در زندگی و معیشت فراهم شود. مسئولان عزیز ما که مدیریت جامعه انقلابی را به دست گرفته‌اند، باید لازمه دوم زندگی مردم را به کمک مردم تأمین کنند تا این ملت، دغدغه مایحتاج زندگی خود را نداشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: عزیزان ما در دولت و مجلس باید به این نکته توجه کنند. اینکه آقای وزیر در رسانه ملی به‌صراحت اعلام کند که با واردات یک جنس خاص، افزایش قیمت آن به‌زودی کنترل خواهد شد، اما بعدا نه‌تنها آن به وعده عمل نشود، بلکه روند افزایش قیمت هم استمرار پیدا کند، درست نیست. اگر یقین نداشتی که این وعده محقق خواهد شد، پس چرا آن را اعلام کردی؟ این برخلاف راهبرد دولت خدمتگزار است. رئیس‌جمهور از ابتدا اعلام کرده بود که ما بیان‌کننده «بایدها» نیستیم، بیان‌کننده «انجام شده‎‌ها» هستیم؛ بر همین اساس، وزرا و مسئولان به راهبرد رئیس‌جمهور توجه داشته باشند و در برنامه‌ریزی‌های خود به آن پایبند بمانند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر