کد خبر: 14996
A
گزارش "دیده بان ایران" از حواشی نخستین کاندیدای احمدی‌نژادی انتخابات 96

همه گاف‌های بقایی/ از تخلف 450 میلیون یورویی تا کمک یک میلیاردی به خانم بازیگر

حمید بقایی که اخیرا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت چشمگیری دارد، چندی پیش در کانال تلگرامی‌اش، مطلبی سراسر تعریض و کنایه را خطاب به وزیر اطلاعات منتشر کرد و نوشت: همان‌طور که اعضای دولت، گاهی اوقات از زیر مجموعه تحت مدیریتشان بازدید می‌کنند، بد نیست محمود علوی، وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید نیز به همراه معاونان و مسئولان این وزارتخانه سری به بند ۲۰۹ زندان اوین بزنند

همه گاف‌های بقایی/ از تخلف 450 میلیون یورویی تا کمک یک میلیاردی به خانم بازیگر

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی دیده‌ بان ایران، حمید بقایی رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون اجرایی رئیس جمهور در دولت سابق، دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای رسما نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اعلام کرد؛ بقایی از نزدیکان خاص احمدی نژاد محسوب می‌شود و قطعا حمایت‌های معنوی رئیس دولت سابق را برای کارزار انتخاباتی اردیبهشت 96 با خود به همراه خواهد داشت؛ البته احمدی نژاد در اطلاعیه‌ای که هفته گذشته منتشر کرد هرگونه فعالیت انتخاباتی از جانب خود را انکار کرد و حتی تاکید داشت که از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد؛ باید دید آیا رئیس دولت سابق بر عهد خود استوار می ماند یا کاندیداتوری رفیق شفیقش بقایی، او را برای تحرکات انتخاباتی قلقلک خواهد داد. 

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی حواشی و اتفاقاتی که در چند سال اخیر حول اقدامات و رفتار حمید بقایی 47 ساله شکل گرفته است:

*بقایی و تکه پرانی به وزیر اطلاعات!

حمید بقایی که اخیرا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت چشمگیری دارد، چندی پیش در کانال تلگرامی‌اش، مطلبی سراسر تعریض و کنایه را خطاب به وزیر اطلاعات منتشر کرد و نوشت: همان‌طور که اعضای دولت، گاهی اوقات از زیر مجموعه تحت مدیریتشان بازدید می‌کنند، بد نیست محمود علوی، وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید نیز به همراه معاونان و مسئولان این وزارتخانه سری به بند ۲۰۹ زندان اوین بزنند و وضعیت آنجا را از نزدیک بررسی کنند، ببینند چیزی کم و کسر نیست، حتی چه ایرادی دارد که یک شب هم در بند ۲۰۹ اقامت کنند. «قطعاً» مفید خواهد بود؛ چراکه آدمی از فردایش خبر ندارد».

این مرقومه مجازی حمید بقایی از آن جهت که وی سابقه کار اطلاعاتی را در کارنامه خود دارد، بسیار جلب توجه کرد.

*توئیت در حمایت از اعتصاب غذا

حمید بقایی هفته پیش نیز طی توئیتی از اعتصاب غذای زندانیان حمایت کرد و نوشت: اعتصا غذا در حبس، نوعی مبارزه و نبرد است.اما نبرد سخت و دشواری است.من تجربه اش را دارم.

برخی این توئیت را با توجه به اعتصاب غذای یکی از زندانیان سیاسی سرشناس، کنایه آمیز دانستند.

*بازداشت پرهیاهو

18 خرداد سال گذشته بود که محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در هشتادمین نشست خبری‌اش، از صدور قرار بازداشت برای حمید بقایی خبر داد اما از ذکر دلایل و جزئیات آن خودداری کرد. هنوز 24 ساعت از اعلام خبر بازداشت بقایی نگذشته بود که باشگاه خبرنگاران به نقل از یکی از نزدیکان بقایی علت بازداشت وی را مرتبط با مسئله صندوق شهیدان رجایی و باهنر اعلام کرد.

دو روز پس از بازداشت بقایی معاون دولت دهم، نوبخت سخنگوی دولت یازدهم در پاسخ به سوالی پیرامون علل بازداشت او، گفت: دولت از زمان شروع به کار خود با اسنادی که در دست داشت، برخی از تخلفات دولت قبل را مشاهده کرد و بسیاری از تخلفات بدون رسانه‌ای شدن به دستگاه قضایی ارجاع شدند.

در حالیکه چند روز از بازداشت بقایی گذشته بود و اقوال مختلفی در این رابطه در فضای سیاسی و رسانه‌ای مطرح می‌شد؛ یک منبع آگاه قضایی به تسنیم گفت: آقای بقایی از مدت‌ها قبل توسط دستگاه قضایی احضار شده بود اما به این احضاریه‌ بی‌توجهی می‌کرد که در نهایت این بی‌توجهی به احضاریه و خودداری از حضور در مرجع قضایی، منجر به بازداشت وی شد.

محمود احمدی‌نژاد نیز در همان مقطعی که بقایی بازداشت شد با انتشار نامه‌ای به برخی اتهام‌زنی‌ها درباره معاون سابقش واکنش نشان داد و از این وضعیت گلایه کرد.

 

*ماجرای تخلف 450 میلیون یورویی

در اردیبهشت ماه سال 92، مصطفی پورمحمدی رئیس وقت سازمان بازرسی کل کشور از تخلف 450 ملیون یورویی در جزیره کیش خبر داد؛ در همان زمان، حمید بقایی دبیر شواریعالی مناطق آزاد به این خبر واکنش نشان داد و خواستار ارائه مدارک و مستندات از سوی پورمحمدی شد. 

در پاسخ به تقاضای بقایی، سازمان بازرسی، اسنادی از این تخلف را منتشر کرد؛ در بخشی از مستندات این تخلف، به نامه‌ای که بقایی در آبان 89 خطاب به حسینی وزیر وقت اقتصاد نوشته بود و در آن برای احداث مجتمع تالارهای بین‌المللی ایران- کیش، درخواست قرار گرفتن در فهرست فاینانس چین تا سقف 450 میلیون یورو را کرده بود، اشاره شد. 

*کمک مالی به خانم بازیگر!

 

در اواخرسال 88 بود که ماجرای کمک مالی سازمان میراث فرهنگی به هدیه تهرانی برای برگزاری نمایشگاه عکس، خبرساز شد؛ در همان مقطع زمانی، حمید بقائی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طی مصاحبه‌ای گفت: هدیه تهرانی برای برگزاری نمایشگاه عکس خود 200 میلیون تومان درخواست کرد اما با پرداخت 120 میلیون تومان وام به وی موافقت شد.

وی افزود: از مجموع رقم پرداخت شده به تهرانی، 60 میلیون تومان از محل اعتبارات سازمان مناطق آزاد و 60 میلیون نیز در قالب مشارکت در طرح از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت شده و ارقام دیگری که در این زمینه مطرح می شوند، به هیچ وجه صحت ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر