کد خبر: 15021
A

فراهانی: روحانی رقیب جدی ندارد/ نگاه ما به شورای شهر تخصصی است نه تشریفاتی

مجید فراهانی ، جناح مقابل رئیس دولت یازدهم را فاقد گزینه جدی برای رقابت دانست و گفت: دکتر حسن روحانی بیشترین درصد محبوبیت را در نظرسنجی ها دارد.

فراهانی: روحانی رقیب جدی ندارد/ نگاه ما به شورای شهر تخصصی است نه تشریفاتی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ مجید فراهانی در گفت و گو با ایرنا، درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 96 افزود: شرایط کشور، شرایط ویژه ای است، تهدیدات بین المللی وضعیت حادی را ایجاد کرده است؛ بنابراین در شرایط فعلی باید کشور با همبستگی و اتحاد ملی جلو برود. 

وی ادامه داد: البته جناح های سیاسی حق دارند که نقد و دیدگاه های خود را به صراحت بیان کنند اما باید به وضعیت فعلی کشور توجه داشته و در حوزه نقد و بررسی ها جانب انصاف را نگه دارند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان به حمایت اصلاح طلبان از دکتر حسن روحانی و بالابودن شانس پیروزی وی در دوره بعدی ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: طی آخرین نظرسنجی ها آقای روحانی بیشترین درصد محبوبیت را دارد. اگر همین امروز انتخابات شود؛ روحانی نیمی از آرا را دارد و این به خاطر آن است که جریان مقابل رقیب جدی رای آوری ندارد. 

فراهانی خاطرنشان کرد: با این حال پیش بینی می کنم در روزهای آینده رقیبانی اعلام حضور خواهند کرد و فضای انتخابات گرم خواهد شد.

وی درباره برنامه های این حزب در انتخابات شوراها نیز گفت: ما مشکلات جدی در شهرهای بزرگ به خصوص تهران داریم. اداره شهرهای بزرگ به شرایط بن بست رسیده است و شهرداری علیرغم درآمدهای پایداری که دارد، نتوانسته آنچنان که شاید و باید به مدیریت شهرها بپردازد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: بحث اصلی این حزب در تغییر و تحول در بافت فعلی شورای شهر است چرا که هیات حاکمه شهرداری محصول نگاه های ناکارکردی است که بر شوراها حاکم است.

فراهانی ادامه داد: حضور افراد ورزشی، هنری و سینمایی و غیر متخصص در جایی که باید تصمیمات تخصصی مدیریت شهری بگیرند به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست و شورای شهر را به وضعیت تشریفاتی تبدیل کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: وضعیت امروز شهر تهران معلول آرایش سیاسی فعلی شورای شهر تهران است به همین دلیل عزم جدی ندای ایرانیان در کنار سایر احزاب اصلاح طلب بر هم زدن چنین آرایش سیاسی و جایگزین کردن نگاه تخصصی مدیریت شهری به جای نگاه های پوپولیستی و غیرتخصصی است.

فراهانی درباره نقش تاثیرگذار آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات گذشته و نبود ایشان در انتخابات سال 96 نیز گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت بی بدیلی در تاریخ جمهوری اسلامی بود. وی اگرچه از میان ما رفته ولی تفکر و دیدگاهش در جامعه همچنان زنده است و معتقدم ده ها سال طول خواهد کشید که جایگزینی برای ایشان پیدا کنیم. 

دبیرکل حزب ندای ایرانیان درباره راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات هم اظهار کرد: کمک کنیم که فضایی پرنشاط سیاسی در جامعه حاکم شود و دیدگاه های مختلفی که در جامعه وجود دارند بتوانند آزادانه مطرح و برنامه ها و نظرات خود را ارایه کنند.

فراهانی افزود: چرا که خود این نقدها و بررسی های مختلف است که یک فضای پرنشاط و با تحرک سیاسی را ایجاد می کند؛ به همین دلیل اقداماتی که به منع تصویر یا سخنرانی صورت بگیرد اولین ضررش مقابله با فضای پرنشاط سیاسی است. بنابراین همه دلسوزان نظام باید کمک کنند که همه جناح ها با آزادی های مشروع در قانون اساسی دیگاه های خود را بیان کنند. 

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت 1396 در سراسر کشور برگزار خواهد شد.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر