کد خبر: 15051
A

معاون وزیر خارجه سوریه: ایران در دفاع از سوریه از هیچ کوششی دریغ نکرد

معاون وزیر خارجه سوریه می گوید آزادی حلب معادلات سیاسی و بین المللی سوریه را تغییر داد و اکنون دست بالا را در فرآیندهای سیاسی پیش رو داریم.

معاون وزیر خارجه سوریه: ایران در دفاع از سوریه از هیچ کوششی دریغ نکرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «فیصل مقداد» در گفت و گو با خبرگزاری مهر در دمشق تاکید کرد :آزادسازی حلب از چنگال گروههای تروریستی، نقشه تمامی کسانی که خواستار شکست سوریه بودند را بر هم زده و بدیهی است که پس از این پیروزی بزرگ، معادلات سیاسی و بین المللی سوریه تغییر کرده است، چنانچه این موضوع خود را در جریان مذاکرات سوریه نیز نشان داد، جایی که گروههای مسلح نیز در نهایت ترجیح دادند پای میز مذاکره بنشینند.

وی افزود: در هر حال، پیروزی بزرگی که در حلب حاصل شد، بازتاب خود را در عرصه دیپلماتیک و سیاسی نیز نشان داده و بی دلیل نیست که رئیس جمهور سوریه نیز بر اهمیت و عظمت پیروزی بزرگ در حلب تاکید دارد.

فیصل مقداد تاکید کرد: پیروزی حلب، مقدمه پیروزی های بعدی در سوریه خواهد بود. پیروزی هایی که تنها به ابعاد نظامی محدود نخواهند بود و ابعاد سیاسی و دیپلماتیک را نیز در بر خواهند گرفت. پس از آزادسازی حلب، حرکت و پیشرفت سوریه سرعت و شتابی به مراتب بیشتر گرفته است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه خاطر نشان کرد: ما برای ایستادگی در مقابل دخالتهای استعمارگران نیاز به همفکری و وحدت داریم. این اتحاد در راستای مقابله با انواع توطئه هایی که در منطقه صورت می گیرد الزامی است.

وی ادامه داد: دمشق همواره از آرمانهایی مانند مسئله فلسطین حمایت می کند و اساسا یکی از دلایل  حمایت غرب از تروریسم و کشتار مردم بیگناه سوریه با حمایت کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه، پایبندی دمشق به موضوع فلسطین است.

معاون «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه گفت: درهر حال آنچه مسلم است اینکه باید در مقابل تروریسم تکفیری و به طور کلی تفکر تکفیری که تروریسم تکفیری از دل آن بر می خیزد مقابله کرد و جوانان در این معادله نقش پررنگی ایفا می کنند.

فیصل مقداد در ادامه با اشاره به مذاکرات سوری صورت گرفته در آستانه تاکید کرد: اصلی ترین دغدغه ما در برهه فعلی، نابودی تروریسم در سوریه است، تروریسم و کشتاری که با حمایت کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه و برخی کشورهای منطقه صورت می گیرد. از این رو تلاش های دیپلماتیک ما نیز در همین راستا قابل تحلیل و ارزیابی است.

وی افزود: در این خصوص کشورهایی که مولد بحران در سوریه بوده اند لازم است صداقت خود را برای پایان دادن به بحران در سوریه نشان داده و بیش از این دستان خود را به خون مردم ما آلوده نکنند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به نقش پررنگ و موثر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت سوریه افزود: آنچه مسلم است اینکه میان سوریه و جمهوری اسلامی ایران اهداف مشترک و روابط مستحکمی وجود دارد و در جنگ علیه تروریسم نیز تهران و دمشق با یکدیگر متحد هستند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنار سوریه و سوریه در کنار جمهوری اسلامی ایران ایستاده است و میان ما روابط قوی و مستحکمی وجود دارد. کشور سوریه برای حفظ استقلال و کرامت خود دفاع می کند و جمهوری اسلامی ایران نیز در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر