کد خبر: 150647
A

حمله ارگان مطبوعاتی وابسته به سپاه به عفت مرعشی: نقش پررنگ خانواده هاشمی در آشوب‌های سال ۸۸ هیچوقت نادیده گرفته نمی‌شود

ارگان مطبوعاتی وابسته به سپاه به عفت مرعشی حمله کرده و نوشته است: درباره عفت مرعشی، دیده نشدن زحمات چندان موضوعیت ندارد و اتفاقاً نقش پررنگ او در تربیت فرزندانش در غیاب همسرش، بسیار دیده می‌شود و از عملکرد و رفتار فرزندان هاشمی رفسنجانی هویداست! علاوه بر این، نقش پررنگ خانواده هاشمی در آشوب‌های سال ۸۸ هیچ‌گاه نادیده گرفته نشد و هنوز هم به کرات، هنگام بیان چگونگی شکل‌گیری آن اغتشاشات به جمله مرعشی هنگام حضورش در محل اخذ رأی اشاره می‌شود که گفت: «اگر تقلب کردند، بریزند تو خیابون‌ها!»

حمله ارگان مطبوعاتی وابسته به سپاه به عفت مرعشی: نقش پررنگ خانواده هاشمی در آشوب‌های سال ۸۸ هیچوقت نادیده گرفته نمی‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ارگان مطبوعاتی وابسته به سپاه با اشاره به یادداشت روز گذشته عفت مرعشی به او حمله و عنوان کرده است: 

عفت مرعشی، همسر هاشمی رفسنجانی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد زندانی بودن دخترش فائزه را نشانه عدم وفاداری انقلاب به اهداف، تفکر و برنامه رهبران خود دانست!
مرعشی که در آستانه ۹۰ سالگی، این یادداشت را به بهانه یادبود و بزرگداشت همسر تازه مرحوم شده شهید مطهری نگاشته، در آن با برشمردن ویژگی‌های تحسین‌برانگیز مرحومه عالیه روحانی، همسر شهید مطهری، نوشته: «متأسفانه در جمهوری اسلامی، نقش همسران شخصیت‌ها دیده نمی‌شود و جالب اینکه همیشه هزاران تعریف و تمجید از آیت‌الله مطهری می‌شد، بدون اینکه یک کلمه از تمام مشکلاتی که این خانم فرهیخته تحمل و فرزندان و خانواده را اداره می‌کرد و مواظب رشد همه‌جانبه فرزندان بود، گفته شود.»
شاید بتوان به طور کلی و خصوصاً در خصوص همسر شهید مطهری، موضوع دیده نشدن زحماتش را پذیرفت، اما حداقل درباره عفت مرعشی، دیده نشدن زحمات چندان موضوعیت ندارد و اتفاقاً نقش پررنگ او در تربیت فرزندانش در غیاب همسرش، بسیار دیده می‌شود و از عملکرد و رفتار فرزندان هاشمی رفسنجانی هویداست!
علاوه بر این، نقش پررنگ خانواده هاشمی در آشوب‌های سال ۸۸ هیچ‌گاه نادیده گرفته نشد و هنوز هم به کرات، هنگام بیان چگونگی شکل‌گیری آن اغتشاشات به جمله مرعشی هنگام حضورش در محل اخذ رأی اشاره می‌شود که گفت: «اگر تقلب کردند، بریزند تو خیابون‌ها!». دفاع او از فائزه هاشمی و روزنامه زن هم از خاطر‌ها نرفته است. 
اما می‌توان بخش اصلی یادداشت مرعشی را بخش پایانی آن دانست که می‌نویسد: «اکنون با این فضای جامعه و جدایی بخش مهمی از نسل جوان از انقلاب، بیشتر از گذشته جای شهید مطهری و فکر و سخنان او خالی است که با منطق و عقل به اسلام نگاه می‌کرد و به سعه صدر و آزادی بیان معتقد بود که همه گروه‌ها بتوانند حرف خود را بزنند و با گفتگو در جامعه فعالیت کنند، نه اینکه از خانواده شهید مطهری دو نفر ردصلاحیت شوند و از خانواده هاشمی دخترم در زندان باشد و خانواده شهید بهشتی، خانواده مرحوم منتظری و مرحوم طالقانی نیز سوابق تلخ برخورد را تحمل کرده باشند. اگر انقلاب می‌خواهد بماند باید به اهداف تفکر و برنامه رهبران خود وفادار باشد. همسر شهید مطهری در مظلومیت و فشار به نزدیکانش رفت، اما باید قدر فرصت باقیمانده را دانست و انقلاب را به اهداف خود برگرداند، مسیری که مردم می‌خواستند و از آن آزادی و تأمین دین و دنیای آنان انتظار می‌رفت.»
عفت مرعشی از عدم وفاداری انقلاب به تفکر رهبران خود می‌گوید، فقط به این دلیل که فائزه هاشمی زندانی است یا پیش‌تر با مهدی هاشمی برخورد قضایی شده است. یعنی وفاداری به اهداف انقلاب به معنای نادیده گرفتن جرائم مالی مهدی و جرائم سیاسی و امنیتی فائزه بود؟! اهداف هاشمی رفسنجانی از انقلاب این بود که برای خانواده مسئولان مصونیت و حلقه امن ایجاد شود و هر چه گفتند و هر چه کردند، کسی با آن‌ها کاری نداشته باشد؟
وفاداری به اهداف و تفکر و برنامه رهبران انقلاب، الزاماً ربطی به چگونگی رفتار با خانواده آن‌ها ندارد و از قضا از اهداف انقلاب اسلامی سال ۵۷ جمع کردن بساط خانوادگی کردن حکومت، قائل شدن رانت برای خانواده مسئولان و یکی دانستن مقامات و خانواده‌هایشان بوده است. می‌توان گفت برخورد یکسان با تخلفات مردم و آقازاده‌ها اتفاقاً نشان از وفاداری انقلاب به اهداف رهبران خود است. 
یک نکته بی ربط هم در وسط یادداشت مرعشی وجود دارد که می‌تواند این ضرب‌المثل «وسط دعوا نرخ تعیین کردن» باشد و آن هم اینکه نوشته: «متأسفانه بعد از پیروزی انقلاب، آیت‌الله مطهری در میانسالی (حدود ۵۹ سالگی) توسط گروه انحرافی فرقان که این روز‌ها هم گروه‌هایی با همان افکار افراطی به صورت علنی دیده می‌شوند و مسموم کردن دختر مدرسه‌ای‌ها، می‌تواند از نمونه‌های آن باشد، شهید شدند.»
یعنی در حالی که نهاد‌های مسئول در کشور به دنبال منشأ مسمومیت‌های دانش آموزان هستند و هنوز آن را درنیافته‌اند، عفت مرعشی مطلع است که کار گروه‌هایی افراطی همچون فرقان است که افکارشان علنی هم دیده می‌شود! آیا مناسب نیست که مسئولان امنیتی خدمت همسر مرحوم هاشمی بروند و اطلاعات لازم در این زمینه را از او کسب کنند و این غائله وحشتناک مسمومیت سریالی دانش‌آموزان را خاتمه دهند؟

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر