کد خبر: 15066
A

شجاعان: انتخابات شوراها در 10 هزار شعبه، الکترونیکی برگزار می شود

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور از آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی انتخابات 96 شوراها در 10 هزار شعبه اخذ رأی خبر داد.

شجاعان: انتخابات شوراها در 10 هزار شعبه، الکترونیکی برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور طی مصاحبه ای  درباره نهایی شدن شهرها و شعب اخذ رای که قرار است مجهز به دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای شوند اظهارداشت: با هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها جلسات مشترکی پیرامون این موضوع داریم و در حال تصمیم گیری برای این موضوع هستیم و امیدواریم ظرف دو هفته آینده تصمیم نهایی گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که پیشنهادات وزارت کشور برای این موضوع چیست، گفت: پیشنهادهاتی را آماده کرده‌ایم تا ارائه کنیم لذا پیرامون این موضوع باید به توافق برسیم اما آنچه که مسلم بوده این است که تجهیزات انتخابات تمام رایانه‌ای در شهرهای بزرگ بسیار کارآمدتر است اما اگر قرار باشد به طور آزمایشی آن را اجرا کنیم شاید تصمیم‌گیری شود که این امکانات رایانه‌ای در شهرهای کوچک اجرایی شوند لذا تصمیمات در این خصوص هنوز قطعی نشده است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به امکاناتی که در اختیار وزارت کشور قرار دارد چه تعداد از شعب اخذ رای در انتخابات 96 شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود، تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد تا در 10 هزار شعبه اخذ رای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صورت تمام الکترونیکی برگزار کنیم.

آغاز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراها 30 اسفندماه

گفتنی است، طبق جدول زمابندی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام از داوطلبان این انتخابات از 30 اسفندماه 95 الی 6 فروردین 96 و به مدت 7 روز انجام خواهد شد.

طبق گفته مسئولان ستاد انتخابات کشور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حدود 65 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور پیش بینی شده است.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر