کد خبر: 150689
A

آیت الله نوری همدانی: دشمنان به بهانه مسمومیت در مدارس به دنبال ضعیف نشان دادن ما هستند

آیت الله نوری همدانی گفت: دشمنان به بهانه مسمومیت در مدارس به دنبال ضعیف نشان دادن ما هستند، پلیس باید عوامل مسمومیت مدارس را دستگیر و برخورد قاطع کند

آیت الله نوری همدانی: دشمنان به بهانه مسمومیت در مدارس به دنبال ضعیف نشان دادن ما هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله نوری همدانی بعد از ظهر امروز در دیدار با سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی ایران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و مناسبت‌های این ماه، امنیت را مقدمه و زمینه‌ساز رشد و توسعه در جامعه خواند و گفت: امام صادق (ع) فرمودند که « ثَلَاثَةُ أَشْیَاءَ یَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَیْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ»؛ یعنی در هر جامعه ای مردم به سه چیز نیاز دارند، امنیت و عدالت و فراوانی نعمت. باید توجه داشت هر سه این امور با مسئولیت شما ارتباط مستقیم دارد.

وی با اشاره به حوادث اخیر و مسمومیت دانش آموزان برخی از مدارس قم، تهران و چند شهر دیگر اظهار کرد: این حوادث که منجر به مسمومیت تعدادی از دانش آموزان شده به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است. باید توجه داشت که دشمنان و بدخواهان می‌خواهند به این وسیله ما را ضعیف نشان دهند. اولین کار شما برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان این حوادث است. این موضوع به عنوان اولین آزمون شماست و امیدوارم هر چه زودتر این حوادث ریشه‌کن و برطرف شود.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه افزود: رشد و پیشرفت جامعه تنها در سایه امنیت تحقق پیدا می کند، بدون امنیت هیچ پیشرفت و موفقیتی نصیب جامعه نمی‌شود. عدالت یعنی رعایت حقوق و گرفتن حق مظلوم که در آن نمی‌توان کوتاهی نمود، کسی که برای اجرای عدالت و برقراری آن در جامعه مجاهدت می‌کند در نزد خداوند مقام و منزلت خاصی دارد و نکته دیگر فراوانی نعمت و بر طرف نمودن مایحتاج و نیازهای ضروری مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه ارتباط صمیمانه و توجه به مردم را یکی از اولویت ها بیان و اظهار کرد: یکی از سرمشق های مهم ما سخن امیرمومنان (ع) به مالک اشتر هنگام اعزام به مصر است که حضرت در نامه‌ای به او نوشتند: « إنّما عِمادُ الدِّینِ و جِماعُ المسلمینَ و العُدَّةُ للأعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّةِ ، فلیَکُن صَغْوُکَ لَهُم، و مَیلُکَ مَعَهُم»؛ مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده‌های مردم هستند. از این رو باید توجه و عنایت به مردم و ایجاد رفاه آن‌ها سر لوحه کارها و برنامه‌های شما باشد. شما باید از مشکلات مردم آگاه باشید و برای رفع مشکلات و برقراری امنیت و آسایش آن‌ها تمام ظرفیت ها را بکار بگیرید.

مرجع تقلید شیعیان در پایان ضمن دعای خیر برای حافظان امنیت تصریح کرد: ما وظیفه داریم برای تمام خدمتگزارن به مردم دعاگو باشیم و برای موفقیت شما و تمامی حافظان امنیت دعای خیر و توفیق روزافزون مسئلت می نماییم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر