کد خبر: 15074
A

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: وزارت راه پاک‌ترین وزارتخانه دولت است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به شهادت وزیر اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی یکی از پاک‌ترین وزارتخانه‌های دولت است.

 نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: وزارت راه پاک‌ترین وزارتخانه دولت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ابوالفضل حسن بیگی در  مخالفت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: بنده یک اصولگرا هستم که اصول را خود را از امام، رهبری و شهدای جنگ تحمیلی و شهدای انقلاب اسلامی آموخته‌ام و امروز براساس تکلیف شرعی از وزیر راه و شهرسازی دفاع می‌کنم.

نماینده مردم دامغان در مجلس سپس به تشریح چگونگی حادثه قطار سمنان و اقدامات وزارت راه و شهرسازی پرداخت و افزود: در ساعت اولیه حادثه در منطقه در کنار نیروهای اجرایی هر آنچه که می‌شد، انجام گرفت. بنده به عنوان نماینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بررسی ابعاد این حادثه پرداختم. براساس بررسی های انجام گرفته قطار در دمای 13- درجه ترمزش یخ زده بود و همین عامل باعث تصادف با قطار دوم شد. این مساله در حالی اتفاق افتاد که مراکز کنترل سی تی سی و ای تی سی و مراکز کنترل مرکزی تهران و شاهرود مسیر را تحت کنترل داشتند.

وی ادامه داد:  در مرحله اول، هدف کمک به آسیب دیدگان بود و در مرحله دوم دنبال مقصر یا مقصران بودیم و این در حالی بود که در آن شرایط حساس، هر دستگاه، دیگری را به عنوان مقصر معرفی می‌کرد. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز برای روشن شدن ابعاد حادثه بنده را از طرف کمیسیون مامور بررسی موضوع کرد. البته تعدادی از اعضای کمیسیون عمران نیز در منطقه حاضر شدند. در این حادثه اشکالات عجیب و غریبی مطرح می شد. ما سراغ مانیتورها رفتیم تا مغایرت اظهارات مسئولان با تصاویر ثبت شده در مانیتورها مشخص شود.

حسن بیگی ادامه داد: محل وقوع حادثه جزو مناطق صعب العبور بود که به دلیل ترمزهای پی در پی، ترمز قطار کارایی خود را از دست داده بود. گزارش های متعدد و ضد و نقیض ما را بر آن داشت که تحقیقات دوم را آغاز کنیم. هجمه ها در این گزارش ها به مسئولان استان تا جایی پیش رفت که تلاش داشتند گزارش های نادرست را به تایید مقامات مسئول برسانند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نگاشتن نامه محرمانه به رئیس جمهور خبر داد و افزود: در همان مقطع به فاصله حدود دو هفته از حادثه قطار نامه ای محرمانه در 22 محور به رئیس جمهور نوشتم و از وجود مافیا برای خرید تجهیزات پیشرفته خط آهن از روسیه، آمریکا یا رژیم صهیونیستی خبر دادم و به ایشان تاکید کردم که نباید در برابر این مافیا کوتاه بیایند.

نماینده مردم دامغان در مجلس یادآور شد: تمام تحقیقات و بررسی های انجام گرفته را بار دیگر با تعداد زیادی از کارشناسان و متخصصان حتی متخصصان بازنشسته مرور کردم و مشخص شد که مدیر عامل سابق شرکت راه آهن در حادثه قطار سمنان مقصر نبود.

وی مجلس شورای اسلامی را در اصلاح زیرساخت های حوزه راه آهن مسئول دانست و افزود: راه آهن تهران - مشهد که اعتبار ایران است باید از نظر زیرساختی با پیش بینی بودجه مورد نیاز اصلاح شود و این کار باید توسط ما نمایندگان مجلس انجام شود، مجلس در این زمینه سهیم است.

حسن بیگی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استعلام های انجام گرفته از وزارت اطلاعات در حادثه قطار سمنان گفت: در خصوص گزارش های متعدد تهیه شده در این موضوع از وزیر اطلاعات سوال کردم و ایشان به من گفتند بخش اعظم گزارش ها نادرست است. به اذعان ایشان وزارت راه یکی از پاک ترین وزارتخانه ها در دولت فعلی است.


منبع : ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر