کد خبر: 15094
A

یک سایت اصولگرا: بذرپاش کاندیدای قطعی اصولگرایان است

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان کاندیدای مورد حمایت جبهه تازه تاسیس نیروهای مردمی انقلاب اسلامی تقریبا قطعی شده و اگر اتفاق ویژه ای رخ ندهد در آینده نزدیک به صورت رسمی اعلام می شود.

یک سایت اصولگرا: بذرپاش کاندیدای قطعی اصولگرایان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سایت اصولگرای صراط نیوز نوشت: اخبار رسیده حکایت از آن دارد که انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان کاندیدای مورد حمایت جبهه تازه تاسیس نیروهای مردمی انقلاب اسلامی تقریبا قطعی شده و اگر اتفاق ویژه ای رخ ندهد در آینده نزدیک به صورت رسمی اعلام می شود.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب در اوایل دی ماه امسال اعلام موجودیت کرد. هنگام اعلام موجودیت آن چند نکته مورد تاکید موسسان بود. اول اینکه با وجود گرایش سیاسی مشخص بنیانگذاران جبهه، آنها اعلام کردند که تشکل جدیدشان در قید و بند اصولگرایی محدود نیست. آنها تلاش کردند تا جبهه مذکور را بی ارتباط به انتخابات ریاست جمهوری آینده معرفی کنند و هدف آن را بالاتر از اتخابات بدانند.

با این وجود، جبهه مذکور خیلی زودتر از آنچه تصور می شد وارد انتخابات شد. وحید دستجردی سازوکار انتخاب گزینه نهایی جبهه را این گونه بیان کرده بود: این جبهه برای اهداف طولانی مدت تشکیل شده و حتما برای انتخابات آراء و نظرات مردم را جمع آوری می کند. به گفته او، بهترین محل، مجامع استانی، شهرستانی و مجمع ملی است که از میان آنها پیشنهاداتی مطرح خواهد شد. او تاکید کرده بود: در یک جریان مردمی از بالا به پایین افراد معرفی نمی شوند که مردم مجبور به پذیرش آن باشند بلکه جریان مردمی از پایین به بالا است. انتخاب گزینه انتخابات نیز به مجامع استانی و مجمع ملی موکول خواهد شد.

اکنون در حالی که هنوز دو ماه هم از آغاز فعالیت جبهه مذکور نگذشته، ظاهرا انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان کاندیدای نهایی قطعی شده است. همزمانی شروع فعالیت های جدی بذرپاش برای انتخابات و آغاز به کار این جبهه این تردید را به وجود آورده که ممکن است موسسان جبهه ابتدا بر سر کاندیداتوری بذرپاش به توافق رسیده و سپس اعلام موجودیت کرده باشند!

وگرنه چگونه ممکن است با سازوکار اعلام شده از سوی سخنگوی جبهه، یعنی جمع آوری نطرات در سطح استان ها، بررسی گزینه ها و در نهایت جمع بندی آنها، در کمتر از دو ماه به کاندیدای نهایی رسیده باشند. از سوی دیگر، نظرات مذکور چگونه از سوی تشکیلات مذکور جمع آوری شده است؟

روند اعلام موجودیت جبهه، وانمود کردن اینکه هدف اعضا، انتخابات نیست و همزمان جدی شدن فعالیت های بذرپاش نشان می دهد از همان ابتدا هدف از تشکیل جبهه مذکور مشخص بود و مصاحبه های مذکور نیز چیزی جز ردگم کنی و مشروعیت بخشیدن به نحوه معرفی گزینه مدنظر نبوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر