کد خبر: 15195
A

هشدار رییس ستاد انتخابات نسبت به مناقشات سیاسی

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: عملکردهای جزیره ­ای دستگاه­‌های اداری از مهمترین آسیب‌ها در عملکرد بهینه حکومت محسوب می­ شود که اجازه نمی­‌دهد به آسیب­ها و معضلات به موقع و مؤثر رسیدگی شود.

هشدار رییس ستاد انتخابات نسبت به مناقشات سیاسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سیدشهاب الدین چاوشی امروز دوشنبه دوم اسفند در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی استان تهران گفت: نگاه جامعه به حکومت یک نگاه کلی و یکپارچه است مردم بین استانداری، شهرداری و دیگر دستگاه­ ها تفاوت چندانی به لحاظ حاکمیتی قائل نیستند بلکه عملکرد و خروجی حاکمیت سیاسی را در نظر می ­گیرند.

وی افزود: اگر امروز مناقشات سیاسی لطمه ای به وظایف حکومت داری ما بزند در پیشگاه تاریخ، دین و مردم مورد قضاوت قرار خواهیم گرفت.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران اظهار کرد: جامعه ای که به نام دین به دنبال آباد کردن هم دنیا و هم آخرت شهروندان خویش است می بایست فراتر از حکومت های غیردینی ظاهر شده و همه ارکان و اجزاء اعم از فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و... با هم هماهنگ و سازگار باشند.

وی افزود: همه دستگاه­ها باید متعهد به مسائل جامعه باشند در حل و رفع مشکلات مردم و جامعه اهتمام داشته باشند. در بروز مسائل و مشکلات جامعه همه دستگاه ها به هر حال مقصرند لذا در رفع آن نمی تواند مسئولیت را از سر خود باز کند.

چاوشی یادآور شد: حوزه شهر و شهرداری تهران رقم قابل توجهی بودجه در اختیار دارد که قابل مقایسه با بودجه استان نیست. بسیاری از این مبالغ هدفمند و اثربخش هزینه نمی شود. باید بین اجزاء و توانمندی های حاکمیت هماهنگی و همسویی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: عملکردهای جزیره ­ای دستگاه­ های اداری از مهمترین آسیب ­ها در عملکرد بهینه حکومت محسوب می­ شود که اجازه نمی­ دهد به آسیب­ها و معضلات به موقع و مؤثر رسیدگی شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: ما یکی از کشورهایی هستیم که بیشترین بودجه و اعتبار را برای مسائل اجتماعی و فرهنگی اختصاص می­ دهیم اما به خاطر این ناهماهنگی ­ها و عملکردهای جزیره ­ای، کارایی و خروجی مؤثری در این زمینه حاصل نمی شود.

وی افزود: وظیفه اصلی دستگاه ­های فرهنگی و اجتماعی رسیدگی به آسیب­ های اجتماعی و سر و سامان دادن به آشفتگی های فرهنگی و اجتماعی است.

چاوشی گفت: بحث آسیب­ های اجتماعی دغدغه مهمی است بطوری که مقام معظم رهبری چندین جلسه با مسئولین ارشد نظام در همین خصوص داشته اند.

وی ادامه داد: حکومت دینی مهمترین رسالت و وظیفه اش گسترش فرهنگ عبودیت است. با اقتصاد نابسامان، فاصله طبقاتی، ناکارآمدی سازمان های اداری و ناامنی این رسالت امکان پذیر نیست. فرهنگ عبودیت در سایه تامین امنیت و معاش مردم شکوفا و قوام می­ یابد. ما اگر در این دو مقوله موفق باشیم حداقل می توانیم مدعی باشیم که جهت گیری های ما درست بوده است. جامعه ای که فاصله طبقاتی داشته باشد فقر هم به موازات آن رشد می کند. و فقر اولین پله ناامنی در داخل یک جامعه است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب دستور داده اند و دولت نیز در دستور کار خود قرار داده است در راستای حل این معضلات است فقط باید انسجام و همدلی در بین دستگاه ها وجود داشته باشد.

وی افزود: مهمترین گیر ما در حوزه مدیریت این است که برنامه ریزی ضعیفی داریم و نیز می بایست انسجام و همدلی را بین خود تقویت کنیم. فاصله ها امکانات ما را هدر می دهد.

چاوشی گفت: تاکید اصلی حقوق شهروندی بر حق الناس است. منشور حقوق شهروندی راه های ارتباطی مسئولین و مردم را شفاف­تر و نهادینه­ تر می­ کند. مسئولین باید تاکید اصلی خود را بر حقوق مردم بنا نهند. اگر مردم از مسئولین خود احساس صداقت کنند همراهی می کنند. (خطاب به دکتر شهریور مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری تهران و اعضای کارگروه اجتماعی فرهنگی استان تهران) مهمترین هدف چنین کارگروه ­هایی یافتن راه کارهایی است که از طریق آن دستگاه­های مختلف همسو و هماهنگ گردند.

وی افزود: این کارگروه باید بتواند وضعیت دستگاه­های ذیربط را رصد و عملکرد کلی آنها را پیگیری نماید. اینکه این دستگاه ها چقدر اعتبار فرهنگی می ­گیرند چه برنامه­ای دارند چگونه و چه کسی بر آنها نظارت می­کند چه ارگانی این مسائل کلی را رصد می­کند؟

وی ادامه داد: کارگروه اجتماعی فرهنگی استان تهران از جمله کارگروه های مهم زیرمجموعه شورای برنامه ریزی استان تهران است. در شورای برنامه ریزی استان بسیاری از برنامه های توسعه ای استان تصمیم گیری می شود. در سال بعد انتظار داریم این کارگروه فعالیت بیشتری داشته باشد چرا که برنامه های توسعه استان و طرح های ورودی شورای برنامه ریزی استان و نیز شورای فرهنگ عمومی می بایست از طریق این کارگروه تهیه و پیشنهاد گردد.

چاوشی یادآور شد: در یک سال گذشته هماهنگی و نزدیکی خوبی بین استانداری و شهرداری ایجاد شده که انتظار داریم به نتایج خوبی برسد و نتایج ملموس آن در این کارگروه نیز می بایست دیده شود.

وی افزود: این کارگروه باید با برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی های بیشتر تلاش کند در سال بعد با قدرت بیشتری به حل مسائل و ارائه راه کارهای سازنده بپردازد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران اظهار کرد: پیشنهاد می شود که جلسه بعدی کارگروه درخصوص حقوق شهروندی برگزار شود تا مسائل قابل بحث در حوزه حقوق شهروندی و نیز مسائل مبتلابه اجتماعی و فرهنگی بررسی گردد.خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر