کد خبر: 15223
A
معاون پارلمانی رییس جمهوری:

قوانین مزاحم توسعه فضای کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات را شناسایی کنیم

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: قوانین در جامعه کم نداریم قوانین مزاحم برای راه اندازی فضای مجازی را بشناسیم و در جهت زدودن انها اقدام کنیم.

قوانین مزاحم توسعه فضای کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات را شناسایی کنیم

دیده بان ایران - حجت الاسلام مجید انصاری دوشنبه شب در نشست تخصصی هم اندیشی دولت با کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات که با حضور وزرای ارتباطات و تعاون،کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیران شرکت های استارت اپ ها در محل وزارت ارتباطات برگزار شد ،افزود: هم اکنون معاونت حقوقی روی هشت موضوع کار می کند که تا اسفندماه فرصت داریم پیش نویس انها را تنظیم کنیم.
وی ادامه داد: عمده این موضوع ها در حوزه های اقتصادی می باشند.
حجت الاسلام انصاری گفت: در حوزه فناوری اطلاعات باید مالکیت فکری دیده شود که در این زمینه لایحه ای در دو فصل به مجلس از سوی دولت تقدیم شده است .
وی در خصوص پیگیری مسایل حقوقی فعالان حوزه فناوری اطلاعات اظهار داشت :کانون وکلا ظرفیت خوبی دارد که بتواند در حوزه یاد شده فعال شود تا در مواردی که شکایتی از این حوزه می شود کانون وکلا بتواند در این زمینه انان را یاری کند. 
در این نشست مدیران شرکت های فناوری اطلاعات مسایل و مشکلات خود را در موارد گوناگون مطرح کردند .عمده مشکلات انها در زمینه بیمه،محدود بودن بازار کار،مالیات و نبودن امنیت شغلی بود .
برخی از مدیران این شرکتها اعلام کردند با بهبود تعاملات بین المللی می توانیم بازار کار خود را از ٧٠ به بیش از ٣٠٠ میلیون توسعه دهیم.

 

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر