کد خبر: 15228
A

اصولگرایان از زمان احمدی نژاد دچار بلاتکلیفی شدند

کمتر از سه ماه تا انتخابات باقی مانده است و غالب چهره‌هایی که معرفی شده‌اند افرادی ناشناخته در بین افکار عمومی بوده‌اند یا در ادوار پیشین رای چندانی نیاورده بودند.

اصولگرایان از زمان احمدی نژاد دچار بلاتکلیفی شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روزنامه اعتماد نوشت: اصولگرایان از زمان دو انتخابات گذشته اعتمادبه‌نفس‌شان را برای رسیدن به اجماع و پیروزی از دست داده‌اند. چهره‌هایی در اردوگاه این جریان سیاسی وجود دارند که با وجود نتیجه نگرفتن در ادوار انتخاباتی پیشین همچنان تحرکاتی برای شرکت در انتخابات آتی از خود نشان می‌دهند.

 

کمتر از سه ماه تا انتخابات باقی مانده است و غالب چهره‌هایی که معرفی شده‌اند افرادی ناشناخته در بین افکار عمومی بوده‌اند یا در ادوار پیشین رای چندانی نیاورده بودند. پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از عمر جمهوری اسلامی جریان اصولگرایی نمی‌تواند فردی را معرفی کند که قدرت و نفوذ زیادی در جامعه داشته باشد. افرادی که پشتوانه حزبی و مردمی ندارند، امروز به عرصه آمده‌اند و جز اینکه بگویند اصولگرا هستیم حرف دیگری برای گفتن ندارند.

جریان اصولگرایی از زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد دچار نوعی بلا تکلیفی شده است که به سختی می‌تواند بر آن فایق بیاید. 

سازوکار وحدت اصولگرایان دیر شروع به کار کرد و با این مشکل نیز مواجه است که بتواند کارهایش را به انتخابات آتی برساند.  جبهه مردمی نیروهای انقلاب هم در حد اظهار وجود می تواند اثر گذار باشد. 

تحرکات اخیر انتخاباتی اصولگرایان از اعلام کاندیداتوری‌ها تا مصاحبه‌هایش در مورد انتخابات به نوعی اختلافات درون اردوگاه اصولگرایی را برملا کرده است. نه دلواپس‌ها حاضر هستند از مواضع‌شان کوتاه بیایند و به معتدلین نزدیک شوند، همان‌طور که دبیرکل جبهه پایداری اعلام کرد که آنها در صورت اصلح بودن نامزدنهایی از وی حمایت خواهند کرد. نه معتدلین دلگرمی دارند که پشت سر تندرو‌ها صف بکشند. 

بسیاری از چهره‌های مطرح اصولگرا تمایلی برای کاندیداتوری در این دوره از انتخابات از خود نشان نمی‌دهند. چرا که می‌دانند در صورت کاندیداتوری شانس موفقیت‌شان پایین است. افراد مطرح معتدل اصولگرا امروز از حامیان دولت آقای روحانی هستند. جریان اصولگرایی هم به سبب عملکرد گذشته خود دچار مشکل است و هم ساختار داخلی‌اش دچار بلاتکلیفی و عدم انسجام است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر