کد خبر: 15302
A

خانه و دفتر ژنرال معاون اول رییس جمهور افغانستان محاصره شد

نیروهای امنیتی افغانستان منزل ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهوری این کشور را به اتهام عدم همکاری با دادستانی کل محاصره کردند.

خانه و دفتر ژنرال معاون اول رییس جمهور افغانستان محاصره شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آناتولی به نقل از وبسایت شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» گزارش داد:  منزل ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهوری افغانستان در منطقه شیرپور در وزیرمحمد اکبرخان کابل از صبح امروز در محاصر تانک ها و نیروهای دولتی قرار گرفته است. 
 
براساس این گزارش، دوستم نیروهای بیشتری را به وارد کابل آورده و در رابطه به پرونده «احمد ایشچی استاندار سابق فاریاب که وی را متهم به آزار و شکنجه کرده بود، حاضر به همکاری نشده است. 
 
وی که در پی بالا گرفتن اختلافش با اشرف غنی رئیس جمهور، از شرکت در جلسات رهبری دولت افغانستان و رفتن به دفتر کار خود اجتناب کرده بود پس از سه ماه دوباره به دفتر کارش در کاخ صدارت در کابل بازگشته است. 
 
دوستم به صورتی کم سابقه از محمد اشرف غنی انتقاد کرده و گفته بود که سهم وی را کاخ در قبضه خود گرفته‌ است. 
 
از سوی دیگر، در جریان حضور معاون اول رئیس جمهور افغانستان در جوزجان، احمد ایشچی استاندار سابق این استان که دوستم وی را برای چندین روز در خانه اش زندانی کرده و مورد آزار و اذیت قرار داده‌ است. 
 
دادستان کل افغانستان حدود دو ماه پیش حکم جلب دوستم را در ارتباط با ادعای احمد ایشچی صادر کرده و از دوستم یا وکیل مدافع‌ او خواست به دادستانی مراجعه کند. 
 
مسئولان «حزب جنبش ملی افغانستان» اتهامات مذکور را تکذیب و تاکید کرده اند که توطئه سیاسی علیه ژنرال دوستم صورت گرفته است. 
 
درهمین راستا، بشیر احمد تهینج سخنگوی حزب جنبش ملی افغانستان به رهبری دوستم، روز گذشته به رسانه ها گفت که رهبر این حزب در صورت غیاب رئیس جمهور، سرپرست ریاست جمهوری است و برای ادامه کار دوستم به عنوان معاون اول ریاست جمهوری هیچ مانعی وجود ندارد. ایسنا
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر