کد خبر: 15305
A
دیده بان ایران گزارش می دهد؛

مشایی روزه سکوت خود را شکست/ او محصور نیست!

غیبت مشایی و دوری‌اش از احمدی نژاد ادامه داشت تا اینکه در اواسط شهریور 94 خبر رسید وی در روستایی خوش آب و هوا به نام «بازکیاگوراب» از توابع لاهیجان، جلسه‌ای با استانداران دولت سابق تشکیل داده است؛ حتی خبر رسید که یکی از مدیران استانداری گیلان دردولت یازدهم نیز در این جلسه محرمانه حضور داشته است! اگر چه از جزئیات جلسه فوق‌الذکر مطلب خاصی به بیرون درز نکرد اما گمانه زنی غالب این بود که این جلسه با اهداف انتخاباتی صورت گرفته است

 مشایی روزه سکوت خود را شکست/ او محصور نیست!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سایت دولت بهار وابسته به تیم رسانه ای رئیس جمهور سابق، دقایقی پیش مصاحبه ای بسیار کوتاه از اسفندیار رحیم مشایی را روی خروجی خود قرار داد؛ مشایی در این مصاحبه تاکید می‌کند که کاندیداتوری بقایی در انتخابات 96 شوخی نیست همانطور که کاندیداتوری خاتمی و احمدی نژاد در انتخابات 76 و 84 شوخی نبود.

مشایی مرد پرحاشیه دولت احمدی نژاد چند سالی است روزه سکوت گرفته و در هیچ محفل و مجلسی سخنرانی و مصاحبه نمی‌کند؛ مردی که زمانی جلسات سخنرانی‌اش به سبب مطالب مطروحه در آن، با حواشی زیادی همراه بود.

مشایی آخرین بار در روز دوشنبه 18 بهمن ماه در مراسم ترحیم همشیره حبیب کاشانی رویت شد؛ وی چند هفته پیش از آن نیز در مراسم ترحیم غلامرضا قاسمی، همسر خواهر احمدی نژاد  شرکت کرده بود.

*کوچ به شمال پس از رد صلاحیت

معاون پرحاشیه احمدی نژاد پس از آنکه در انتخابات ریاست جمهوری 92 ناکام ماند و نتوانست از سد نظارت استصوابی شورای نگهبان عبور کند، ترجیح داد برای تجدید قوا راهی دیار و زادگاه خود در شمال کشور شود و در پایتخت حضور نداشته باشد؛ از آن زمان تا شهریور 94 تقریبا هیچ خبری از مشایی نبود؛ حتی در تیر 94 هم که خبر تشکیل دولت در سایه متشکل از 29 نفر از سوی احمدی نژاد در محمودیه تهران رسانه‌ای شد، نامی از مشایی برده نشد؛ البته 6 ماه پیش از رویداد مورد اشاره، یعنی در بهمن ماه 93 احمدی نژاد مراسم افتتاحیه سایت شخصی‌اش گفته بود«از این پس مشایی هرگز دیگر در مجامع ما حضور پیدا نخواهد کرد».

*جلسه‌ای انتخاباتی در روستایی خوش آب و هوا

غیبت مشایی و دوری‌اش از احمدی نژاد ادامه داشت تا اینکه در اواسط شهریور 94 خبر رسید وی در روستایی خوش آب و هوا به نام «بازکیاگوراب» از توابع لاهیجان، جلسه‌ای با استانداران دولت سابق تشکیل داده است؛ حتی خبر رسید که یکی از مدیران استانداری گیلان دردولت یازدهم نیز در این جلسه محرمانه حضور داشته است! اگر چه از جزئیات جلسه فوق‌الذکر مطلب خاصی به بیرون درز نکرد اما گمانه زنی غالب این بود که این جلسه با اهداف انتخاباتی صورت گرفته است؛ چه آنکه در آن مقطع زمانی کشور به تدریج آماده انتخابات مجلس دهم می‌شد.  

*غیبت مرموز در سال 90

البته غیبت و پرده نشینی و سکوت رسانه‌ای مشایی، تنها مربوط به دوران دولت یازدهم نیست؛ وی در اواسط سال 90 نیز که احمدی نژاد غرق در قدرت بود، به شکل مرموزی از انظار عمومی محو شده بود؛ او در آن مقطع زمانی در حدود 30 برنامه رئیس جمهور وقت، از سوی هیچ عکاس و خبرنگاری رویت نشد؛ این امر از آن جهت عجیب و غریب بود که تا پیش از آن، مشایی در تمام برنامه های احمدی نژاد، جزئی لاینفک بود. در آن زمان شایعه بازداشت و حتی حصر مشایی هم بواسطه اتفاقات مرتبط با 11 روز خانه نشینی احمدی نژاد پیچید که البته به سرعت تکذیب شد.  

حال با اعلام کاندیداتوری بقایی، مافوق سابقش یعنی مشایی نیز روزه سکوت خود را شکسته  و به صحنه بازگشته است هر چند با مصاحبه‌ای کوتاه؛ قطعا با گرم تر شدن تنور انتخابات ظهور و بروز رسانه ای مشایی افزایش خواهد یافت؛ شاید دوباره خاطرات نطق‌های حساسیت زای او همچون تشریح مکتب ایرانی، زنده شود؛ این امر می‌تواند برای رقیبان طیف احمدی نژاد یک امتیاز باشد...

گزارش از جعفر عزتی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • سپهر

    درود بر شما پايگاه خبرى ديده بان. من به واسطه سايت انصاف نيوز با شما آشنا شدم، گزارش مربوط به جناب منتجب نيا را با دقت مطالعه كردم، مايلم ضمن آرزوى توفيق براى شما دو نكته را خدمتتون عرض كنم - اول : لطفاً به قواعد ادبيات فارسى فوق العاده اهميت بديد، در گزارش مذكور چندين اغلاط انشائى و املائى فاحش مشاهده كردم، انتظار نميره خبرنگارها اينچنين بى بضاعت باشند لطفاً از انتقاد تلخ من دلخور نشيد مثلاً : كلمه خَلٓع به جاى خلاء، ستاد برخواسته بجاى ستاد برخاسته يا سياستگذارى بجاى سياستگزارى ! بعيده اينها همه اشتباه تايپى باشه، ادبيات ابزار كارى شماست. نكته دوم، انتخاب تيتر براى خبر مشائى فوق العاده هوشمندانه و توأم با ذوق سرشار ادبى دود، به انتخاب كننده تيتر دست مريزاد ميگم، موفق باشيد. سپهر

ارسال نظر