کد خبر: 15322
A

رایزنی وزرای خارجه ایران و پاکستان برای افزایش همکاری‌های سه‌جانبه تهران، اسلام‌آباد و کابل

وزیر امور خارجه پاکستان، عصر امروز(سه‌شنبه) با وزیر امور خارجه کشورمان در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

رایزنی وزرای خارجه ایران و پاکستان برای افزایش همکاری‌های سه‌جانبه تهران، اسلام‌آباد و کابل

در این دیدار  محمد جواد ظریف،  با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر در پاکستان که منجر به کشته و مجروح شدن شمار زیادی از مردم بی‌گناه این کشور شد، ضمن محکوم کردن آن، با ملت و دولت پاکستان ابراز همدردی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط خوب سیاسی دو کشور و  شمار معتنابهی از پروژه‌های تعریف شده اقتصادی فی‌مابین در زمینه‌های مختلف از جمله انتقال برق، انرژی، امور بانکی، همکاری‌های گمرکی و تبادلات مرزی، افزود: این انتظار وجود دارد که‌ با تلاش‌های مشترک، این مناسبات تقویت و اجرای پروژه‌ها تسریع شود تا دو کشور شاهد شکوفایی هر چه بیشتر روابط اقتصادی دوجانبه که به نفع دو کشور و منطقه نیز هست، باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری اسلامی ایران به دو کشور مهم در خلیج‌فارس و تلاش‌های کشورمان برای نزدیک ساختن دیدگاه‌های کشورهای منطقه در جهت افزایش تفاهم و درک متقابل بین کشورها و کمک به حل و فصل بحران‌های منطقه، افزود: ما نیازمند تبادل‌نظر و افزایش تفاهم هستیم تا شاهد از میان رفتن سوءتفاهم‌ها و تنش‌ها باشیم.

سرتاج عزیز نیز در این دیدار، با ابراز خرسندی از سفر مجدد به تهران و دیدار با ظریف و سایر مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران و تشکر از ابراز همدردی جمهوری اسلامی ایران در حوادث تروریستی اخیر در کشورش، اظهار کرد: پاکستان اقدامات ضدتروریستی برای مقابله با این تلاش‌ها در پیش گرفته است.

وی خواستار افزایش همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با این اقدامات شد.

این مقام عالی‌رتبه پاکستانی ضمن اعلام حمایت از تسریع در همکاری‌های دوجانبه در خصوص پروژه‌های اقتصادی فی‌مابین، گفت: تلاش اسلام‌آباد سرعت بخشیدن به این پروژه‌ها است.

طرفین همچنین در خصوص تحولات منطقه، از جمله در خصوص مقابله با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش، اوضاع افغانستان و افزایش همکاری‌های سه‌جانبه بین ایران، پاکستان و افغانستان به رایزنی و تبادل‌نظر پرداختند.

 

 

منبع:ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر