کد خبر: 15368
A

رییس‌جمهور فردا به خوزستان می‌رود

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: حسن روحانی رئیس‌جمهوری فردا پنجشنبه برای بررسی موضوع ریزگردها به استان خوزستان سفر خواهد کرد.

رییس‌جمهور فردا به خوزستان می‌رود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی‌حسین حسین زاده اظهار کرد: دکتر روحانی برای دلجوئی از مردم استان خوزستان که طی روزهای اخیر به دلیل بروز پدیده ریزگردها سختیهای فراوانی کشیدند به استان خوزستان سفر می کند.

وی گفت: رئیس جمهوری در سفر یک روزه خود به استان خوزستان ضمن بازدید از کانونهای ریزگرد در این استان در نشست تخصصی بررسی این ریزگردها شرکت خواهد کرد.

وی گفت: همچنین رئیس جمهوری آخرین مصوبات اجرائی دولت در این زمینه را بررسی و برای حل کانونهای داخلی ریزگردها دستورات اساسی صادر خواهد کرد.

وی گفت: طی چند روز گذشته اعتبارات خوبی برای مقابله با ریزگردها در استان خوزستان توسط دولت تصویب شده است و در اولین اقدام 300 میلیارد ریال برای مهار این ریزگرد در کوتاه مدت توسط دولت تصویب و به وزارت جهاد کشاورزی نیز برای اجرا ابلاغ شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: قطعا در سفر رئیس جمهوری به استان خوزستان تصمیمات خوب و خوشحال کننده ای برای مردم استان اتخاذ خواهد شد.

هشتم بهمن ماه سالجاری توفان گرد و خاک با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت استان خوزستان را درنوردید و همین امر باعث اختلالاتی در شبکه های آب و برق و در نهایت قطعی چند ساعته برق و آب در 11 شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز شد.

دو روز پیش نیز رهبر معظم انقلاب در حاشیه درس خارج فقه خود نسبت به وضعیت پدیده گرد و خاک در استان خوزستان ابراز نگرانی کردند و به مسئولان نظام دستور دادند تدابیر لازم برای این کار را اتخاذ کنند.

استان خوزستان به دلیل خشکسالیهای اخیر و نیز کاهش منابع آبی چند سال است که با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می کند هر چند بیش از 60 درصد کانون ریزگردها در کشورهای عراق و عربستان قرار دارند.

سال گذشته دولت دستور داد حق آبه تالاب هور العظیم را تامین نمایند که 70 درصد این حق آبه تا کنون تامین و 30 درصد دیگر نیز در دست اقدام است اما در حوزه های دیگر به دلیل کمبود آب هنوز حق آبه های لازم تامین نشده است.

استان خوزستان دارای یک میلیون هکتار بیابان و کانون ریزگرد است که از این میزان 350 هزار هکتار آن فعال بوده و همین امر در فصول مختلف سال مشکلاتی را برای زندگی روز مرده مردم به وجود می آورند.ایرنا

29212

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر