کد خبر: 15381
A
دیده بان ایران گزارش می دهد؛

کوه پرونده حقوق‌های نجومی موش زائید! / اظهارات دادستان کل تمام رشته‌های انتخاباتی مخالفان دولت را پنبه کرد / آیا مدیرمسئول کیهان شهامت اعتراف دارد؟!

حجت‌الاسلام منتظری دادستان محترم کل کشور امروز طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم از بازگردانده شدن بخش عمده‌ای از دریافتی‌ها موسوم به نجومی به بیت‌المال خبر داد و تصریح کرد که« دامنه این دریافتی‌ها آنقدر گسترده نبود که بتوانیم بگوییم بخش عمده‌ای از مدیران مشمول دریافت این مبالغ بوده‌اند بلکه تعداد اندکی بودند که پرونده آنها در حال بررسی است».

کوه پرونده حقوق‌های نجومی موش زائید! / اظهارات دادستان کل تمام رشته‌های انتخاباتی مخالفان دولت را پنبه کرد / آیا مدیرمسئول کیهان شهامت اعتراف دارد؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور امروز طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم از بازگردانده شدن بخش عمده‌ای از دریافتی‌ها موسوم به نجومی به بیت‌المال خبر داد و تصریح کرد که« دامنه این دریافتی‌ها آنقدر گسترده نبود که بتوانیم بگوییم بخش عمده‌ای از مدیران مشمول دریافت این مبالغ بوده‌اند بلکه تعداد اندکی بودند که پرونده آنها در حال بررسی است».

پیش‌تر نیز در تاریخ آذر ماه 95، "عادل آذر" رییس دیوان محاسبات کشور از عودت تمامی حقوق‌های نجومی به خزانه خبر داده بود و تصریح کرده بود که ۳۹۷ نفر که ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حقوق غیرمتعارف به آنها پرداخته شده بود تمام مبلغ ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را به خزانه عودت دادند.

نوبخت سخنگوی دولت نیز در جریان یکی از نشست‌های خبری‌اش در اواخر آذرماه گفته بود: از 93 هزار و 470 نفر، تنها 397 نفر بیش از 20 میلیون تومان دریافت کرده‌اند؛ همه آمده‌اند مبالغ را پس دادند. فقط 2 نفر ماندند. کل عدد نجومی که می‌گویند 23 میلیارد تومان است.

نوبخت در همان نشست خبری این را هم گفت که این اشخاص(دریافت کنندگان نجومی) می‌گویند ما طبق قوانین مجلس، این حقوق را گرفته‌ایم. دادستانی دیوان محاسبات این اشخاص را مجرم نمی‌داند. البته شاید عده‌ای بخواهند این 397 نفر را در شهر بچرخانند و 397 چوبه دار هم به پا کنند. خواهش می کنم این نوع مسایل را محل مناقشه اختلافات سیاسی نکنید.

اما اظهارات امروز دادستان کل کشور مبنی بر گسترده نبودن دامنه حقوق‌های نجومی به مثابه آب سردی بر پیکره مخالفان دولت در آستانه انتخابات اردیبهشت 96 است؛ همان طیفی که به تعبیر نوبخت، ابایی از به دار کشیدن مدیران دولت هم ندارند؛ اتاق فکر آنها برای هجمه انتخاباتی به دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور روحانی، امید زیادی به تبلیغ و برجسته سازی و آگراندیسمانِ ماجرای حقوق‌های نجومی نجومی بسته بود که اظهارات امروز حجت الاسلام منتظری تمام رشته‌های آنها را پنبه کرد.

*کوه کیهانی ها موش زائید!

از همان خردادماه که ماجرای فیش‌های نجومی در محافل سیاسی و رسانه‌ای مطرح شد؛ پروپاگاندای تخریبی مخالفان دولت هم به کار افتاد و آنها تقریبا هر روز در رسانه‌های متنوع و متکثر و بعضا هتاک تحت امرشان، با آب و تاب فراوان به انعکاس مغلوط ماجرای مزبور می‌پرداختند تا آن را مستمسکی برای فشار به دولت جهت نیل به اغراض سیاسی‌شان قرار دهند. 

روزنامه کیهان سردمدار تخریب دولت در ماجرای فیش‌های نجومی بود؛ این روزنامه در تمامی شمارهای تیرماه خود بلااستثناء به ماجرای حقوق‌های نجومی پرداخت و در 10 شماره ماه تیر، تیتر اصلی صفحه نخست خود را با فونت بزرگ به صورت کاملا جهت دار به حقوق های نجومی اختصاص داد؛ این روزنامه حتی پس از آنکه رئیس جمهور طی دستوری قاطع به معاون اول، فرمان استرداد حقوق‌های نجومی به بیت المال را صادر کرد  با تعریض و کنایه، چنین تیتری را با فونت بزرگ در صفحه نخست خود کار کرد: "بیانیه درمانی"!

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان که در ماجرای حقوق‌های نجومی سودای سلب کفایت از دولت یازدهم را داشت و یک شماره در میان، تیتر صفحه نخست خود را به صورت کاملا تحریف شده و مغرضانه به نسبت میان دولت و حقوق‌های نجومی اختصاص می‌داد، در آبان 93 در واکنش به تخلف دولت سابق در پرونده بورسیه‌ها، چنین تیتر زد که «کوه پرونده بورسیه‌ها موش زائید»! بدین معنا که ماجرای بورسیه‌ها آنقدرها هم که در رسانه‌ها مطرح شد وسعت و گستردگی نداشت؛ حال باید ببینیم با توجه به اظهارات امروز دادستان کل کشور، روزنامه کیهان این شهامت را دارد که برای شماره فردای خود چنین تیتر بزند که «کوه پرونده حقوق‌های نجومی، موش زائید»!

گزارش از نیما صداقت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر