کد خبر: 15479
A
دیده بان ایران گزارش می دهد؛

پشت پرده تشکیلات جدید اصول گرایان/ عضو موسس تشکیلات چپ در صدر تشکیلات راست!/ چرا همایش اصول گرایان در شهر آفتاب برگزار شد؟

انتخاب شهر آفتاب به عنوان مکان برگزاری نخستین مجمع عمومی جمنا اندکی شائبه‌برانگیز است؛ این مجموعه اگر چه ظرفیت و گنجایش پذیرایی از 3 هزار جمنایی را دارد اما فاصله تقریبا زیاد آن با مرکزیت پایتخت و صعوبت ایاب و ذهاب، عقلا ایجاب می‌کرد که دست‌اندرکاران مجمع جمنا، مکان دیگری را برای میتینگ انتخاباتی خود برگزینند! اما ظاهرا از آنجایی که شهر آفتاب از جمله نمودها و نمادهای مدیریت جهادی 12 ساله ی جناب قالیباف در مجموعه عریض و طویل شهرداری محسوب می‌شود

 پشت پرده تشکیلات جدید اصول گرایان/ عضو موسس تشکیلات چپ در صدر تشکیلات راست!/ چرا همایش اصول گرایان در شهر آفتاب برگزار شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب موسوم به جمنا، تشکیلات انتخاباتی جدید اصولگرایان، در حال حاضر در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است؛ آنطور که مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جمنا گفته است، سه هزار نفر از نمایندگان ۲۵ قشر در این مجمع حاضر هستند و قرار است ۳۱ نفر را به عنوان شورای مرکزی انتخاب ‌کنند؛ همچنین خبر رسیده که در مجمع امروز قرار است 10 نامزد منتخب جمنا معرفی شوند تا در نهایت یکی از آنها پا به آوردگاه انتخابات حساس 29 اردیبهشت 96 بگذارد و با کاندیدای منتخب اصلاح طلبان و اعتدالگرایان که شخص حسن روحانی است و همچنین کاندیدای جبهه پایداری که به احتمال زیاد سعید جلیلی است، پنجه در پنجه افکند. 

مکانِ شائبه برانگیز!

انتخاب شهر آفتاب به عنوان مکان برگزاری نخستین مجمع عمومی جمنا اندکی شائبه‌برانگیز است؛ این مجموعه اگر چه ظرفیت و گنجایش پذیرایی از 3 هزار جمنایی را دارد اما فاصله تقریبا زیاد آن با مرکزیت پایتخت و صعوبت ایاب و ذهاب، عقلا ایجاب می‌کرد که دست‌اندرکاران مجمع جمنا، مکان دیگری را برای میتینگ انتخاباتی خود برگزینند! اما ظاهرا از آنجایی که شهر آفتاب از جمله نمودها و نمادهای مدیریت جهادی 12 ساله ی جناب قالیباف در مجموعه عریض و طویل شهرداری محسوب می‌شود، دست‌اندرکاران جمنا که همان کارگردانان انتخاباتی اصولگرایان هستند ترجیح دادند نخستین مجمع عمومی خود را در این مکان برگزار کنند تا به صورت تلویحی و غیرمستقیم از کاندیدای قطعی انتخاباتی خود یعنی جناب قالیباف هم رونمایی کنند!

*تجربه ناکام اصولگرایان در راه‌اندازی تشکیلات انتخاباتی

اما "جبهه مردمی نیروهای انقلاب" که به اختصار جمنا نامیده می‌شود، نام جدید تشکیلات موسمی اصولگرایان است که در بزنگاه‌های انتخاباتی تاسیس می شود و اغلب دست از پا درازتر به لاک خود می خزد؛ اصولگرایان در انتخابات سال 84 با محوریت شخصیت موجهی همچون ناطق نوری، تشکیلاتی موسوم به شورای هماهنگی نیروهای انقلاب را راه‌اندازی کردند که خروجی اش کاندیداتوری علی لاریجانی بود اما دیگر اصولگرایان همچون احمدی‌نژاد از آن خروجی تبعیت نکردند و با محوریت جبهه‌ای به نام آبادگران حتی به تهدید اعضای شورای هماهنگی هم روی آوردند. 

در انتخابات 92 نیز، جبهه پایداری و علامه مصباح با اصلح اعلام کردن جلیلی، تمام رشته‌های انتخاباتی اصولگرایان را پنبه کردند؛ هر چند قالیباف و ولایتی هم بر عهدی که در ائتلاف 1+2 بسته بودند وفادار نماندند و ترجیح دادند در روزهای منتهی به انتخابات حتی جواب تلفن دبیرکل وقت جامعه روحانیت یعنی مرحوم مهدوی کنی را هم ندهند.

*عضو موسس تشکیلات چپ در صدر تشکیلات راست!

حالا با عنایت به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، اصولگرایان با عقبه‌ای مملو و مشحون از شکست مکانیزم‌های انتخاباتی، بار دیگر سازوکار تشکیلاتی بنا کردند و نامش را به اختصار جمنا نهادند؛ این تشکیلات یا به تعبیر خودشان این جبهه در 5 دی 95 با حضور 10 عضو هیئت موسس اعلام موجودیت کرد؛ در میان اعضای هیئت موسس جمنا به زحمت و حتی با ذره بین هم نمی‌توان یک السابقون اصولگرایی یافت؛ نکته جالب توجه آنکه حتی رئیس هیئت موسس جمنا یعنی حجت‌الاسلام رحیمیان نیز در زمره شخصیت‌هایی است که در اسفند 67 به همراه افرادی هچون آقایان موسوی خوئینی‌ها، خاتمی و کروبی، از جامعه روحانیت دسته راستی منشعب شده و با مجوز حضرت امام(ره) مجمع روحانیون دسته چپی را تاسیس کردند.   

*مخالفان جمنا

به گزارش دیده بان ایران؛ اما جبهه مردمی نیروهای انقلاب یا همان جمنا که میداندار انتخاباتی اصولگرایان است، در میان برخی طیف‌های این جناح مخالفانی نیز دارد؛ شاخص‌ترین مخالفان جمنا، اعضای جبهه پایداری هسستند؛ همان طیفی که خود را اصولگرای ناب می‎دانند و بیش از آنکه نتیجه محور باشند تکلیف محورند؛ آنها چون پروانه گرد شمع وجودی علامه مصباح می‌گردند و کلام علامه را فصل الخطاب می‌انگارند؛ پایداریچی‌ها از الحاق و پیوستن به تشکیلات جمنا اکراه دارند و حتی هرازچندگاهی به تخطئه آنها هم روی می‌آورند.  

محمد جواد ابطحی  از معدود پایداریچی های حاضر در مجلس دهم، چندی پیش طی مصاحبه ای با اشاره تلویحی به حب نفس داشتن اصولگرایان تشکیل دهنده جمنا، گفت: نامزدهای اصولگرا می‌گویند به نفع یک نفر کنار می‌روند اما با اطلاع می‌گویم کنار نمی‌روند!

آقا تهرانی دبیرکل جبهه پایداری نیز هفته پیش طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری رسا از نامزد جمنا حمایت کرد اما تاکید داشت که این نامزد حتما باید اصلح باشد؛ این تاکید و این قید‌آوری دبیر کل پایداری قطعا به این معناست که نامزد جمنایی‌ها با نامزدی که پایداری‌ها مطمح نظر دارند، زمین تا آسمان تفاوت دارد.  

طیف دیگری که از جناح اصولگرا، جبهه مردمی نیروهای انقلاب را برنتافته است، دارودسته احمدی نژادی‌ها هستند که این روزها با نامزد جدیدشان یعنی حمید بقایی دوباره به فضای سیاسی کشور بازگشته‌اند؛ البته به تصریح بسیاری از فعالان و کنشگران سیاسی، طرح نام بقایی از سوی طیف احمدی نژاد صرفا برای خروج طیف مزبور از اغمای سیاسی در عصر پسانهی است؛ چرا که خودِ پیش قراولان احمدی نژادیسم نیز نیک آگاهند فارغ از شبهه‌های قضایی، بقایی فاقد مولفه‌های رجلیت سیاسی است و شورای نگهبان قطعا رای به ردصلاحیتش خواهد داد. از اینرو کارکرد بقایی این روزها تنها به ایجاد بستر برای چنگ انداختن احمدی‌نژادی‌ها به صورت نامزد جمنایی‌ها منحصر می‌شود!

گزارش از نیما صداقت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر