کد خبر: 15496
A

اظهار نظر جنجالی بقایی در نشست خبری اش؛ من طارق بن زیادم! / طارق بن زیاد کیست؟ فرمانده ای از قوم بربر در رکاب خلیفه اموی!

حمید بقایی دیروز در بخشی از نشست نخبگانی‌اش! (همان خبری) که برای تشریح برنامه‌های انتخاباتی خود، برگزار کرده بود، با تمسک به ادبیات و مفاهیم احمدی نژادی اظهار نظرهای جنجالی کرد

اظهار نظر جنجالی بقایی در نشست خبری اش؛ من طارق بن زیادم! / طارق بن زیاد کیست؟ فرمانده ای از قوم بربر در رکاب خلیفه اموی!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حمید بقایی دیروز در بخشی از نشست نخبگانی‌اش! (همان خبری) که برای تشریح برنامه‌های انتخاباتی خود، برگزار کرده بود، با تمسک به ادبیات و مفاهیم احمدی نژادی این سخنان را بر زبان راند: «من مثل اون طارق بن زیادم؛ من می‌رم تو صحنه؛ غقب نشینی ندارم؛ کشتی‌ها را آتیش زدم؛ هر کی هر کاری میخاد بکنه»!

در ویکی‌پدیای طارق بن زیاد، چنین آمده است: طارق بن زیاد (تولد ۷۶ هجری برابر با ۶۷۰ میلادی) سردار مسلمان بود که در زمان ولید بن عبدالملک اموی، اسپانیا را تسخیر کرد. تنگهٔ جبل‌الطارق به نام او است. او که در سال ۷۲۰ میلادی از دنیا رفت در قبیله‌ای بربری به نام صدف در مراکش به دنیا آمد.

مسلمانان و بربرهای شمال آفریقا در سال ۷۱۰ میلادی تحت فرماندهی طارق بن زیاد که خود ازآفریقاییان بربر و یکی از افسران برجستهٔ موسی بن نصیر فرمانروای آفریقا بود، با ۱۲ هزار مرد جنگی از تنگهٔ جبل الطارق گذشته در اندک زمانی بخش عمدهٔ شبه جزیره ایبری را به تسخیر در آوردند.

طارق بن زیاد که مردی هوشیار و شجاع بود به محض ورود به اسپانیا دستور داد کشتی‌های جنگی سپاهش سوزانده شوند تا سربازان فکر فرار یا بازگشت را از سر خود بیرون کنند. بدین ترتیب برای اولین بار زمینهٔ حضور نظامی مسلمانان در اروپا فراهم شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر