کد خبر: 15585
A

با یک فشفشه و دوتا ترقه دَر نمی روم!

حمید بقایی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٦، در جمع حامیانش گفته است به‌دلیل وضعیت کشور و جو ناامیدی قصد ورود به انتخابات را دارد.

با یک فشفشه و دوتا ترقه دَر نمی روم!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ روزنامه شرق نوشت؛ پنجشنبه یکی از سیاسی‌ترین روزهای پایتخت در ماه‌های اخیر بود؛ هم‌زمان با کنگره جمنا، حمید بقایی، نامزد احمدی‌نژادی‌ها هم سخنرانی داشت.

 

حمید بقایی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٦، در جمع حامیانش گفته است به‌دلیل وضعیت کشور و جو ناامیدی قصد ورود به انتخابات را دارد.

درباره سابقه بازداشت و زندانش هم گفته است: «با خودم حساب و کتاب کردم و گفتم بسم‌الله، می‌روم در صحنه. همه مشکلات را هم می‌دانم. خدا را شاکرم که بنده را با کیسه معمولی کیسه نکشیدند، بلکه با سنگ پا من را کیسه کشیدند! یعنی دیگر به جای ذره‌بین با میکروسکوپ در تمام زندگی من و طایفه‌ام وارد شده‌اند. من اینجا اعلام می‌کنم حضرت عباسی نصف این ذره‌بین را در زندگی هر کسی می‌انداختند، چه چیزهایی که از تویش درنمی‌آمد! گفتم خب، تکلیف‌مان را انجام می‌دهیم و می‌رویم جلو، و قطعا موفق می‌شویم. اگر از الان بخواهیم حالت نگرانی داشته باشیم، کار پیش نمی‌رود».

خودش را با طارق‌ بن زیاد مقایسه کرده و گفته ‌است: «حتما شنیده‌اید و آقایان علما بیشتر واردند، وقتی طارق بن زیاد نیروهایش را در اسپانیای امروزی و اندلس آن روز پیاده کرد، کشتی‌هایش را آتش زد و گفت پشت سر دریاست و روبه‌رو دشمن. اگر بجنگیم یا شکست می‌خوریم یا پیروز می‌شویم؛ اما اگر عقب‌نشینی کنیم، قطعا غرق می‌شویم. ما هم می‌رویم و عقب‌نشینی هم نداریم، توکل بر خدا. من که در این سال‌های اخیر خیلی قدرت خدا را حس کردم. به همین خاطر آمدیم و هستیم».

بقایی گفته ‌است: «فرمودند چه گفتمانی را می‌خواهید دنبال کنید؟ من فکر می‌کنم اساسا یک گفتمان بیشتر وجود ندارد. اصلا راه دیگری وجود ندارد. کاری که آقای احمدی‌نژاد در دولت‌های گذشته انجام می‌دادند، بینی و بین‌الله رقیبی دارد؟ آلترناتیوی وجود دارد؟ اینهایی که علیه دولت قبل ادعاها می‌کردند که خودشان خراب کردند. عاقبت‌بخیری این است که خدا این لیاقت را به کسی بدهد تا راه آقای احمدی‌نژاد را ادامه دهد. من آماده‌ام و تا آخرش هستم. ما آمدیم بمانیم و نیامدیم که با یک فشفشه و دوتا ترقه دَر برویم، ما هستیم. برای چه نباید باشیم؟!

او درباره پوپولیست‌خواندن احمدی‌نژاد و جامعه‌شناسی طبقه رأی‌دهنده به حامیانش هم گفته است: «یک توهین بزرگ به مردم می‌کنند، به مردم می‌گویند پوپول! بررسی کنید، اینها فقط رأی پوپول‌ها را می‌خواهند و بس». حرف‌های جالب دیگری هم زده است مثلا گفته: «مشکلات ‌حل‌شدنی است. سال ٨٤ که آقای احمدی‌نژاد تشریف آوردند، مشکلات فراوانی وجود داشت، دیدید که خیلی‌هایش حل شد و جلو رفت». یا مثلا گفته است: «من سیاستم دعوا با هیچ گروهی نیست. نمی‌خواهیم بایستیم و جواب این و آن را بدهیم».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر