کد خبر: 15645
A
دیده‌بان ایران از پروژه تخریب دولت یازدهم گزارش می‌دهد؛

رسانه‌هایی که بذر کینه می‌افشانند/از دروغ بزرگ یک خبرگزاری برای تخریب دولت در خوزستان تا روزنامه‌ای که تیترهایش با حرف های ترامپ مو نمی زند!

اما از این خبرگزاری معلوم‌الحال که بگذریم به رسانه‌ای می‌رسیم با فراگیری و دربرگیری چندبرابری نسبت به خبرگزاری مزبور؛ رسانه‌ای که عنوان "ملی" را یدک می‌کشد و طبق مرّ قانون باید بازتاب دهنده افکار و سلایق متنوع و متکثر مردم و جناح‌های سیاسی در چارچوب شرع مقدس و منافع ملی باشد؛ رسانه‌ای که بودجه‌اش برای سال 96 افزایش چشمگیر هزار میلیارد تومانی داشته است؛ رسانه‌ای که مجری یکی از برنامه‌هایش روایتی تاریخی از ترور نخست وزیر رژیم سابق را با گزاره‌هایی مغلوط، تخریف شده و ایدئولوژیک بیان می‌کند و کشور و منافع و امنیتش را دستاویز شیطنت‌های رسانه‌های سعودی و معاند می‌گرداند

رسانه‌هایی که بذر کینه می‌افشانند/از دروغ بزرگ یک خبرگزاری برای تخریب دولت در خوزستان تا روزنامه‌ای که تیترهایش با حرف های ترامپ مو نمی زند!

دیده‌بان ایران - جعفر عزتی: رئیس جمهور امروز در جمع مجریان و متولیان انتخابات پیش‌رو، سخنان مهمی را ایراد کرد؛ وی از ضرورت رقابت سالم گفت و اینکه بعضی‌ها برای انتقاد از دولت کل اعتماد عمومی را زیر سوال می برند؛ دکتر روحانی این کار را مصداق خیانت به کشور و نظام دانست.

رئیس جمهوری در ادامه این را هم گفت که «آنانی که با کلام و قلم خود بذر کینه می‌افشانند، مرتکب گناهی بزرگ می‌شوند»؛ اگر چه دکتر روحانی از بیان مصادیق جمله مزبور صرفنظر کرد اما چه کسی است که نداند کدام اشخاص و طیف‌ها و رسانه‌ها، در کینه افشانی و تخاصم پروری شهره‌اند؟ اینکه یک خبرگزاری عریض و طویل منتسب به یک نهاد مقدس و خدوم، در روز سفر رئیس جمهور به استان خوزستان برای دلجویی و تفقد از مردم بحران زده این استان، در اقدامی ناشیانه و خصمانه به دروغ مدعی تجمع مردم در مقابل استانداری در اعتراض به رئیس جمهور می‌شود، آیا مصداق کینه افشانی نیست؟ نسبت این امر با مقوله‌هایی چون منافع ملی و امنیت عمومی چیست؟ بینی و بین الله اگر دولت متبوع خبرگزاری مزبور روی کار بود و یک رسانه اصلاح طلب چنین خبر دروغی را منتشر می‌کرد، واکنش این خبرگزاری مدعی ارزشمداری چه بود؟ آیا با غوغاسالاری و بمباران خبری، نهادهای امنیتی و ذیربط را وادار به برخورد با آن رسانه اصلاح طلب نمی‌کرد؟

فرض کنید، مرد اول شهرداری تهران که اخیرا 189 میلیون ناقابل تقدیم خبرگزاری مزبور کرده است، در انتخابات 96 پیروز شود و رئیس دولت دوازدهم گردد؛ سپس خدایی ناکرده یکی از استان‌های کشور درگیر بحران و معضلی زیست محیطی شود؛ جناب شهردار فعلی و رئیس جمهور انتزاعی آینده نیز عازم آن استان شود و یک خبرگزاری مخالف، به دروغ مدعی تجمع مردم استان در اعتراض به سفر رئیس جمهور گردد؛ آنگاه است که خبرگزاری مزبور چنین تیترهایی را با بزرگترین فونت ممکن، روی خروجی خود قرار دهد: همصدایی سایت ... با رسانه‌های معاند ؛ سایت ... برای تخریب رئیس جمهور از خارجی‌ها پول می‌گیرد ؛ و الی ماشاء الله اتهامات و تیترهایی که دست‌اندرکاران خبرگزاری مزبور برای به تعطیلی کشاندن آن سایت مخالف دولت، عَلم می‌کنند!

اما از این خبرگزاری معلوم‌الحال  که بگذریم به رسانه‌ای می‌رسیم با فراگیری و دربرگیری چندبرابری نسبت به خبرگزاری مزبور؛ رسانه‌ای که عنوان "ملی" را یدک می‌کشد و طبق مرّ قانون باید بازتاب دهنده افکار و سلایق متنوع و متکثر مردم و جناح‌های سیاسی در چارچوب شرع مقدس و منافع ملی باشد؛ رسانه‌ای که بودجه‌اش برای سال 96 افزایش چشمگیر هزار میلیارد تومانی داشته است؛ رسانه‌ای که مجری یکی از برنامه‌هایش روایتی تاریخی از ترور نخست وزیر رژیم سابق را با گزاره‌هایی مغلوط، تخریف شده و ایدئولوژیک بیان می‌کند و کشور و منافع و امنیتش را دستاویز شیطنت‌های رسانه‌های سعودی و معاند می‌گرداند و احتمالا فردا روز نیز در یکی از ادعانامه‌های مضحک حقوق بشری غربی‌ها علیه ایران به همین خزعبلات جناب مجری رسانه ملی استناد خواهد شد و خدایی ناکرده، کشورمان به تروریسم دولتی نیز متهم می‌شود!

رسانه ای که 10 ساعت به صورت مداوم به انتشار اخبار دروغ، تحریف شده و جریان‌ساز علیه وزارت راه مبادرت می ورزد و ۲۵ میلیون مسافر ریلی را هراسناک و بی اعتماد می‌سازد! رسانه‌ای که به گفته معاون اول رئیس جمهور، هزینه زیادی می‌کند تا آمار ثابت‌شده و کارشناسانه از عملکرد دولت را نقد و تخطئه کند!

«چه کسانی هستند که به جای مزرعه امید، کشتزار یأس را دنبال می‌کنند؟» این سوالی بود که دکتر روحانی در روز 15 آبان ماه در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد؛ اکنون و با عنایت به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری 96، شاید پاسخ به سوال فوق سهل‌تر باشد. مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور اواخر دیماه در نشست شورای اداری استان اصفهان اظهارات تکان دهنده‌ای را در این رابطه مطرح کرد و گفت: «صدها رسانه با پول همین دولت علیه دولت تبلیغ می‌کنند؛ متأسفانه اگر نام برخی روزنامه‌های داخلی را برداریم فکر می‌کنیم که این روزنامه متعلق به اسرائیل است».

دیده بان ایران - جعفر عزتی 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر