کد خبر: 15738
A
"دیده بان ایران" نامه محمود احمدی نژاد به ترامپ را بررسی می کند؛

اگر احمدی‌نژاد در آمریکا بود، مجازات می‌شد!

اینبار هم نامه احمدی نژاد به رئیس‌جمهور آمریکا، در شرایطی به سفارت سوئیس(حافظ منافع آمریکا در ایران) تحویل داده شده است، که فردی از طیف او به نام حمید بقایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 96، اعلام آمادگی کرده است! از اینرو کاملا می توان به اهداف و مقاصد انتخاباتی مستتر در این نامه نگاری‌ها پی‌برد

اگر احمدی‌نژاد در آمریکا بود، مجازات می‌شد!

دیده بان ایران- جعفر عزتی:  احمدی‌نژاد رئیس دولت سابق ایران در سلسله نامه‌نگاری‌هایش، این بار شخصی را مخاطب قرار داد که به اعتقاد برخی از ناظران، بیشترین شباهت را به او دارد؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور تازه کار آمریکا که در یک ماه اخیر بیش از رتق و فتق امور محوله به توییت کردن و گلف بازی مشغول بوده است، سومین رئیس جمهور آمریکاست که از احمدی نژاد مرقومه دریافت می‌کند.

احمدی‌نژاد پیش‌تر در اردیبهشت 85 و مرداد 95 به جورج بوش و باراک اوباما روسای جمهور سابق و اسبق آمریکا نامه نوشته بود؛ نامه او به اوباما با توجه به اینکه وی سمتی در قوه اجرایی کشور نداشت، سروصدای زیادی به پا کرد و بسیاری از کنشگران و تحلیلگران به نکوهش اقدام وی پرداختند.

درون‌مایه اصلی نامه احمدی نژاد به اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا در مرداد 95، ناظر بر اقدام واشنگتن در توقیف 2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران بود؛ اقدامی که مسبب آن قصور و اهمال دولت احمدی نژاد بود. در زمانی که ایران بواسطه تحریم‌ها از چرخه مراودات دلاری منع شده بود، دولت قبل با خرید اوراق بهادار دلاری با کارگزاری یک بانک آمریکایی، شرایطی را برای آمریکایی‌ها فراهم آورد تا بتوانند به واسطه دعاوی حقوقی و قضائی، تصرف در اموال ایران را مجاز شمارند.

اما واکنش‌ها به نامه احمدی‌نژاد خطاب به اوباما در آن مقطع زمانی جالب توجه بود؛ واکنش‌هایی که در روزهای آینده نیز بواسطه نامه اخیر او به ترامپ، باز هم صورت می‌گیرد. احمدی‌نژاد نامه خود به اوباما را در شرایطی نگاشت که هنوز برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نهی نشده بود و با سفرهای استانی‌ای که می‌رفت بسیار امیدوار بود دوباره به پاستور بازگردد؛ لذا در یک فرار به جلو تصمیم گرفت ضمن غسل تعمید دولتش در ماجرای غارت دو میلیارد دلار از اموال ملت ایران، نقدی هم نثار دولت یازدهم کند و خود را کماکان در انظارعمومی و رسانه‌ای مطرح نگه دارد!

اینبار هم نامه احمدی نژاد به رئیس‌جمهور آمریکا، در شرایطی به سفارت سوئیس(حافظ منافع آمریکا در ایران) تحویل داده شده است، که فردی از طیف او به نام حمید بقایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 96، اعلام آمادگی کرده است! از اینرو کاملا می توان به اهداف و مقاصد انتخاباتی مستتر در این نامه نگاری‌ها پی‌برد.

اما نکته دیگری که حائز اهمیت است، آن است که احمدی نژاد با چه عنوانی برای روسای جمهور یک کشور متخاصم به نام آمریکا، مرقومه ارسال می‌کند؟ طبق قوانین بسیاری از کشورها برقراری ارتباط از سوی شهروندان با مقامات دول بیگانه ممنوع است؛ در همین آمریکا، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی ترامپ بواسطه برقراری ارتباط با سفیر روسیه در زمانیکه یک شهروند عادی محسوب می‌شد، مجبور به استعفا و ترک کاخ سفید شد! حال باید این سوال را مطرح کرد که جناب احمدی نژاد با کدام پشتوانه و سمت اجرایی قلم به دست می‌گیرد و رئیس جمهور آمریکا را مورد خطاب قرار می‌دهد؟ آن هم در روزگاری که سلام و احوالپرسی وزیر خارجه کشور که مقام رسمی امور دیپلماتیک است با رئیس جمهور آمریکا مستوجب برجسته ترین هجمه‌هاست! به تعبیر صادق زیبا کلام اگر فردی غیر از احمدی نژاد مرتکب این کار شود به او انگ فتنه گر می‌چسبانند!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر