کد خبر: 15824
A

انتقاد نماینده اهل سنت مجلس از مطلب ضد وحدت روزنامه وطن امروز

نمایندگان مجلس در پایان جلسه علنی نوبت صبح دوشنبه تذکراتی مطرح کردند که یکی از آن ها تذکر نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی درباره مطلب ضد وحدت مسلمانان دو روزنامه بود. او خواستار بر خورد با این روزنامه ها شد.

انتقاد نماینده اهل سنت مجلس از مطلب ضد وحدت روزنامه وطن امروز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در پایان جلسه علنی نوبت صبح دوشنبه در تذکری شفاهی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: روزنامه های وطن امروز و نود در روزهای اخیر مطالبی در راستای اهانت به اهل سنت منتشر کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه اهانت به اهل سنت بر خلاف منویات مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: روزنامه وطن امروز در شماره روز گذشته خود با انعکاس توهین به افراد مورد احترام اهل سنت، به منویات رهبری بی توجهی کرده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روزنامه نود نیز در شماره 7 اسفندماه خود به همسر حضرت رسول اکرم (ص) و مقدسات اهل سنت بی احترامی کرده است. از این رو وزیر فرهنگ و ارشاد باید در اسرع وقت ضمن تشکیل هیات نظارت بر مطبوعات با رفتارهای زنجیره ای که بر خلاف وحدت مسلمانان است، برخورد کند.
عضو کمیسیون شوراها اظهار داشت: این نوع برخوردها ناشی از سهل انگاری و نقشه شوم دشمنان است که باید به شکل جدی با آنها برخورد شود.
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد باید این موضوع را پیگیری کند ضمن آنکه ما به عنوان نمایندگان مجلس هم پیگیر اهانت صورت گرفته خواهیم بود.

** تاکید بر رسیدگی به وضعیت شرکت ملی مس
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به مدت 2 سال است در رابطه با وضعیت شرکت ملی مس گزارشی تهیه شده اما متاسفانه علیرغم توافقات، به تعهدات عمل نشده است، ادامه این وضعیت قابل تحمل و امکان پذیر نیست.
وی افزود: اگر مجموعه مسئولان و هیات رئیسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت را براساس آئین نامه داخلی مجلس به استناد ماده 236 به دستگاه قضایی معرفی کردند، وزیر گلایه نکند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مورد خطاب قرار دادن رئیس جلسه ادامه داد: خواهش می‌کنم دستور فرمایید وضعیت اسفبار شرکت ملی مس هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود.

**محاسبه پلکانی قیمت گاز مصرفی
اکبر ترکی نماینده مردم فریدن و فریدون شهر در مجلس نیز در تذکری شفاهی خطاب به وزیر نفت گفت: محاسبه گاز مصرفی خانواده ها در حال حاضر به صورت یکسان انجام می شود، این در حالی است که برای جلوگیری از تضییع حقوق و عدالت در محاسبه باید نوع محاسبه پلکانی مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین در تذکرات جداگانه ای به وزرای دولت یازدهم خواستار حل مشکلات حوزه انتخابیه خود شد.

**مشارکت حداکثری در انتخابات
محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر نیز در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهوری گفت: آقای روحانی شما حقوقدان هستید و باید تخلفات استانداران را مورد توجه قرار دهید؛ شما در همایش مجریان انتخابات نه همایش فرمانداران و استانداران، اعلام کاندیداتوری کردید، آیا به کاندیداهای دیگر حق می دهید که در این همایش ها شرکت کنند.
وی ادامه داد: آیا این سوءاستفاده از مقام و موقعیت نیست؟ بگذارید مملکت آرام باشد و در فضای آرام و منطقی مردم تصمیم بگیرند؛ به طور قطع مردم در انتخابات مشارکت حداکثری خواهند داشت.
وی در تذکری دیگر خطاب به هیات رئیسه گفت: شما به تذکرها و اخطارهای ارائه شده توجه ندارید، به عنوان مثال به مواردی مانند بند (ب) تبصره 3 لایحه بودجه، بحث معافیت مالیاتی کارگران و کارمندان توجه نشد؛ مگر مقام معظم رهبری کتباً اخطار ندادند که بودجه صداوسیما باید دیده شود، چرا این توصیه مورد توجه واقع نشد؟
عضو کمیسیون فرهنگی نسبت به کیفیت ژلاتین وارداتی هشدار داد و افزود: با وجودی که کارخانه ژلاتین حلال در کشور داریم اما مسئولان اقدام به واردات ژلاتینی می کنند که حلال بودن آن مشکوک است؛ متخصصان اعلام می کنند این ژلاتین از پوست خوک تهیه شده و حرام است، از این رو نباید وارد شود.
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس در تذکر ماده 79 آئین نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز مجلس برخی نمایندگان مطالبی را درباره بنده اعلام کردند اما باید تاکید کنم که در تذکراتی که طی جلسه دیروز و امروز مجلس مطرح کردم نامی از نمایندگان برده نشده است.
وی خاطر نشان کرد: اگر دستگاهی بدهی خود را پرداخت کند باید تشویق و اگر این کار صورت نگیرد باید مجازات شود. ضمن اینکه در لایحه بودجه مواردی از بدهی های دولت مطرح شده که مربوط به سال 83 است.
عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: این در حالی است که لایحه بودجه سال 96 هم اکنون مورد بررسی نمایندگان است بنابراین باید سوال کرد که چرا دولت بدهی های دستگاه ها مربوط به سالیان پیش را در لایحه بودجه، آن هم به نرخ همان مقطع مطرح کرده است.
قاضی پور با بیان اینکه روز گذشته پیشنهادی مبنی بر مساعدت نسبت به بودجه بهزیستی مطرح شد، افزود: اما نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند و نسبت به این پیشنهاد تذکرهایی از سوی بنده در مجلس مطرح شد.
وی تاکید کرد: اقدام دولت در طرح بدهی دستگاه ها مربوط به سال 83 در لایحه بودجه 96 قابل قبول نیست.
محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهوری خواستار تشکیل جلسه شورای عالی محیط زیست برای حل مشکلات حوزه انتخابیه خود شد.

**وزیر ارشاد رسیدگی کند
احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس در تذکری شفاهی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: متاسفانه یکی از روزنامه‌های قم در 7 اسفندماه مطلبی تحت عنوان 'فرزندم تنها به نیروگاه نرو' منتشر کرد که توهین آشکاری به مردم قم به ویژه مردم انقلابی و متدین منطقه نیروگاه کرده که اکثر اهالی این منطقه آذری زبان هستند و نصف شهدای استان قم را اهالی این منطقه تشکیل می دهند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم این منطقه اغلب در راهپیمایی ها و نماز جمعه حضور پیدا می کنند، این در حالی است که مقام معظم رهبری نیز در بیاناتی به موضوع نیروگاه قم اشاره کرده است.
وی افزود: بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نیروگاه قم به این نکته اشاره دارد که در قم مناطقی محروم با جمعیتی زیاد هستند، آن هم با مردمی عاشق و مشتاق انقلاب. همین منطقه نیروگاه با همه محرومیت ها، مردم آن جزو مشتاق ترین و علاقه مندترین مردم در جهت انقلاب و آرمان های انقلاب هستند؛ این را ما اطلاع داریم ودر دوران دفاع مقدس هم همین گونه بوده است. بعد از آن هم تا امروز همین جور بوده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بنده از وزیر ارشاد می خواهم با فوریت جلسه هیات نظارت بر مطبوعات را تشکیل و برابر قانون مطبوعات به این موضوع رسیدگی نماید.
مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر ضمن درخواست از وزیر ارشاد برای بررسی این موضوع گفت: پیگیری های لازم صورت گیرد تا مشکلی ایجاد نشود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر