کد خبر: 15830
A

ظریف: نباید مبارزه با مواد مخدر سیاست زده شود

محمد جواد ظریف این مطلب را در دیدار یوری فدوتوف معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد بیان کرد.

ظریف: نباید مبارزه با مواد مخدر سیاست زده شود

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام آمادگی ایران برای هر گونه همکاری با دفتر مقابله با مواد مخدر وجرم ملل متحد گفت: ناکامی غرب در جلوگیری از حمل و قاچاق مواد مخدر مساله مهمی است ولی نباید موضوع مبارزه با مواد مخدر سیاست زده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف این مطلب را در دیدار یوری فدوتوف معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد بیان کرد.

وی به هزینه های فراوانی که ایران برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر تقبل می کند، اشاره کرد و افزود: جوانان و سربازان ما در این راه جان خود را از دست می هند و هزینه های انسانی و اجتماعی فراوانی در این زمینه می کنیم و این با هزینه ای که دیگر کشورها می دهند برابر نیست.

وزیر امورخارجه تاکید کرد: لازم است آنها مسئولیت بیشتری در قبال امنیتی که به دست می آورند، تقبل کنند و همگان هزینه های برابری بپردازند.

**75 درصد از کشف و ضبط مواد مخدر جهان توسط ایران انجام می شود

در این دیدار فدوتوف نیز ضمن قدردانی از نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر افزود: حدود 75 درصد از کشف و ضبط مواد مخدر جهان توسط ایران انجام می شود و ما به اهمیت و دشواری های این موضوع آگاه هستیم. 

‌وی تصریح کرد: برنامه و دفتر مقابله با مواد خدر و جرم ملل متحد در ایران یکی از پایدار ترین در منطقه است، ایران در این زمینه همواره پیشرو بوده و ما هم باید کمک و همکاری بیشتری در این زمینه با ایران داشته باشیم تا با این جرایم مقابله شود. 

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد کمک به برقراری ثبات و امنیت در افغانستان را برای مقابله با جرایم مواد مخدر و پولشویی ضروری خواند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر