کد خبر: 15837
A

نقوی حسینی: بقایی کجای کار است که بخواهیم روی او حساب باز کنیم/ روحانی ۱۰ میلیون رای دارد، احمدی نژاد ۲۰ میلیون

نقوی حسینی: اگر احمدی نژاد به صحنه می آمد 20 میلیون رای قطعی داشت اما حسابی بر روی بقایی نمی توان باز کرد و رای احمدی نژاد قابل تفویض نیست.

نقوی حسینی: بقایی کجای کار است که بخواهیم روی او حساب باز کنیم/ روحانی ۱۰ میلیون رای دارد، احمدی نژاد ۲۰ میلیون
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حسین نقوی حسینی نماینده ورامین و از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری می گوید اگر احمدی نژاد به صحنه می آمد 20 میلیون رای قطعی داشت اما حسابی بر روی بقایی نمی توان باز کرد و رای احمدی نژاد قابل تفویض نیست. در ادامه مشروح گفت و گوی اعتمادآنلاین با حسین نقوی حسینی را می خوانید:
 
حدود 50 کاندیدا از سوی احزاب و گروه های اصولگرا به جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی شده اند، این موضوع را چطور ارزیابی می کنید؟ 
در حال حاضر همه گروهها در حال رایزنی هستند و نامزدهایی که یا خود گروهها اعلام می کنند و یا خود افراد نامزدشان را اعلام می کنند مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد. 
جبهه مردمی نیروهای انقلاب افرادی که قصد کاندیداتوری دارند را جمع آوری کرده است. چرا که مکانیزم جبهه این است که از پایین به بالا نامزدها را انتخاب کند و مانعی برای نامزد شدن افراد وجود ندارد. در حالیکه همه افرادی که خود را در این تراز می بینند و یا برنامه دارند اعلام آمادگی کنند و در یک پروسه رای گیری از 50 نفر به 10 نفر و از 10 نفر به 5 نفر و در نهایت به یک نفر ختم شود.بنابراین فضا به این گونه است و همه در حال رایزنی، اعلام حضور و اعلام آمادگی هستند امیدواریم همه اصولگرایان در نهایت به یک نامزد واحد برسند. 
 
اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری چه برنامه هایی دارند؟ 
در ارتباط با رقابت انتخاباتی دو دیدگاه وجود دارد یک دیدگاه معتقد است که همه اصولگرایان باید یک کاندیدا در مقابل روحانی داشته باشند و برخی معتقدند که باید 4 یا 5 کاندیدای شاخص داشته باشیم تا رقابت به دور دوم کشیده شود و در دور دوم همه با هم متحد شویم. 
 
تحلیل این دو گروه چیست؟
افرادی که از ابتدا بر روی وحدت بر روی یک نامزد تاکید می کنند معتقدند که با یک کاندیدا به صحنه بیاییم و در این شرایط پیروز میدان می شویم و آنهایی که بر روی تعدد کاندیداها کار می کنند تحلیلشان این است که اگر 4 یا 5 نفر نامزد شاخص داشته باشیم آرا تقسیم می شود و در این شرایط هیچ کس نمی تواند نصف بعلاوه یک را اخذ کند بنابراین به دور دوم کشیده می شود و در دور دوم اصولگرایان قطعا با هم متحد خواهند شد.
 
نظر شما چیست؟
تحلیلی که بنده دارم این است که جامعه آمادگی دارد به فردی غیر از روحانی رای دهد. این به معنای این نیست که روحانی رای ندارد به هر حال ایشان تا 10 میلیون رای جناحی دارند چون آنها-اصلاح طلبان- یک نامزد دارند اما قشر خاکستری جامعه و عموم مردم آمادگی دارند که به روحانی رای ندهند چرا که از شرایط راضی نیستند. برداشت مردم این است که دولت روحانی کاری برایشان نکرده البته این به معنای این نیست که هر کسی در مقابل روحانی قرار بگیرد رای می آورد. مردم نیازمند این هستند که به آنها بگوییم به چه کسی رای بدهید و نیاز نیست بگوییم به چه کسی رای ندهید چون خودشان این را می دانند. اگر رقبای آقای روحانی به مردم آدرس درست بدهند و اگر اصولگرایان بتوانند فردی که هم پایگاه توده ای مردمی داشته باشد و برای خروج از این شرایط اقتصادی برنامه داشته باشد و هم با مردم خوب حرف بزند و بتواند با مردم تعامل و گفتمان خوبی برقرار کند را به مردم معرفی کنند، قطعا رای می آورد.
اما اگر آدرسی که اصولگرایان می دهند آدرس غلطی باشد و مردم را به سویی هدایت کنند که طرف جاذبه لازم را نداشته باشد،پایگاه مردمی نداشته باشد و از جنس مردم نباشد و بی برنامه باشد حتما مردم بار دیگر به روحانی رای می دهند.
 
به نظر شما نکاتی که مطرح کردید در افرادی که اعلام کاندیداتوری کردند، دیده می شود؟ 
من قضاوت نمی کنم. تنها فرمول را گفتم. مردم آمادگی دارند که به روحانی رای ندهند اما اگر اصولگرایان آدرس غلط بدهند مردم به روحانی رای خواهند داد و این فرمولی است که من گفتم.
 
تعدادی از اصولگرایان به دنبال کاندیداتوری آقای رئیسی هستند، این را چطور می بینید؟
صلاح نمی دانم در حال حاضر پیرامون افراد صحبت کنم و راجع به هیچ کسی اظهار نظر نکردم. تنها زمانیکه آقای احمدی نژاد فعالیت می کرد با وجودی که ممکن است نقد هم به او داشته باشم ولی اعتقاد داشتم که اگر ایشان بیایند 20 میلیون قطعی رای می آورد. 
 
البته فعالیتهایی دارند آقای بقایی از طیف ایشان اعلام کاندیداتوری کردند...
دیگران ملاک نیستند. بقایی کجای کار است که بخواهیم روی او حساب باز کنیم. خود آقای احمدی نژاد رای دارد و این رای قابل توفیض نیست. برای مثال در ورامین من رای می آورم و اگر به مردم بگوییم به پسرخاله من رای دهید و یا به فلانی رای بدهید مردم رای نمی دهند بلکه به خود من رای می دهند.
 
یعنی آقای بقایی قابلیت رای آوری ندارند؟
من راجع به ایشان صحبت نمی کنم بلکه راجع به آقای احمدی نژاد صحبت می کنم. بنده در دوره دوم ریاست جمهوری ایشان سه ماه قبل از انتخابات گفتم که احمدی نژاد 25 میلیون رای می آورد و ایشان 24 میلیون هفتصد هزار رای آورد. در این شرایط هم می گویم اگر آقای احمدی نژاد می آمد 20 میلیون رای می آورد. اما در صحنه نیست و روی او نباید حساب کرد و حتی اگر بیاید و بگوید به فلانی رای دهید تضمینی وجود ندارد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر