کد خبر: 15860
A
مشاور رسانه‌ای دولت احمدی نژاد:

انتخاب سید محمد خاتمی برآیند یک تحول مبارک در جامعه ایران بود

مشاور رسانه‌ای دولت احمدی نژاد مدعی شد: احمدی نژاد در سال 89 مسئله هسته ای را حل کرده بود اما عده ای اجازه ندادند که این اتفاق بیافتد که ما به وقتش این موضوع را بیان خواهیم کرد. چرا که حالا نزدیک انتخابات است و فرصت خوبی برای بیان ناگفته ها پیش آمده است.

انتخاب سید محمد خاتمی برآیند یک تحول مبارک در جامعه ایران بود

عبدالرضا داوری عصر امروز طی سخنانی در نشست میراث اصلاحات که با موضوع بررسی توسعه سیاسی در دوران دولت اصلاحات در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به عنوان این جلسه اظهار کرد: من اساساً با عنوان این جلسه مسئله دارم. دانشگاه در دولت اصلاحات به چه معناست؟ آیا در سیاست‌گذاری‌های دانشگاهی و راهبردهایش از ابتدا تا امروز، دولت‌ها وزن و نقشی هم داشته‌اند؟ اساساً‌ تغییر دولت‌ها چه تاثیری در راهبردهای مدیریت دانشگاهی داشته است؟

وی ادامه داد: دانشگاههای ما در دوران اصلاحات در مقاطعی دچار تحول شده اند اما این تحولات ناشی از دولت اصلاحات نبود بلکه از تحولی که در بطن جامعه به وجود آمده بود نشأت می‌گرفت که خود را در دانشگاه‌ها بازنمایی می‌کرد.

مشاور رسانه‌ای دولت احمدی نژاد با بیان اینکه انتخاب سید محمد خاتمی برآیند یک تحول مبارک در جامعه ایران بود گفت: اگر فرد دیگری غیر از آقای خاتمی یا حتی رقیب ایشان انتخاب می‌شد ما در واقع شکلی از خلافت اسلامی را در جمهوری اسلامی باز تولید کرده بودیم.

داوری درباره تحلیلش از وضعیت دانشگاه‌ها در 37 سال اخیر اظهار کرد: تحلیل من این است که آنکه در 37 سال اخیر نسبت به دانشگاه‌ها وجود داشته یک سوء ظن ساختاری بوده است که در نتیجه آن از ابتدای انقلاب تا سال 63 نیز دانشگاه‌ها تعطیل شدند و امروز نیز همان سوءظن همچنان باز تولید می‌شود و در زمینه های مختلف خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: ما وقتی دانشگاه آمدیم و عضو انجمن اسلامی شدیم، ‌ کارکرد انجمن اسلامی مانند کارکرد بسیج دانشجویی  امروز بود که یک نهاد حکومتی به شمار می رفت و لیست اسامی اعزامی به جبهه ها را از دانشگاه ها مشخص می کرد و حتی در زمانی که باید دانشجوها برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مجددا وارد دانشگاه ها می شدند، ‌ این انجمن اسلامی بود که حتما باید آن اسامی را تائید می کرد.

مشاور رسانه‌ای دولت احمدی نژاد با اشاره به علت وجود سوء ظن ساختاری نسبت به دانشگاه ها در دوران پس از انقلاب اظهار کرد: تصور من این است که ما فکر می کنیم اگر خواص و نخبگان را مهار کردیم، ‌ امکان مدیریت عوام هم به وجود می آید و فرقی هم نمی کند که این نخبگان دارای چه گرایشی باشند. فکر می کنم یکی از نقاط سوء ظن به دانشگاه ها از این منظر است و در نتیجه شکل گرفتن بحث هایی چون مهندسی فرهنگی نیز از درون چنین نگاهی به وجود می آید که من به آن انتقاد دارم.

وی ادامه داد: آنچه در قانون اساسی و روند موجودیت فرهنگی کشور ورود کرده این است که دولت ها چندان در زمینه سیاست گذاری در دانشگاه ها موثر نیستند و ممکن است در شکل ظاهری و تاکتیکی تفاوتی میان دولتها وجود داشته باشد اما این قدرت که بتواند تحولاتی بنیادین در دانشگاه ها ایجاد کنند وجود ندارد.

داوری با طرح این سوال که امروز دولت روحانی چقدر توان دارد که در دانشگاه ها تحولات ایجاد کند؟ گفت: باید این تفکیک را میان دولت‌ها و سیاستگذاران قائل شویم که طی آن دولت‌ها را تنها می توان کارگزار سیاست هایی دانست که توسط برخی نهادهای خاص یا برخی شخصیت ها تدوین می شود.

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر