کد خبر: 15893
A
دیده بان ایران گزارش می دهد؛

تمام اتهامات « حاج حسین» / مدیر مسئولی که همیشه بر شاکیان پیروز می شود!

روز یکشنبه دادگاه مطبوعات طی حکمی قابل پیش‌بینی، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان را از سه اتهام انتسابی ناظر بر «نشر مطالب خلاف واقع»، «توهین» و «انتشار اسناد محرمانه» با اکثریت آراء تبرئه کرد.

تمام اتهامات « حاج حسین» / مدیر مسئولی که همیشه  بر شاکیان پیروز می شود!
دیده بان ایران – نیما صداقت: روز یکشنبه دادگاه مطبوعات طی حکمی قابل پیش‌بینی، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان را از سه اتهام انتسابی ناظر بر «نشر مطالب خلاف واقع»، «توهین» و «انتشار اسناد محرمانه» با اکثریت آراء تبرئه کرد.
در ادامه نگاهی خواهیم داشت به اتهامات و حواشی‌ای که در ماه‌ها و سال‌های اخیر روزنامه کیهان با آن مواجه بوده است؛ روزنامه‌ای که برخی معتقدند از مصونیتی پولادین برخوردار است و تصور مجازات و توقیفش همانند شب انگاشتن روز است! روزنامه‌ای که در دو دهه اخیر نام آن با نام مدیر مسئولش یعنی حسین شریعتمداری عجین گشته است.
 
*مراجعه به دادسرا با 9 فقره شکایت!

 

در تیرماه سال جاری خبر رسید که حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان برای تفهیم اتهام درباره 9 فقره شکایت جدید به دادسرا رفته است. شاکیان کیهان عبارت بودند از مهدی هاشمی‌رفسنجانی، فاطمه راکعی، نهاد ریاست‌جمهوری، جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد، شورای عالی امنیت ملی، میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بازرسی انتخابات. 
پیش از آن نیز و در ماه رمضان همین امسال، مدیرمسئول کیهان برای تفهیم اتهام درباره شکایت وزیر دادگستری به دادگاه احضار و تفهیم اتهام شده بود.

 

*صدور قرار مجرمیت برای شریعتمداری؟!

 

در اوایل بهمن ماه، شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه با صدور قرار منع تعقیب، شکایت «فاطمه راکعی» فعال سیاسی و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی از «حسین شریعتمداری» مدیرمسئول روزنامه کیهان را رد کرد.
سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع فاطمه راکعی در مصاحبه با رسانه‌ها با اعلام خبر فوق، گفت که ما فکر می‌کردیم بازپرس برای آقای شریعتمداری قرار مجرمیت صادر کرده است زیرا بازپرس گفته بود شریعتمداری را احضار و اتهام را به او تفهیم کرده است.
علیزاده طباطبایی در همان مقطع زمانی این را هم گفت که طبق قانون، ۱۰ روز فرصت اعتراض به قرار صادره را داریم که ظاهرا این اعتراض از سوی وی در دادگستری به ثبت رسید.
آنطور که علیزاده طباطبایی در مصاحبه‌اش گفت در پرونده شکایت خانم راکعی از حسین شریعتمداری همه شکایت‌های مربوط به مدیر مسئول روزنامه کیهان تجمیع شده و معلوم نیست دادسرا در ارتباط با شکایت‌های دیگر چه تصمیمی گرفته است.

 

*وقتی مسلمان بودن مشایی به باد رفت!

 

در اواخر سال 88 نیز رئیس دفتر رئیس جمهور وقت، از روزنامه کیهان و حسین شریعتمداری به سبب طرح ادعای ملاقات اسفندیار رحیم مشایی و هوشنگ امیر احمدی، شکایت کرد؛ رحیم مشایی در بهمن ماه سال 88  در جمع اعضای جامعه وعاظ تهران در این رابطه گفت:«خدا شاهد است که این دروغ است من به همین جهت علیه روزنامه کیهان شکایت کرده‌ام و حتما این روزنامه محکوم خواهد شد. اگر این روزنامه محکوم نشود من مسلمان نیستم؛ چون دروغ بسیار بزرگی را نوشته است؛ این روزنامه گفته است که هوشنگ امیراحمدی را مشایی به ایران آورده و در ایران مشایی با هوشنگ امیراحمدی ملاقات کرده‌اند در حالی که زمانی که این فرد ایران آمد من اصلا نمی‌دانستم که آمده و اصلا با من تماس نگرفته و اجازه ملاقات از من نیز نخواسته است و تا زمانی که از کشور بیرون نرفته بود من نفهمیده بودم که وی به ایران آمده است».
در اردیبهشت ماه 89 که ظاهرا هوشنگ امیر احمدی به تهران آمده بود، دادگاه شکایت مشایی از شریعتمداری نیز برگزار شد که در نتیجه آن، مدیر مسئول کیهان از تمامی اتهامات تبرئه شد و بدین ترتیب مسلمانیت مشایی به انتها رسید! 
البته در اردیبهشت 89 این تنها مشایی رئیس دفتر پرنخوت آن روزهای احمدی نژاد نبود که در برابر حسین شریعتمداری در دادگاه ناکام ماند بلکه شکایت افرادی همچون شیرین عبادی، اکبر اعلمی و عماد الدین بقایی نیز از مدیر مسئول کیهان به جایی نرسید و در تمام موارد حکم تبرئه شریعتمداری صادر شد.

 

*سرشاخ شدن با خودی‌ها!!!

 

اما تیزی قلم شریعتمداری تنها به روح و تن اصلاح طلبان و تحول خواهان ساییده نشده است، بلکه بعضا همقطاران شریعتمداری یعنی افرادی که در ادبیات سیاسی ایران اصولگرا و انقلابی خوانده می‌شوند نیز با حاج حسین اصطکاک پیدا کرده‌اند؛ شاید سرشناس‌ترین این افراد، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت باشد؛ در اردیبهشت 94 پس از آنکه محسن رضایی، طی مصاحبه‌ای با شبکه المیادین لبنان اعلام کرد ما(ایران) حتی از مرزهای عربستان نیز دفاع می‌کنیم، حسین شریعتمداری طی مقاله‌ای فرمانده اسبق سپاه پاسداران را به باد انتقاد گرفت؛ اینجا بود که محسن رضایی قلم به دست گرفت و بیانیه شدیداللحنی را علیه مدیرمسئول کیهان نوشت و در آن تصریح کرد: 
 
«هیچگاه فکر نمی‌کردم افرادی در جبهه انقلاب پیدا شوند که نسبت به برادران خود این همه بی‌حرمتی کنند. جنابعالی و بعضی از دوستانتان قریب به 15 سال، بویژه در سالهای اخیر اینجانب را با ده‌ها توهین و افتراء همراهی کرده‌اید، مخصوصاً مجموعه بی حرمتی‌های اخیر و زنجیره‌ای شما در مورد مصاحبه بنده با شبکه المیادین لبنان که از حد تحمل عبور کرده است. به هر حال این مواجهه ضدارزشی و غیراخلاقی، غیر قابل پذیرش است. بگذارید این قبیل مسائل پایان یابد و بیش از این پیش نروید.»
 
حمید رضا مقدم فر مشاور فرهنگی فرماندهی کل سپاه پاسداران از دیگر شخصیت‌های جبهه انقلاب است که در مقطعی با مدیر مسئول کیهان به چالش رسید؛ حسین شریعتمداری در سرمقاله روز شنبه 24 مرداد 1394 روزنامه کیهان نوشته بود:«بیانات مورد اشاره رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر امسال، کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد که حضرت آقا از نارسایی و عواقب فاجعه‌آفرین توافق یادشده( هسته‌ای – برجام) اطلاع‌ کامل دارند و با جرأت می‌توان گفت که ایشان به‌هیچ‌وجه از متن تهیه‌شده راضی نیستند». 
 
این وجیزه نوشته شده توسط شریعتمداری، با عتاب مقدم فر مواجه شد و مشاور فرمانده سپاه را بر آن داشت تا خطاب به هم‌مسلکش بنویسد:«مقاله جناب‌عالی را در کیهان درخصوص موضوع هسته‌ای و برجام خواندم، بسیار به فکر فرو رفتم، چگونه است که برادر انقلابی چون جناب‌عالی، اصرار دارد به مخاطبان خود تفهیم کند که رهبر انقلاب مثل من فکر می‌کند؟! مثل من تحلیل می‌کند؟! و مثل من می‌فهمد؟! و این در حالی است که حضرت آقا، هم در سخنرانی عید سعید فطر مواضع صریحی را در این خصوص اعلام کردند و هم مطالب شفافی را به شخصیت‌های نظام فرمودند.. آیا تصور نمی‌کنید در شرایطی که نیروهای انقلاب به یکپارچگی و وحدت کلمه بیش از گذشته نیاز دارند، اینگونه موضع‌گیری کردن یک دوگانگی وشکاف در بین نیروهای انقلاب ایجاد می‌کند؟ بهتر نیست به گونه ای موضع‌گیری کنید که حداکثر مواضع خود را اعلام کنید نه اینکه از زبان رهبری سخنی بگویید؟»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر