کد خبر: 15977
A
در همایش ایران فرهنگی در جهان امروز؛

صالحی: مشکلات معیشتی و بیکاری لحظه‌ای حل نمی‌شود/ باید به دوران فرهیختگی برسیم

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که نباید انتظار داشت مشکلات معیشتی و بیکاری لحظه‌ای حل شود.

صالحی:  مشکلات معیشتی و بیکاری لحظه‌ای حل نمی‌شود/ باید به دوران فرهیختگی برسیم

دیده بان یران -  علی‌اکبر صالحی در پنل سوم همایش ایران فرهنگی در جهان امروز اظهار کرد: ما نیاز به امید داریم اما این امید نباید بر اساس جهل و نادانی باشد بلکه باید بر مبنای عقل باشد.

وی ادامه داد: ما یک ملت داریم و یک دولت داریم و ملت دائم از دولت سوال می‌کند و درست است زیرا دولت خادم ملت است اما در مواقعی هم باید ملت به کمک دولت بیاید.

صالحی متذکر شد: اگر جامعه یک ماشین و دارای چرخ‌دنده باشد، هنر کمک زیادی به حرکت این چر خ دنده‌ها می کند و نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به روند برجام گفت: هیچ اتفاقی در خلاء رخ نمی‌دهد و حتما باید یک محرکی باشد و تدبیر داشته باشیم. همه ما مسئول این تدبیر هستیم. تدبیر یک امر ضروری است

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه افزود: امروز ما در حال طی‌کردن دوران بالندگی هستیم ولی باید به دوران فرهیختگی برسیم. البته مشکلاتی هم داریم که یکی از آنها عجول بودن ما است و با عجله نمی‌توان کشور را اداره کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشورهایی همچون اندونزی و ترکیه با جمعیت زیاد در رفتار جهانی حضور ندارند اما ایران حضور دارد و نقش پررنگی دارد و این را کشورهای غربی می‌دانند که این حضور نظام جهانی را به چالش کشیده اما برجام جلوی اینکه آنها بتوانند بر ما فشار بیاورند را گرفت و امروز با تدبیر مقام معظم رهبری ما موفق شدیم.

صالحی یادآور شد: موفقیت مذاکرات باعث غرور برای ما و ملت بود و ما با یک گروهان اما با پشتوانه ملت برابر یک لشکر ایستادیم و کسانی که دنبال نافرجام نشان دادن برجام هستند بی‌عدالتی می‌کنند و منصف هستند، در حالیکه قبل از برجام ما مشکلات زیادی داشتیم و حتی نفت هم نمی‌توانستیم بفروشیم و برای یک کالای که یک دلار ارزش داشت 4 دلار پرداخت می‌کردیم.

وی اذعان کرد: من از سال 82 تا پایان در مذاکرات بودم و این مذاکرات افتخارآفرین بود و صفحه زیرینی در تاریخ ما است و سال آینده شرایط بسیار بهتر می‌شود اما نباید انتظار داشت مشکلات معیشتی و بیکاری لحظه‌ای حل شود.

صالحی تاکید کرد: افق آینده روشن است و ما به سمت یک جهش بزرگ در حال حرکت هستیم و خوش به حال جوانانی که این جهش را می‌بینند.

 

 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر