کد خبر: 15998
A
دیده بان ایران گزارش می دهد؛

آیا "حمید رسایی"جایگزین «مینوخالقی» می‌شود! / ماجرای تخلف رسایی در اداره ارشاد قم و محکومیت‌هایش در دادگاه ویژه روحانیت چه بود؟

رسایی یکشنبه شب در جمع طلاب شرق اصفهان ضمن اعلام مجدد کاندیداتوری‌اش از حوزه انتخابیه اصفهان، تصریح کرد که برای انتخابات‌ آتی مشکلی به لحاظ احراز صلاحیت ندارد و شائبه‌ای که برای فقهای شورای نگهبان پیش آمده بود، رفع گشته است.

آیا "حمید رسایی"جایگزین «مینوخالقی» می‌شود! / ماجرای تخلف رسایی در اداره ارشاد قم و محکومیت‌هایش در دادگاه ویژه روحانیت چه بود؟

 

دیده‌بان ایران – جعفرعزتی : حمید رسایی نماینده تهران در مجلس نهم که در جریان انتخابات مجلس دهم، توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شد، این روزها بیشتر اوقاتش را در اصفهان می‌گذراند؛ شهری که در انتخابات 7 اسفند 94 صحت و مخدوش نبودن آرایش توسط مراجع نظارتی تایید شد اما در اقدامی بدیع یکی از منتخبانش به نام مینو خالقی توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد! حالا رسایی امیدوار است از فرصت انتخابات میان دوره‌ای اصفهان استفاده کند و بار دیگر راهی بهارستان شود.

رسایی یکشنبه شب در جمع طلاب شرق اصفهان ضمن اعلام مجدد کاندیداتوری‌اش از حوزه انتخابیه اصفهان، تصریح کرد که برای انتخابات‌ آتی مشکلی به لحاظ احراز صلاحیت ندارد و شائبه‌ای که برای فقهای شورای نگهبان پیش آمده بود، رفع گشته است.

*رسایی: کار غیر اخلاقی کردند!

آنطور که رسایی به طلاب اصفهانی گفته است،علت اصلی رد صلاحیتش در انتخابات 7 اسفند 94، کار غیراخلاقی هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری بود که ظاهرا در دقیقه 90 اسناد جدیدی از تخلفات وی در دوران ریاستش بر اداره ارشاد قم رو کرده است؛ رسایی معتقد است به سبب ضیق وقت نتوانسته اسنادی در رد ادعای هیات بدوی تدارک ببیند از اینرو با حکم ردصلاحیتی شورای نگهبان مواجه شده است.

*ماجرای تخلف رسایی در اداره ارشاد قم

 

به گزارش دیده بان ایران؛ اما ماجرای مجادلات و تنش‌های حمید رسایی با محمد اشرفی اصفهانی رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری، بسیار مفصل و مطول است و در اواخر سال 93 در صدر اخبار سیاسی نشریات و سایت ها قرار داشت؛ ماجرا زمانی آغاز شد که در بهمن ماه 93  اشرفی اصفهانی اعلام کرد، دو تن از نمایندگان مجلس فعلی(مجلس نهم) به سبب تخلفات گسترده، با حکم انفصال از خدمات و مسئولیت‌های دولتی مواجه شده‌اند؛ پس از این اظهارات، گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای شدت گرفت و اذهان به سمت حمید رسایی جلب شد؛ رسایی هم فرصت را مغتنم شمرد و در پایان یکی از جلسات علنی مجلس نهم طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران پارلمانی ضمن غیرقانونی اعلام کردن هیات بدوی، گفت که هیچ حکمی ناظر بر انفصال دریافت نکرده است!

رسایی در آن مصاحبه خطاب به یکی از خبرنگاران اصلاح طلب گفت:«هم آقای هاشمی، هم آقای روحانی و هم آقای مجید انصاری و هم آقای خاتمی در جلسات مختلف خود گفته‌اند 10 - 15  نفر هستند که دور بعد نباید به مجلس راه پیدا کنند اما به همه آنها بگویید ان‌شاءا... می‌آیم و محکم هم می‌آیم»!

چندی بعد، اشرفی اصفهانی در واکنش به اظهارات رسایی، چنین گفت که «نمی‌‌خواستیم نام این برادرمان برده شود اما اگر بیش از این اصرار کند، پرونده‌اش را آشکار می‌کنیم؛ سازمان بازرسی پرونده تخلفات وی در دورانی که مدیر کل ارشاد اسلامی قم بوده است را به هیات تخلفات ارسال کرده و مرتب هم پیگیر موضوع است».  

علی‌ایحال با تمام تفاسیر و جر و بحث‌های رسانه‌ای، سرانجام ماجرا با ردصلاحیت رسایی در انتخابات مجلس دهم فیصله یافت؛ امری که حالا این روزها با توجه به در پیش بودن انتخابات میان دوره‌ای این مجلس، رسایی که زاده جنوب تهران و ساکن خیابان بهارستان در مرکز تهران است را به تکاپو انداخته که از حوزه انتخابیه اصفهان کاندیدا شود!

*نطق‌های توهین‌آمیز رسایی در خانه ملت

 

رسایی در بین سالهای 86 تا 94 در مجالس هشتم و نهم حضور داشت و در این 8 سال، بسیار پرحاشیه بود؛ از ماجرای توهینش به آیت الله هاشمی و خانواده ایشان تا برجام ستیزی‌هایش که حتی صدای علی لاریجانی را هم درآورد و موجب شد رئیس مجلس در جلسه علنی روز 21 مهرماه 94 با عتاب خطاب به او بگوید:«آقا بفرما پایین، شما چرا اینجوری می‌کنی»!

رسایی در تاریخ 28 آذر 91 در جریان یکی از جلسات علنی مجلس طی نطقی به آزادی مهدی هاشمی از زندان با قید وثیقه اعتراض کرد و این امر را ناشی از فشارهای خانواده هاشمی رفسنجانی به قوه قضاییه دانست و گفت که مهدی هاشمی از «مصونیتی آهنین» برخوردار است؛ این اظهارات رسایی با واکنش دادستان تهران مواجه شد و موجب شد جعفری دولت آبادی علیه این نماینده تهران اعلام جرم کند و از وی در دادگاه ویژه روحانیت شکایت کند.

علاوه بر دادستان تهران، خانواده آیت الله هاشمی نیز به نطق اتهام آمیز رسایی واکنش نشان دادند و با تنظیم بیانیه‌ای 9 صفحه‌ای که بخش‌هایی از آن در تاریخ 6 دی 91 در صحن علنی مجلس قرائت شد، هر گونه برخورداری از مصونیت را رد کردند؛ امری که بعدها صحت آن نیز با صدور حکمی سنگین برای مهدی هاشمی به اثبات رسید.  

در 18 دیماه 93 خبری روی خروجی ایرنا قرار گرفت که پس از چند دقیقه حذف شد؛ محتوای این خبر دربرگیرنده محکومیت‌های حمید رسایی در دادگاه ویژه روحانیت به سبب اتهامات مالی و توهین به مقدسات بود. علیزاده طباطبایی وکیل مدافع مهدی هاشمی به ایرنا گفته بود: روز گذشته برای پیگیری شکایت موکلم از رسایی به دادگاه ویژه روحاینت مراجعه کردم؛ دیدم که وی چندین مورد محکومیت قطعی در دادگاه ویژه روحانیت در ارتباط با اتهامات مالی و توهین به مقدسات دارد.

*رسایی؛ مبدع دلواپسی!

رسایی در ماجرای تصویب برجام در مجلس نهم جزء آن دسته از نمایندگان کم تعداد اما پرهیاهو بود؛ در بازه زمانی فروردین 94 تا مهر 94،  روزی نبود که مجلس جلسه علنی داشته باشد و رسایی پیرامون معایب و مضرات برجام نطق عمومی یا رسانه‌ای نکند!

رسایی که برجام را در امتداد فتنه 88 می‌داند، در اردیبهشت 93 که مذاکرات حصول برجام در جریان بود، به همراه جمعی از همقطارانش در مقر سفارت سابق آمریکا موسوم به لانه جاسوسی حاضر شد و گعده دلواپسان را به پا کرد؛ از آن زمان بود که لفظ «دلواپس» به واژه نامه سیاسی ایران افزوده شد.

رسایی برای تصویب نشدن برجام در خانه ملت تلاش زیادی را به خرج داد؛ وی در جلسه روز 21 مهر 1394 مجلس شورای اسلامی که موعد تصویب طرح برجام بود در شرایطی که عبا از تنش افتاده بود، سراسیمه خود را به کرسی رئیس مجلس رساند تا اعتراضش را نشان دهد؛ امری که با عتاب لاریجانی مواجه شد و رئیس مجلس با تکدر و اکراه خاصی خطاب به او گفت:«آقا بفرما پایین، شما چرا اینجوری می‌کنی»!  

*انگشت‌نگاری عزتمندانه!!!

حمید رسایی از آن دسته روحانیونی است که سفرهای تبلیغاتی زیادی انجام می‌دهد؛ خودش در مصاحبه با برنامه خشت خام حسین دهباشی پیرامون دلایل رای ندادنش در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 گفته است که آن زمان در آفریقای جنوبی بودم! ماجرای تلاش رسایی برای سفر به برزیل در ایام جام جهانی 2014 نیز بسیار حاشیه ساز شد؛ برخی ناظران و خبرنگاران در آن مقطع معتقد بودند رسایی که مدعی تخلفات گسترده در فوتبال کشور است برای چه در شرایطی که سمتی تخصصی ندارد می‌خواهد با هزینه بیت المال راهی برزیل شود؟ رسایی اگر چه در تابستان 93 از سفر به برزیل بازماند اما یک سال بعد از آن یعنی در تیرماه 94 با پرواز شماره 873 هواپیمایی ترکیش ایر، راهی استانبول شد و بلافاصله با پرواز بعدی به هلسینکی رفت تا در پایتخت فنلاند اسلام را تبلیغ کند! وی در سال 92 نیز برای سفر به آلمان وادار شده بود در سفارت این کشور در تهران انگشت‌نگاری یا به تعبیر خودش «انگشت‌نگاری عزتمندانه» شود!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر