کد خبر: 16003
A

نکات مورد اختلاف‌نظر دولت و مجلس درباره طرح افزایش تعداد نمایندگان

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت با طرحی که نمایندگان در مجلس نهم پیرامون افزایش تعداد نمایندگان تهیه کرده بودند، تقریبا موافقت داشت و تنها در یک مورد اختلاف نظر داشتیم.

نکات مورد اختلاف‌نظر دولت و مجلس درباره طرح افزایش تعداد نمایندگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حسینعلی امیری درخصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: دولت با طرحی که نمایندگان در مجلس نهم پیرامون افزایش تعداد نمایندگان تهیه کرده بود، تقریبا موافقت داشت و تنها در یک مورد اختلاف نظر داشتیم که آن هم افزایش تعداد نمایندگان یک حوزه انتخابیه بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه این موضوع در گذشته مطرح شده بود و دولت اعلام موافقت کرد، گفت: طرحی که نمایندگان تهیه کرده بودند حتی در آن تعداد حوزه‌ها نیز مشخص شده بود و دولت نیز با آنچه که در مجلس نهم تهیه شده بود، اعلام موافقت کرد.

امیری در خصوص دو طرح پیرامون افزایش نمایندگان که به کمیسیون شوراها ارائه شده بود و کمیسیون نیز این 2 پیشنهاد را به جهت اینکه وزارت کشور قول ارائه لایحه را داده بود، مسکوت گذارد، بیان کرد: این موضوع هنوز به دولت نیامده و احتمالا در وزارت کشور است.

وی افزود: طرح‌هایی که تهیه می‌شود، مجلس برای معاونت پارلمانی ارسال می‌کند و ما نیز آن ها را به دستگاه‌های اجرائی ارسال می‌کنیم تا اظهار نظر کنند، بعد از اینکه نظر کارشناسی را از آن ها دریافات می‌کنیم، در دولت مطرح و به بحث گذارده می شود و برای تعیین نظر دولت، رای گیری می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: پس از تعیین نظر دولت، دستگاه اجرائی که لازم است پیگیر آن موضوع باشد در دولت تعیین می‌شود ولی هنوز در مورد افزایش تعداد نمایندگان، در دولت موضوعی مطرح نشده است.- خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر