کد خبر: 16076
A

سی‌ان‌ان: نزدیک شدن به کرملین، سمی در سیاست خارجی ترامپ است

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان درباره نخستین سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کنگره این کشور گفت: نزدیک شدن به کرملین سمی در سیاست خارجی ترامپ است که در نطق خود در کنگره حاضر نشد، بطور مستقیم به آن اشاره کند.

سی‌ان‌ان: نزدیک شدن به کرملین، سمی در سیاست خارجی ترامپ است

دیده بان ایران - سی ان ان روز چهارشنبه در تحلیلی درباره سخنان ترامپ در کنگره گزارش داد: موضوعی که ترامپ بطور مشخص در نطق خود به آن اشاره ای نکرد و نامی از آن نبرد، روسیه بود.

ترامپ بامداد امروز (چهارشنبه) به وقت تهران در نخستین نطق خود در کنگره آمریکا گفت: آمریکا خواهان یافتن دوستان و شرکای جدید است که منافع مشترکی داشته باشند، ما خواهان نظم و ثبات هستیم و نه جنگ و مناقشه.

'متیو چانس' خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان از مسکو درباره این بخش از سخنان رئیس جمهوری آمریکا و اظهار نظر مسکو گفت: در واقع ترامپ نمی تواند درباره روسیه صحبت کند، چراکه در واقع اینها اظهاراتی عبث و بیهوده هستند.

خبرنگار سی ان ان ادامه داد: این مطالب را پیشتر ترامپ بعنوان نامزد ریاست جمهوری و حتی اخیرا از احتمال هماهنگی با روسیه در حملات در سوریه برای منافع مشترک در جنگ علیه تروریسم جهانی، بر زبان رانده بود، اما نکته جالب این است که در نطق خود به صراحت به نام روسیه اشاره ای نکرد.

وی گفت: این ظن وجود دارد که روسیه مانند 'سمی' در سیاست خارجی ترامپ است، چرا که تاکنون برخی کارکنان وی به دلیل نزدیکی به کرملین یا اقدام در جهت منافع روسیه از سمت خود استعفا داده اند.

چانس افزود: به نظر، ترامپ بسیار مراقب است و از نام بردن اسم روسیه پرهیز می کند. البته روسیه نیز دراین قضیه سردرگم است که سیاست ترامپ در قبال آنها چگونه خواهد بود.

 

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر