کد خبر: 16168
A
آیت‌الله خاتمی در نمازجمعه تهران:

همه ما دلمان برای آشتی پر می‌کشد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: همه ما دلمان برای آشتی پر می کشد اما وقتی گفته شود آشتی ملی یعنی در این کشور دعوای ملی وجود دارد که این دروغ است.

همه ما دلمان برای آشتی پر می‌کشد

دیده بان ایران - آیت‌الله احمد خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به جایگاه ولایت در اسلام و در سیره حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: مسئله ولایت هم جزو اصول اعتقادی دین ما و هم از فروع برجسته آن است. ولایت جلوه عملی توحید است و در این راه باید تا آخرین قطره خون ایستادگی کرد، چرا که جایی که ولایت در خطر باشد، دین در خطر است.

وی افزود: اگر به این نتیجه برسیم که راه مان، راه درستی است دیگر تحت تاثیر موج باطل قرار نمی گیریم و دست از حق نمی کشیم و از کثرت دشمنان نمی هراسیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به خستگی‌ناپذیری حضرت فاطمه (س) در مسیر حق، گفت: در مسیر حق سختی‌ها و گردنه های زیادی است که نباید در برابر آنها سست شد بلکه باید هزینه‌های مقاومت در راه حق را هم پرداخت.

خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به فرارسیدن سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امام (ره) به شدت به این نهاد عشق می ورزید تا جایی که در دوران حیات خودشان وقتی که برخی نهادها به نام ایشان بود، امام (ره) دستور داد نام من را از همه نهادها بردارید و تنها بگذارید نامم بر کمیته امداد باقی بماند.

خاتمی با اشاره به فضای انتخاباتی کشور، گفت: فضای انتخاباتی جمهوری اسلامی باید متفاوت با فضای انتخاباتی جهان باشد، شما دیدید که در انتخابات آمریکا چه اتفاقاتی افتاد و چه فضاحتی به بار آمد، آن فضا در شان جمهوری اسلامی نیست. همه باید فارغ از اینکه چه کسی پیروز انتخابات می شود در انتخابات شرکت کنند چرا که دشمن به دنبال برهم زدن فضای انتخابات است بنابراین خود ما هم باید مواظب باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: فضای انتخابات نباید فضای عقده گشایی از نظام باشد، کاندیداها و حامیان شان نباید به بهانه انتخابات نسبت به نظام جفا کنند و نیز تمامی کاندیداها باید در برابر رای مردم تسلیم باشند.

وی افزود: فضای انتخاباتی نباید فضای تفرقه باشد و کاندیدها نباید نان خود را در تفرقه و تهییج برخی قومیت ها بینند، همچنین کسانی که در فضای مجازی هستند، در همین فضا،تنفر خود را از بیگانگان و اقدامات آنان ابراز کنند و هر جا که دیدند آنها می خواهند به ارزش‌های ما حمله کنند، تهاجمی عمل کنند و پاسخ‌شان را بدهند.

خاتمی با اشاره به در پیش رو بودن ایام نوروز، اظهار کرد: ایام نوروز نزدیک است و طبیعی است که مردم ما به بازار خرید می روند، اما ما از مردم می خواهیم بر خرید تولید داخلی تمرکز کنند. به این ترتیب دین خود را به اقتصاد مقاومتی ادا کردیم و در نهایت با همین همکاری هاست که اقتصاد مقاومتی قدرت می گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه سیاسیون باید مراقب بار معنایی واژگانی که به کار می برند، باشند، گفت: در فضای سیاسی کاربرد واژه ها باید توام با مراقبت باشد و سیاسیون نیز باید به این موضوع توجه کنند که هر واژه ای دارای بار معنایی است، آشتی ملی هم از همان واژه هاست. همه ما دلمان برای آشتی پر می کشد اما وقتی گفته شود آشتی ملی یعنی در این کشور دعوای ملی وجود دارد که این دروغ است.

وی افزود: این ملت و مخصوصاً اهالی تهران از جماعت اقلیتی که در برابر اکثریت در سال 88 قد علم کردند، دل چرکین است و تا توبه نکنند ملت با آنان آشتی نمی کند.

خاتمی در پایان با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تجزیه کشورهای منطقه خاورمیانه است، اظهار کرد: ما به همسایگانمان می گوییم اگر شما همسایه های خوبی باشید اقتدار ایران، اقتداری در راستای حفظ تمامیت ارضی آنها است چرا که دشمن به دنبال تجزیه خاک آنها است، پس قدر برادر مقتدر خود را بدانید و به بیگانگان اعتماد نکنید. آنها می خواهند در سوریه منطقه پرواز ممنوع تشکیل دهند، به این بهانه که آواره ها را جا دهند در حالی که به دنبال جا دادن تروریست ها هستند و این مقدمه‌ای برای تجزیه سوریه است اما جمهوری اسلامی هم به قدرت ایستاده است.

 

 

منبع» ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر