کد خبر: 16190
A

پیام انتخاباتی مهم آیت‌الله نوری‌همدانی به اصولگرایان؛ از خود گذشتگی کنید!

آیت‌الله نوری‌همدانی و مکارم‌ شیرازی از نامزدهای اصولگرایی که قرار است سال٩٦ با حسن روحانی رقابت کنند، خواسته‌اند به نفع دیگری کنار روند تا امکان موفقیت اصولگرایان تضمین شود.

پیام انتخاباتی مهم آیت‌الله نوری‌همدانی به اصولگرایان؛ از خود گذشتگی کنید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ روزنامه شرق نوشت: مصطفی میرسلیم، نامزد حزب مؤتلفه که قول داده تا آخر مناظرات انتخاباتی از دور رقابت‌ها کنار نرود، هفته گذشته به دیدار آیت‌الله مکارم‌شیرازی رفت. روز گذشته هم مهرداد بذرپاش، نامزد قریب‌الوقوع جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا)، به دیدار آیت‌الله نوری‌همدانی رفت. احتمال زیادی هست که در روزهای بعد، دیگر نامزدهای احتمالی با برخی دیگر از مراجع دیدار کنند و به آنها هم توصیه‌های وحدت‌آمیز شود.

به‌جز این دو نفر، اصولگرایان تا این لحظه دو نامزد پای کار دیگر هم دارند؛ حمید بقایی، نامزد جریان احمدی‌نژاد و سعید جلیلی، نامزد جبهه پایداری.

آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار با مهرداد بذرپاش گفته است: «به همه انقلابی‌ها توصیه می‌شود با یک فداکاری از تشتت آرا بپرهیزند و میان خود یک نفر را برای انتخابات پیشِ‌روی سال آینده انتخاب کنند و مهم‌ترین پیام بنده این است که با ازخودگذشتگی روی یک نفر اجماع کنند».

آیت‌الله نوری‌همدانی هم سه‌شنبه گذشته در دیدار با مصطفی میرسلیم، نامزد مؤتلفه، دبیرکل و اعضای شورای مرکزی این حزب، گفته بود: «اسلام و انقلاب اسلامی دشمنان فراوانی دارند و همه باید در انتخاب فرد اصلح در انتخابات اجماع داشته باشند. ما همواره شما را دعا می‌کنیم و امیدواریم بتوانید ائتلافی خوب را میان اصولگرایان شکل دهید. اگر تمام اصولگرایان یک نفر را معرفی کردند، امیدی به نتیجه انتخابات هست؛ اما اگر کاندیداهای متعددی معرفی کنند، مطمئن باشید در شرایط فعلی موفقیتی حاصل نخواهد شد». اگرچه مشخص نیست میرسلیم به آیت‌الله نوری‌همدانی چه پاسخی داده است؛ اما سخنان چند روز قبل او به ماجرای تک‌نامزدی‌شدن اصولگرایان، این بوده است: «هرچه تعداد نامزدها بیشتر باشد، مشارکت مردم بیشتر می‌شود... ممکن است انتخابات را به دور دوم بکشاند سپس در مرحله دوم باید به فکر ائتلاف بود».

میرسلیم گفته بود: «من اصلا با اینکه یک نفر باقی بماند حرف دارم. چرا باید به این قائل شویم که حتما یک نفر از هر جناح در انتخابات باقی بماند تا فضا دوقطبی شود؟ تا زمان مناظره‌های انتخاباتی، نامزدهای اصولگرایان در صحنه می‌مانند و بعد از اینکه در مناظره‌ها این افراد به مردم شناسانده شدند، باید گفت‌وگو برای ائتلاف صورت بگیرد» - 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر