کد خبر: 16229
A

واکنش نماینده نزدیک به جبهه پایداری به سخنان رئیس مجلس

صحبت‌های صبح رئیس مجلس در پاسخ به حاشیه‌های پیرامون مصوبه افزایش حقوق مدیران، همانطور که با تشکر برخی همراه شد، انتقاد نماینده نزدیک به جبهه پایداری در مجلس را برانگیخت و حاجی آن را توهین به نمایندگان و شورای نگهبان دانست.

واکنش نماینده نزدیک به جبهه پایداری به سخنان رئیس مجلس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری خطاب به علی مطهری که ریاست مجلس را برعهده داشت، با اشاره به صحبت‌های صبح رئیس مجلس، گفت:آقای رئیس صبح در صبحت هایشان  اشاره داشتند که به هر حال نماینده‌های موافق و مخالف ملاحظه این رو داشتند که می خواهند در آینده کاندیدا شوند و نگران این هستند که شورای نگهبان آنها را تأیید می‌کند یا نمی‌کند؟ به نظر من این توهین به نماینده‌هایی است که می‌خواهند کاندید شوند و هم توهین به کسانی است که احیانا می‌خواهند رئیس جمهور شوند،‌از طرفی این یک اتهام به شورای نگهبان است که هم تقوای آقایان زیر سئوال می رود، اینکه بخواهند به خاطر صرف موافقت و مخالفت مصوبه قانونی فردی را بخواهند رد کنند،‌این یک اتهام است و بحث درستی نبود و اقای رئیس باید این مشکل را رفع کنند.

مطهری در پاسخ به این تذکر گفت: ، نظر رئیس مجلس در ابتدای جلسه امروز،‌آنطور که من احساس کردم، مربوط به افراد یا کاندیدهای ریاست جمهوری یا نمایندگای نبود، ایشان اشاره به جریان های سیاسی کردند که ممکن است بخواهند از این مصوبه مجلس سوء استفاده کنند، بنابراین نظرشان به افراد خاصی اعم از نمایندگان فعلی و افرادی که می‌خواهند کاندیدای ریاست جمهوری شوند،‌نبود.

مطهری افزود:به شورای نگهبان هم توهینی نشد، خودتان می دانید که مصوبه قبلی مجلس خب سقف پایین تری برای مقامات، مدیران و هم برای متخصصان و کسانی که در مناطق محروم شرکت می کنند داشت، قید 30 درصد را آورده بودند، که شورای نگهبان به استناد بند دهم اصل سوم قانون اساسی نسبت به نظام اداری صحیح ایراد گرفت که در واقع میخواست بگوید دست مدیران باید باز باشد که که نخبگان مهاجرت نکنند، به هر حال براساس ایراد شورای نگهبان که گفتند بحث مدیریتی را اضافه کنید،‌اضافه شود.

نائب رئیس مجلس در حمایت از گفته‌های صبح لاریجانی  تصریح کرد:حتی بحث 60 درصد هم خودشان-شورای نگهبان- مطرح کردند و به هر حال مجلس برای رفع ایراد شورای نگهبان این میزان را افزایش داد که این افزایش هم برای موارد نادر است که با نظر رئیس آن قوه و موسسه انجام می‌شود. این شکلی که در رسانه های آمد منصفانه نبود. این ایرادی که شما گفتید به صحبت های رئیس مجلس وارد نیست.- خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر