کد خبر: 16278
A

بیانیه انتخاباتی احمدی‌نژاد

احمدی‌نژاد روز گذشته طی بیانیه‌ای که خطاب آن حسن روحانی، رئیس‌جمهور بود، به اصطلاح به دفاع از عملکرد خود پرداخت و به اتهاماتی که رئیس دولت یازدهم درباره خزانه خالی دولت قبل به وی زده بود پاسخ داد. او باری دیگر از آمادگی‌اش برای مناظره سخن گفت.


بیانیه انتخاباتی احمدی‌نژاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ علی صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب در روزنامه آفتاب یزد نوشت: ما از دیدگاه من این بیانیه، نه یک بیانیه اعتراضی بلکه بخشی از یک سناریوی انتخاباتی است.

هرچند بخشی از این بیانیه، از دید حقوقی قابل بررسی است اما بخشی دیگر از آن ،

قطعا فضاسازی برای ایجاد زمینه های ضد دولت روحانی و بهره‌برداری از آن در مناظرات انتخاباتی آینده است .

از سوی دیگر، از آنجایی که احمدی‌نژادی‌ها نسبت به اینکه بتوانند کاندیدایی را معرفی کنند که تا مرحله مناظره دوام بیاورد تردید دارند، از همین ایام با چنین بیانیه دادنی فضای مناظره را فراهم کردند.

مشخص بود که با اعلام کاندیداتوری بقایی برای ریاست جمهوری سال 96، 

برخلاف آن چیزی که پیشتر آقای احمدی‌نژاد درباره عدم حمایت از شخص خاص گفته بود او غیر مستقیم حامی بقایی است چرا که بقایی با بقیه فرق دارد . اگر از کابینه آقای احمدی‌نژاد شخصی وارد انتخابات 96 می‌شد ما می‌توانستیم ارتباط او با آقای احمدی‌نژاد رادر دولت های سابق موقتی و کاری فرض کنیم ...

بیانیه انتخاباتی احمدی‌نژاد

ادامه از صفحه اول:

...اما رابطه بقایی با احمدی‌نژاد همان رابطه مشایی با احمدی‌نژاد است و این امر نشان می‌دهد که بقایی افکار رئیس دولت سابق را ادامه می دهد و همان طور که از تیم حامی بقایی نیز پیداست او احمدی‌نژاد دوم است .از همین رو جریان احمدی نژاد سعی دارد به هر شکلی فضایی را برای مطرح شدن در این برهه انتخاباتی فراهم کند . 

بیانیه اخیر احمدی‌نژاد نیز در امتداد این فضاسازی و ابراز وجود انتخاباتی است. آنها تلاش دارند تا کاندیداتوری بقایی را کاملا جدی جلوه دهند . بیانیه احمدی‌نژاد نیز در همین خط و یکی از مراحل تبلیغات انتخاباتی بقایی است. 

البته فراموش نکنیم احمدی‌نژاد قصد تقابل و برخورد با اصولگرایان را نیز دارد. او به طور کلی بااین بیانیه نشان داده که می‌تواند بازهم یادآور مناظرات جنجالی اش باشد! 

به هر حال احمدی‌نژاد که اکنون از ورود به انتخابات کنار کشیده است تلاش دارد ، هنوز تنور جریان احمدی‌نژاد در کشور را داغ نگه‌دارد و برای تبلیغات انتخاباتی هم که شده خود نیز به صورت چراغ خاموش با حضور و ایجاد 

امید در جریان خود در مقابل روحانی بایستد. احمدی‌نژاد می‌داند که در سال 96 اگر بتواند رای روحانی را بشکند و از طریق بقایی یا شخص دیگر از خود دفاع کند و ضعف‌های روحانی را بزرگ جلوه دهد، پیروز انتخابات است حتی اگر بقایی یا هر احمدی‌نژاد دیگری رای نیاورد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر