کد خبر: 16341
A
یاسر هاشمی:

آیت الله هاشمی اعتقاد داشت ولایت مداری با ولایت معاشی تفاوت دارد

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد که آیت الله هاشمی اعتقاد داشت که ولایت مداری با ولایت معاشی فرق دارد.

آیت الله هاشمی اعتقاد داشت ولایت مداری با ولایت معاشی تفاوت دارد

دیده بان ایران - یاسر هاشمی رفسنجانی در برنامه‌ی بزرگداشت آیت  الله هاشمی رفسنجانی که به همت انجمن اسلامی راه امید دانشگاه اصفهان در این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: خوشحالم که امروز در این جمع دانشجویی هستم؛ چرا  که هاشمی رفسنجانی ارتباط دائمی با دانشجویان داشت بنابراین  این فرصت خوبی بود که امروز در خدمت قشر فرهیخته جامعه باشم.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی خصلت جوانان را داشت گفت: ایشان همیشه به آینده نگاه می‌کردند و به جوانان اهمیت می داند و به راحتی با آنها ارتباط برقرار می‌کردند.

یاسر هاشمی رفسنجانی افزود:  از زمانی که آیت الله هاشمی  به رحمت خدا رفته اند تا به امروز مراسم های زیادی از سوی مردم به صورت خودجوش درنقاط مختلف کشور برگزار شده است که در این مراسم‌ها شخصیت‌ ایشان بهتر به جامعه معرفی شد، اما همانطور که ما بیانیه‌ دادیم دیگر از امروز باید به آینده نگاه کنیم و عزاداری را کنار بگذاریم.

وی  تصریح کرد:  آیت الله هاشمی در همه زمینه‌های سیاسی فرهنگی و اجتماعی حرف برای گفتن داشتند.

وی افزود: آیت الله هاشمی تنها شخصیت سیاسی در جهان بود که تقریبا سی سال خاطرات روز نوشت دارد، زمانیکه  ایشان به منزل می آمدند یک صفحه از خاطرات خود را در عرض 15 دقیقه می‌نوشتند، بنده تا به حال ندیده‌ام که کسی اینگونه به نوشتن بپردازد.

یاسر هاشمی رفسنجانی  با بیان اینکه خاطرات آیت الله هاشمی  تا سال 72 چاپ شده است گفت: بنده مامور شده‌ام تا خاطرات سال 1360 را که ایشان به رشته تحریر در آورده‌اند ویرایش کنم تا در آینده چاپ شود همانطور که می دانید سال 60 سال بسیار پر بحرانی بود. به همین دلیل کتاب نوشته شده در آن سال‌ها را عبور از بحران نامیدیم چرا که در این سال شخصیت‌های بزرگی همانند رجایی باهنر بهشتی و بسیاری از شهدای دیگر انقلاب اسلامی مورد ترور کور قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

رییس دفتر آیت الله هاشمی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی  زمانی به بنده گفتند که اواخر دولت مهرورزی را آنقدر بد می‌دانم که باید با سال 1360 مقایسه کرد. ایشان اواخر دوران دولت دهم را به همان بدی سال شصت می دانستند.

یاسر هاشمی رفسنجانی  تصریح کرد: آیت الله هاشمی  نزدیک‌ترین فرد به امام راحل بود به طوری که شخصی را نداریم که اینقدر مورد اعتماد امام (ره) باشد. پدرم از دوران کودکی تا پایان عمر امام(ره) در نزد ایشان بود و الفاظی که امام(ره) برای ایشان به کار می بردند بی نظیر بودند. تا جایی که امام فرمودند: من هاشمی را بزرگ کردم.

وی خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی  در زمان جنگ تحمیلی  با حکم امام(ره) در شورای عالی دفاع به فرماندهی جنگ رسیدند و در همان سالهای پایانی جنگ ایشان بحث پایان جنگ را در نزد امام(ره) مطرح کردند و شاید به نحوی امام(ره) را راضی کردند که با این شرایط  جنگ باید به پایان برسد.

رییس دفتر  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: اعتماد بین امام(ره)  وآیت الله هاشمی  بسیار زیاد بود اما آیت‌الله هاشمی حتی اگر نظر مخالفی با امام (ره)داشتند با صراحت  و احترام مخالفت خود را بیان می‌کردند  واین به معنای مخالفت با امام راحل نبود.

وی با بیان اینکه امروز خناسانی هستند که ادعاهای کثیف را علیه خانواد ه  هاشمی رفسنجانی بیان می‌کنند گفت: متاسفانه برخی افراد ناآگاه شایعه درست کردند که خانواده هاشمی رفسنجانی در حال فرار از کشور هستند تا در خارج از کشور  هر کاری خواستند انجام دهند، اما این یک دروغ محض است.

یاسر هاشمی رفسنجانی افزود: حتی این افراد از رهبری مایه می‌گذارند وطوری مطالب را عنوان می کنند که مردم  بیانات آنها را قبول کنند اما پدرم همیشه به ما توصیه می‌کرد که در بدترین شرایط هم کشور را نباید ترک کنیم.

 وی  افزود: حتی این افراد سعی کردند برخی اختلاف نظرهای رهبری و آیت الله هاشمی  را طوری جلوه دهند که مردم باور کنند اختلاف بسیار جدی وجود دارد. اما آنها نمی‌دانند که هاشمی فقط نظراتش را با صراحت بیان می‌کرد همانطور که در نزد امام سخنانش را با صراحت اعلام می‌کرد.

یاسر هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی رفسنجانی  به هیچ وجه مخالف رهبری نبود اما اعتقاد داشت که ولایت مداری با ولایت معاشی فرق دارد.

وی خاطر نشان کرد: هاشمی رفسنجانی  همیشه از این  تهمت‌ها زجر می‌کشید و اعتقاد داشت که فاصله گرفتن از مردم جزء اهداف انقلاب نیست. هدف ایشان همیشه رفاه حال مردم در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی بود و در این مسیر تلاش بسیار کرد و پاداش خود را از خداوند در مراسم باشکوه تشییع پیکرش گرفت.

یاسر هاشمی رفسنجانی گفت: فقدان ایشان سخت است. ایشان فکر جوانی داشتند و به آینده کشور فکر می کردندو همین اواخر دغدغه‌ی آب کشور را داشتند و تاکید می‌کردند که باید مشکل کم آبی هر چه سریع تر رفع شود و از طرفی هم در یک سخنرانی بعد از  رییس جمهورشدن حسن روحانی اعلام کردند که از این انتخاب مردم احساس رضایت دارند و به آرامش رسیدند.

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر