کد خبر: 16398
A
در مراسم رونمایی از «کوئیک» مطرح شد؛

انتقاد لاریجانی از بی‌توجهی به ایمنی و محیط زیست در خودروسازی

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به جنبه ایمنی و محیط زیست در خودروسازی توجه کرد، گفت: متاسفانه به این دو بخش کمتر توجه شده است.

انتقاد لاریجانی از بی‌توجهی به ایمنی و محیط زیست در خودروسازی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در گروه خودروسازی سایپا از خودروی جدید این گروه به نام کوئیک رونمایی کرد.

وی با بیان اینکه در صنعت خودرو باید به بعد ایمنی و محیط زیست توجه زیادی کنیم، تصریح کرد: بخشی از مشکلات ما ناشی از این امور است؛ بخش ایمنی و محیط زیست کمتر در کشور ما مورد توجه قرار گرفته است و موجب شده در آینده با زنجیره ای از مشکلات مواجه شویم.

وی اظهار داشت: نمی خواهم بگویم همه تصادفات ناشی از مشکلات خودرو است، بلکه معتقدم باید توجه بیشتری به این موضوع شود تا مردم با آرامش خاطر و امنیت از خودروی داخلی استفاده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به تاخیر ایجاد شده در مراسم رونمایی گفت: به دعوت شهرداری تهران در مراسمی حضور یافته بودم که برف و ترافیک در مسیر شرق به غرب موجب ایجاد تاخیر شد.

لاریجانی با بیان اینکه بازدید از سایپا نیازمند یک روز وقت است، اظهار داشت: سایپا یکی از واحدهای مهم تولیدی کشور است.

وی با اشاره به نگرانی های اخیر مدیران در خصوص وضعیت سایپا گفت: ما به دلیل فراز و فرودهای اخیر نسبت به وضعیت گروه خودروسازی سایپا نگران بودیم.

نماینده قم اظهار داشت: باید در ادوار مختلف گام های مهمی برای توسعه این گروه برداشته می شد که در زمان هایی دچار نقایصی شد به همین دلیل نگران بودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان مشکلات سایپا قرار داشتم اظهار داشت: هدف اصلی ما در بازدید از سایپا خسته نباشید گفتن به عزیزانی است که در این واحد صنعتی کار می کنند.

انتقاد از عدم توجه به تحقیق و توسعه در صنایع

وی گفت: اضطراب هایی که در این موسسه از نظر مالی وجود داشت نگران کننده بود و امروز در حال سامان یافتن است.

لاریجانی خواستار رسیدگی به مشکلات صنایع در مجلس شد و گفت: مشکلات اقتصاد کلان کشور ما ناشی از ضعف و مشکلات صنایع است کشور ما دارای معادن و ظرفیت های زیادی است، چرا باید دچار چنین وضعیتی باشد که کارکنان نتوانند زندگی راحتی داشته باشند.

نماینده قم تصریح کرد: وقتی بنگاه های اقتصادی و صنایع به درستی کار نمی کنند اقتصاد کشور دچار مشکل می شود. اینکه امروز با روش درست مدیریتی و جهت گیری های دقیق، بنگاه های اقتصادی در حال پیشرفت هستند جای شکر دارد. علاوه بر این پیشگامی کارکنان در اصلاح امور صنعت بسیار مهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از موفقیت مدیریت سایپا برای ایجاد همبستگی گفت: توجه به بخش تحقیق و توسعه از رموز مهم پیشرفت صنایع است. یکی از ضعف های بزرگ کشور ما این است که به بخش تحقیق و توسعه کمتر توجه می شود و این امر موجب می شود که از بسیاری از فناوری های نو عقب باشیم.

لاریجانی ادامه داد: کشور ما جوانان و فارغ التحصیلان مستعدی دارد که همین جوانان در بسیاری از بنگاه های اقتصادی و صنعتی در دنیا فعال هستند.

وی با اشاره به توجه مجلس در برنامه ششم در رونق صنایع گفت: در برنامه ششم نمایندگان با تصویب بندهایی توجه ویژه ای به بخش تحقیق و توسعه کردند که اگر در بخش های دانش بنیان این تحقیق و توسعه اتفاق بیفتد حمایت های بیشتری خواهد شد.

نماینده قم با تاکید بر این که باید از جوانان فارغ التحصیل خلاق بیشتر استفاده کرد، گفت: این جوانان می توانند صنعت کشور را متحول کنند.

نباید سهم صنعت از تسهیلات بانکی «میلی» باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید سهم صنعت از تسهیلات بانکی مشخص شود، اظهار داشت: نباید سهم صنعت از تسهیلات بانکی «میلی» باشد و وزیر با چانه زنی از این تسهیلات حمایت کند.

وی تصریح کرد: باید جایگاه صنعت در تسهیلات بانکی مشخص باشد.

وی با بیان اینکه در سیستم بانکی توجه لازم به بخش صنعت نمی شود گفت: در برنامه ششم توسعه مصوب کردیم که ۴۰ درصد از تسهیلات بانکی به بخش صنعت اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر تدابیر خوبی از سوی مدیریت برای هدایت خودروسازی اتخاذ شده است و باید از تجربیات سایر کشورها استفاده کرده و آن را بومی کنیم.

لاریجانی تاکید کرد: طبق سیاست های اقتصاد مقاومتی باید تولید ملی را با رویکرد صادراتی مورد توجه قرار دهیم و قراردادهای خارجی ما به گونه ای باشد که دانش فنی به داخل کشور وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه تولید کشور باید قابل رقابت با تولیدات سایر کشورها باشد گفت: تولیدات داخلی باید از ایمنی و بهره وری برخوردار باشد و از جاذبه های بیرونی بهره مند باشد.- مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر