کد خبر: 16412
A

رییس بنیاد شهید: ۲۱۰۰شهید مدافع حرم داریم/تعداد کل شهدا به ۲۳۰ هزار رسیده است

رییس بنیاد شهید با بیان اینکه ۲۱۰۰ شهید مدافع حرم برای دفاع از حرم اهل بیت شهید شدند، گفت: جمع شهدا تا به امروز، ۲۳۰ هزار شهید است.

رییس بنیاد شهید: ۲۱۰۰شهید مدافع حرم داریم/تعداد کل شهدا به ۲۳۰ هزار رسیده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی در همایش ملی مروجین فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: بیست و دوم اسفند روز شهید نامگذاری شده و فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید،با تاکید بر ضرورت به دشمن شناختن روز شهید گفت: در سال 91 تنها یک ششم مردم نسبت به روز شهید شناخت داشتند که در سال بعد آن هفده درصد و سال سوم به سی و هفت و در سال نود و چهارم نیمی از مردم با روز شهید آشنایی پیدا کردند.

شهیدی با بیان اینکه انقلاب برای ما گران تمام شد، افزود: امروز به برکت خون شهدا ایستادگی و مقاومت داریم. قبل از صدور دستور تاسیس بنیاد شهید ۲۸۷۱ شهید انقلاب داشتیم که بعد از تحقیق های انجام شده، مشخص شد این رقم بیش از اینها بود.

وی اظهارداشت: تعدادی از افراد در آن برهه شهید محسوب نشدند به همین دلیل آمارها بیشتر است و پیش بینی ۱۰ هزار شهید تا سال ۵۷ داشتیم.

شهیدی در خصوص آمار شهدای ترور، گفت: مجموعا از قبل از انقلاب تا پس از آن، هفده هزار شهید ترور داریم و جمع شهدا تا به امروز، ۲۳۰ هزار شهید است.

وی افزود: هم اکنون ۲۱۰۰ شهید مدافع حرم داریم که راه شهدا همچنان مفتوح است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر