کد خبر: 16464
A
حجت‌الاسلام میرتاج الدینی در گفت‌وگوی تفصیلی با دیده بان ایران:

بقایی و طیف حامی‌اش به پایان خط نمی‌رسند؛حرکت آنها تخریبی است/ جبهه مردمی با چند کاندیدا در مرحله ثبت‌نام انتخاباتی حاضر می‌شود/ از تکروی پایداری‌ها نگران نیستیم/ ای کاش صداوسیما کنایه لاریجانی به جبهه مردمی را پخش میکرد

جبهه مردمی نیروهای انقلاب مختص ایام انتخابات نیست؛ این جبهه فراتر از اصولگرایی است *وحدت کاندیدایی بعنوان یک راهبرد اصلی در جبهه مردمی پذیرفته شده است/ شورای مرکزی جبهه مردمی با 10 کاندیدای تعیین شده در حال رایزنی است / جبهه مردمی هیچگونه نگرانی از تعدد کاندیداهای انتخاباتی ندارد/ در انتخابات پیش‌رو جبهه مردمی کاندیدای اصلی را معرفی می‌کند و از شکستن آراء توسط کاندیداهای مستقل و فرعی نگرانی ندارد

بقایی و طیف حامی‌اش به پایان خط نمی‌رسند؛حرکت آنها تخریبی است/ جبهه مردمی با چند کاندیدا در مرحله ثبت‌نام انتخاباتی حاضر می‌شود/  از تکروی پایداری‌ها نگران نیستیم/ ای کاش صداوسیما کنایه لاریجانی به جبهه مردمی را پخش میکرد

 

دیده بان ایران – حسین سلمانی: کمتر از سه ماه تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم زمان باقی است؛ اصولگرایان یا راستی‌های سابق تشکیلات انتخاباتی‌شان را در قالب یک جبهه سازماندهی کرده‌اند و نامش را «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» گذاشته‌اند؛ برای آگاهی از وضعیت حاکم بر اردوگاه اصولگرایان یا به تعبیر خودشان جریان انقلابی، به سراغ حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج الدینی رفتیم؛ فردی که در تشکیلات جبهه مردمی حضور دارد.

محورهای مصاحبه تفصیلی پایگاه خبری تحلیلی دیده‌بان ایران با حجت‌الاسلام میرتاج الدینی به شرح ذیل است: 

*جبهه مردمی نیروهای انقلاب مختص ایام انتخابات نیست؛ این جبهه فراتر از اصولگرایی است

*وحدت کاندیدایی بعنوان یک راهبرد اصلی در جبهه مردمی پذیرفته شده است

*شورای مرکزی جبهه مردمی با 10 کاندیدای تعیین شده در حال رایزنی است 

*جبهه مردمی هیچگونه نگرانی از تعدد کاندیداهای انتخاباتی ندارد

* جبهه مردمی با چند کاندیدا در مرحله ثبت‌نام انتخاباتی حاضر می‌شود

*در انتخابات پیش‌رو جبهه مردمی کاندیدای اصلی را معرفی می‌کند و از شکستن آراء توسط کاندیداهای مستقل و فرعی نگرانی ندارد

*اگر فردی به صورت مستقل و خارج از سازوکار جبهه مردمی کاندیدا شود، بدنه جریان انقلابی در مورد او قضاوت خواهد کرد

* برنامه بقایی و طیفی که او را حمایت می‌کند ایذایی و حاشیه‌ای است؛ آنها به پایان خط نمی‌رسند

*جریان رسانه‌ای اصلاح طلب از بقایی سوژه‌ ساخته تا در جریان اصولگرا ایجاد اختلاف کنند 

*احمدی نژاد هر آنچه ظرفیت و استعداد داشته در همان دو دوره مطرح کرده است

* در جریان خانه‌نشینی 11 روزه،هیچگونه دودستگی در کابینه وجود نداشت و همه اعضای دولت متفق‌القول معتقد بودند که رفتار آقای احمدی نژاد اشتباه است

*آغاز افتراق و جدایی احمدی نژاد از جریان انقلابی و اصولگرا همین خانه نشینی 11 روزه‌اش بود

*کسانی که صداوسیما را متهم به جناحی‌گری می‌کنند، رسانه را نمی‌شناسند

*ای کاش صداوسیما کنایه لاریجانی به جبهه مردمی را پخش میکرد

 

مشروح مصاحبه تفصیلی پایگاه خبری تحلیلی دیده‌بان ایران با حجت‌الاسلام میرتاج الدینی به قرار ذیل است:

 

دیده بان ایران: با عنایت به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و افزایش تحرکات و فعالیت‌های انتخاباتی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، آیا پایگاه اجتماعی جریان اصولگرا می‌تواند پس از چندین دوره، شاهد اجماع انتخاباتی جریان متبوع خود باشد؟

 

میرتاج الدینی: جبهه مردمی نیروهای انقلاب یک روند تحولی با ویژگی‌های بدیع در عرصه فعالیت‌های سیاسی است؛ احیای آرمان‌های انقلاب و مردمی بودن از ویژگی‌های بارز این جبهه  است؛ در ابتدای امر باید تاکید کنم که جبهه مردمی مختص ایام انتخابات نیست و صرفا کارکردی انتخاباتی ندارد و در مقاطع آتی نیز استمرار خواهد داشت؛ همچنین باید توجه داشت که جبهه مردمی فراتر از جریان اصولگرایی است؛ بدین معنا که هم جریان اصولگرا را در بر می‌گیرد و هم نیروهای جدیدی را که در قالب تشکلات اصولگرا نمی‌گنجند، شامل می‌شود؛ اقشار فرهیخته جامعه دعوت این جبهه را پذیرفته اند و استقبال خوبی از آن به عمل آورده‌اند.

دو ویژگی بارز جبهه مردمی نیروهای انقلاب، تحول گرایی و جوان گرایی است؛ در شورای مرکزی این جبهه قریب به یک سوم اعضاء چهره‌های جدید و نسل جوان انقلاب هستند. این جبهه چتر و دایره شمول را فراگیر کرده است و متضمن همه طیف‌های انقلابی است که بر روی ارزش‌ها و آرمان‌ها اتفاق نظر دارند. 

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز جبهه مردمی این است که انتخاب کاندیداها از بدنه بوده است؛ طبق مکانیزم تعریف شده در جبهه مزبور شاخصه‌ها و ویژگی‌های همه افراد مطرح برای ریاست جمهوری احصاء شده است و پس از بررسی‌های اولیه، نزدیک به 21 نفر در معرض آرای  مجمع عمومی قرار گرفتند؛ مطابق با سازوکار ترسیم شده این افراد طی مراحلی تقلیل می یابند و در فروردین ماه در جریان مجمع دوم تعداد 10 نفری که رسانه‌ای نشده به 5 نفر کاهش می‌یابد. یک سازوکاری هم برای ثبت نام کاندیداهای موردنظر و رسیدن به کاندیدای اصلی  تعریف شده است که در زمان مقتضی اعمال و اعلام خواهد شد.

در مجموع باید تاکید کنم که وحدت کاندیدایی بعنوان یک راهبرد اصلی در جبهه مردمی پذیرفته شده است؛ همچنین مقرر شده است افرادی که صلاحیت و قابلیت ریاست جمهوری را داشتند اما مطابق برآوردها با اقبال عمومی مواجه نیستند در تیم کاندیدای واحد جبهه مردمی قرار گیرند و بدین ترتیب جامعه مخاطب متوجه می‌شود که این کاندیدا یک فرد نیست بلکه یک تیم منسجم و با برنامه است. من حیث المجموع فرآیند اجماع در جبهه مردمی مسیر روشنی را طی می کند و این امر قابل تحقق است.

 

دیده بان ایران: می‌خواهم وارد مصادیق جبهه مردمی هم بشویم؛ شاخص‌ترین فردی که از سوی این جبهه برای کاندیداتوری مطرح شده است، آیت‌الله رئیسی است؛ ایشان صریحا عدم تمایل‌شان را اعلام نکرده‌اند؛ برخی معتقدند کاندیداتوری وی موجب جلب نظر پایداری‌ها خواهد شد؛ برخی هم چنین مطرح می‌کنند که ردای ریاست جمهوری برای آیت الله رئیسی کوچک است، شما چه نظری دارید؟

 

میرتاج الدینی: آیت‌الله رئیسی یکی از شخصیت‌هایی بود که نامش در مجمع عمومی نیروهای انقلاب برای کاندیداتوری مطرح شد اما از طرف خود ایشان آمادگی برای کاندیداتوری اعلام نشده بود؛ لیست اولیه هم که در مجمع عمومی جبهه در معرض آرا قرار گرفت بر مبنای اعلام کاندیداتوری افراد حاضر در لیست نبود؛ برخی افراد اعلام کاندیداتوری نکرده بودند، لکن جبهه با این رویکرد که کسی از چهره‌های اصیل انقلابی از قلم نیفتد، نام آنها را در لیست آورد؛ مکانیزم تعبیه شده در جبهه مردمی برای نیل به کاندیدای واحد که طبیعتا مقدمه آن مذاکره با فرد مطرح شده است، در شورای مرکزی جبهه پیگیری می‌شود؛ طبعا اولین مسئله در مورد کاندیدای مطرح این است که وی اعلام آمادگی کند.

 

دیده‌بان ایران: آیا شورای مرکزی جبهه مردمی در راستای رایزنی با آن 10 کاندیدای اصلی، با آقای رئیسی هم رایزنی های خود را آغاز کرده است؟

 

میرتاج الدینی: رایزنی با همه افراد مطرح در شورای مرکزی جبهه مردمی در حال پیگیری است.

 

دیده بان ایران: چهره‌های شاخص جبهه پایداری همچون آقایان آقاتهرانی، محصولی و روانبخش، هرگونه تعامل تشکیلاتی و انتخاباتی با جبهه مردمی را نفی کرده‌اند؛ آیا از بابت معرفی کاندیدای جداگانه از سوی پایداری‌ها که منتج به شکستن رای اصولگرایان خواهد شد، نگران و دغدغه مند نیستید؟

 

میرتاج الدینی: ما جبهه پایداری را از طیف‌های ارزشی و انقلابی می‌دانیم؛ من با بعضی از افراد اصلی این جبهه بصورت دوستانه صحبت کرده‌ام؛ آنها  دیدگاهشان این بود که  وارد سازوکار تشکیلاتی جبهه مردمی نشوند اما تعارض و مخالفتی هم ندارند؛ حتی این را هم اعلام کردند که اگر کاندیدای نهایی جبهه مردمی برایشان مقبول باشد، آنها هم حمایت می‌کنند؛ به طور کلی در صورت تعدد کاندیداها، مکانیزم‌های خاصی اعم از مذاکره و رایزنی در جبهه مردمی طراحی شده و هیچگونه نگرانی از تعدد کاندیداها نداریم؛ باید به این امر توجه کرد که ما هنوز در خود جبهه مردمی هم به یک کاندیدای واحد نرسیده‌ایم؛ بنابراین از تحرکات سایر طیف‌های انقلابی که به جبهه مردمی ملحق نشده‌اند نگران نیستیم و آنها را یک ظرفیت مستقل می‌دانیم که به سبب مشترکات اصولی بسیار، اجماع انتخاباتی را مخدوش نمی‌سازند و تعدد را به تعارض تبدیل نمی‌کنند.

 

دیده بان ایران: این اظهارات خوشبینانه جنابعالی در شرایطی است که ساعاتی پس از نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی، حجت الاسلام آقا تهرانی دبیرکل جبهه پایداری طی توییتی صریحا اعلام کرد جبهه پایداری راه جداگانه خود را می رود.

میرتاج الدینی: در عین حال حاج آقا آقاتهرانی در جایی دیگر اشاره داشتند که اگر جبهه مردمی به کاندیدای مقبول و مورد نظر جبهه پایداری برسد، پایداری‌ها هم حمایت می‌کنند.

 

دیده بان ایران: خب کاملا مشهود و محرز است که کاندیداهای مطمح نظر پایداری‌ها که می‌تواند آنها را به همگرایی با جبهه مردمی ترغیب کند، آقایان رئیسی و جلیلی هستند؛ برای مثال اگر کاندیدای واحد جبهه مردمی آقای قالیباف باشد( که احتمال آن هم کم نیست)، قطعا پایداری‌ها تمکین نمی‌کنند و تعهدی هم به تمکین ندارند.

 

میرتاج‌الدینی: هیچگونه مصداقی مطرح نشده است؛ جبهه مردمی بر اساس معیارهای تعریف شده که شاخص‌ترین آنها صلاحیت فردی، سیاسی، مدیریتی و مقبولیت اجتماعی است، کاندیدای واحد را تعیین می‌کند.

 

دیده بان ایران: اگر کاندیدای نهایی جبهه مردمی، مورد پسند پایداری‌ها نباشد، تکلیف چه می شود؟

 

میرتاج الدینی: راه بسته نیست و راهکارهایی در نظر گرفته شده است.

 

دیده بان ایران: استنباط من از اظهارات شما این است که در موعد ثبت نام نامزدهای انتخابانی، شاهد کثرت کاندیداهای اصولگرا نخواهیم بود؛ درست است؟

 

میرتاج الدینی: خیر؛ شاهد تعدد کاندیداها در موعد ثبت نام خواهید بود؛ اساسا هیچگاه هیچ جریانی با یک کاندیدا وارد فرآیند انتخابات نمی‌شود؛ از اینرو جبهه مردمی نیز با چند کاندیدا در مرحله ثبت‌نام انتخاباتی حاضر می‌شود؛ اما برنامه‌هایی برای هماهنگی میان کاندیداهای متعدد پس از مرحله ثبت‌نام طراحی شده است؛ در مجموع باید بگویم که پیرامون طیف‌های انقلابی ولو آنهایی که به سازوکار جبهه مردمی ملحق نشده‌اند، نگرانی نداریم و معتقدیم اصول مشترک ما مانع بروز اختلاف می‌شود.

IMG15240407

دیده بان ایران: آقای میرتاج الدینی قبول کنید اگر کاندیدای شما(جبهه مردمی) با کاندیدای پایداری‌ها یکی نباشد، رای جریان شما به عیان ترین شکل ممکن، می‌شکند؛ به هر حال پایداری ها از سبد رای قابل توجهی در میان جریان موسوم به ارزشی و انقلابی برخوردارند. 

 

میرتاج‌الدینی: شما این نکته را مغفول نگذارید که هیچگاه انتخابات ریاست جمهوری ما با دو کاندیدا برگزار نشده است و همواره کاندیداهای مستقل و فرعی نیز وجود داشتند؛ در انتخابات پیش‌رو نیز ما کاندیدای اصلی را معرفی می‌کنیم و از شکستن آراء توسط کاندیداهای مستقل و فرعی نگرانی نداریم. 

 

دیده بان ایران: پیش از انتخابات 92 نیز اصولگرایان مدام بر وحدت و اجماع تاکید داشتند، اما حاصل این تاکیدات موکد، ثبت نام و رقابت انتخاباتی 5 کاندیدا و نهایتا یک شکست سنگین بود. 

میرتاج‌الدینی: فلسفه وجودی جبهه مردمی برای همین است که تجربه تلخ سال 92 تکرار نشود؛ این بدان معناست که ما دیگر 8 یا 6 کاندیدا نخواهیم داشت؛ همچنین برخلاف سال 92 در سال 96 کاندیدای اصلی ما مشخص خواهد بود؛ حالا اگر یک فردی به صورت مستقل و خارج از سازوکار جبهه مردمی کاندیدا شود، در مورد وی مردم و بدنه جریان انقلابی قضاوت خواهد کرد.

 

دیده بان ایران: آقای بقایی به نمایندگی از طیف احمدی نژاد برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 96 اعلام آمادگی کرده است؛ با توجه به اینکه جنابعالی در دولت دهم حضور داشتید، ارزیابی تان از تحرکات سیاسی و انتخاباتی فزآینده آنها چیست؟ 

میرتاج الدینی: بقایی و طیفی که او را حمایت می‌کند به این مراحل که شما گفتید نمی‌رسند؛ برنامه آنها ایذایی و حاشیه‌ای است که به پایان خط نمی‌رسند؛ من پرداختن به تحرکات طیف آنها را چندان به صلاح نمی‌دانم و احساس می‌کنم جریان رسانه‌ای اصلاح طلب از آنها سوژه‌ای ساخته تا هم در جریان اصولگرا ایجاد اختلاف کنند و هم از پاسخگویی نسبت به عملکرد دولت متبوع شان فرار کنند. من مدت هاست با آقای احمدی نژاد ارتباطی ندارم؛ وی از ابتدا در حرکت جمعی اصولگرایان نبوده و همواره به صورت انفرادی حرکت کرده است.  

 

دیده بان ایران: برخی معتقدند، پس از نهی صورت گرفته، دفتر عمر سیاسی محمود احمدی نژاد بسته شده است، شما هم چنین نظری دارید؟ آیا می‌توان اقدامات اخیر احمدی نژاد از جمله نامه به ترامپ، بیانیه علیه روحانی، اعلام حمایت غیرمستقیم از بقایی و سایر اعمالش نظیر عضویت در توئیتر را واکنشی به ممات سیاسی‎اش دانست؟

 

میرتاج الدینی: افرادی که در گذشته رئیس جمهور بودند، همواره تلاش کرده‌اند تا در مقاطع بعدی دوباره به مقام ریاست جمهوری بازگردند؛ اصلا روح قانون اساسی که دوره ریاست جمهوری را دو دوره تعریف کرده ناظر بر گردش نخبگان و پرهیز از انحصار قدرت است؛ من حتی قبل از نهی مقام معظم رهبری خطاب به آقای احمدی‌نژاد، معتقد بودم کاندیداتوری مجدد ایشان اشتباه است و وی هر آنچه ظرفیت و استعداد داشته در همان دو دوره مطرح کرده است. آقای احمدی نژاد باید به افراد صاحب صلاحیت در دولتش میدان کار بیشتری  می‌داد و حلقه اطرافیانش را تنگ نمی‌کرد؛ بسیاری از دست اندرکاران و وزرای صاحب صلاحیت دولت قبل که امروز بعضا متکفل امور انتخاباتی تشکیلات انقلابی شده‌اند دیگر همسو و همراه با احمدی نژاد نیستند و این امر نشان می دهد که یک سری اشکالات بوده که این همسویی و هماهنگی شکل نگرفته است.

 

دیده بان ایران: واگرایی و افتراق احمدی نژاد از جریان اصولگرا در بهار 90 و در ماجرای خانه نشینی 11 روزه‌اش به اوج رسید؛ شما در آن مقطع معاون پارلمانی دولت بودید، آیا در کابینه برای حمایت یا برائت از این اقدام احمدی نژاد دودستگی ایجاد شده بود؟

 

میرتاج الدینی: در آن مقطع هیچگونه دودستگی در کابینه وجود نداشت و همه اعضای دولت متفق‌القول معتقد بودند که رفتار آقای احمدی نژاد اشتباه است و باید به محل کار بازگردد؛ من هم در آن مقطع به عنوان معاون پارلمانی دولت به نمایندگان مجلس این اطمینان را می دادم که رئیس جمهور به محل کارش باز خواهد گشت. اما به طور کلی رفتار آقای احمدی نژاد در آن مقطع بر خلاف انتظار جریان انقلابی بود و می توانم بگویم که آغاز افتراق و جدایی احمدی نژاد از جریان انقلابی و اصولگرا هم همین خانه نشینی 11 روزه‌اش بود.

 

دیده بان ایران: اخیرا رئیس مجلس گلایه‌هایی را از صداوسیما بواسطه نوع پرداخت این رسانه به مصوبه تعیین سقف حقوق کارکنان دولت، مطرح کرده است؛ سایر نمایندگان نیز معتقدند صداوسیما در دوره اخیر به تخریب خانه ملت روی آورده است؛ با توجه به اینکه شما سابقا معاون پارلمانی صداوسیما بودید، آیا نمایندگان را در ایراد این گلایه‌ها، ذی حق می دانید؟ 

میرتاج الدینی: این اتهامات همواره علیه صداوسیما مطرح بوده است؛ افرادی که این اتهامات را مطرح می‌کنند یا رسانه را نمی‌شناسند و یا کارکرد رسانه را صرفا ثناگویی می‌دانند؛ نمایندگان مجلس نیز چنین انتظاری را دارند؛ تریبون آنها در خانه ملت باز است و از هرکسی بخواهند انتقاد می‌کنند اما اگر کسی از آنها انتقاد کند، علیه او هجمه می‌آورند. وطیفه صداوسیما انعکاس واقعیتهاست؛ اگر مجلس مصوبات مطلوب داشته باشد در صداوسیما انعکاس می‌یابد و چنانچه این رسانه در قبال مصوبات نامطلوب مجلسی‌ها سکوت کند، اعتماد عمومی را از دست می دهد؛ صداوسیما به عنوان یک رسانه ملی مکلف است نقاط ضعف و ایرادات را در جامعه مطرح کند. پیرامون مصوبه اخیر مجلس نیز برخی از خودِ نمایندگان گفتند که مجلس حقوق‌های نجومی را قانونی کرد و صداوسیما هم آنرا منعکس کرد؛ کسی از خارج مجلس این جمله را نگفت؛ در ضمن اگر این مصوبه ایراد نداشت چرا نمایندگان آنرا حذف کردند؟

دیده بان ایران: آقای لاریجانی تاکید داشتند که مجلس مصوبه‌اش مبنی بر صدور مجوز برای دریافت بیش از سقف برخی کارکنان دولت را اصلاح نکرده بلکه به مصوبه سابق خود که برای جلب رضایت شورای نگهبان اصلاح شده بود، بازگشته است.

میرتاج الدینی: این یک مغالطه است؛ ایراد شورای نگهبان ناظر بر این نبود که نمایندگان مجلس در اصلاح ماده فوق الذکر یک اشکال بزرگتر را ایجاد کنند و مجوز افزایش 60 درصد دریافتی برخی افراد را صادر کنند.

 

دیده بان ایران: ظاهرا نماینده شورای نگهبان در کمیسیون تلفیق برنامه ششم، اظهار داشته که دریافت 30 درصد بالای سقف برخی کارکنان دولتی شامل مشاغل تعیین شده را به 60 برسانند.

 

 میرتاج الدینی: اولا، نظر شورای نگهبان در جلسه رسمی این شورا با حضور فقها و حقوقدانان اعلام می‌شود؛ نماینده شورای نگهبان بعنوان یک کارشناس و مشاور در جلسات کمیسیون‌ها شرکت می‌کند و صرفا نظر مشورتی می‌دهد؛ ثانیا، شورای نگهبان از این منظر که این مصوبه به نفع جامعه است یا نه؟ اعمال نظر نمی‌کند بلکه صرفا تطابق مصوبه مزبور با قانون اساسی و شرع را بررسی می‌کند؛ البته اگر مصوبه‌ای ضد منافع جمعی باشد طبیعتا با برخی اصول قانون اساسی هم مغایرت خواهد داشت و در شورای نگهبان رد می‌شود؛ بنابراین مجلسی‌ها نباید مصوبه پراشکال اخیرشان را به پای شورای نگهبان بنویسند؛ شورای نگهبان یک ایرادی به مصوبه اولیه مجلسی‌ها گرفت؛ آنها در مصوبه دوم خود که خواستند نظر شورای نگهبان را اعمال کنند از این فرجه استفاده کردند و افزایش 60 درصد بالای سقف دریافتی برخی افراد را تصویب کردند؛ مجلسی ها حالا از این اشتباه برگشته‌اند و می‌خواهند آنرا به گردن شورای نگهبان بیندازند.

 

دیده بان ایران: در ماجرای این مصوبه پرحاشیه وقتی صداوسیما تعریض علی لاریجانی به جبهه مردمی را سانسور کرد، در سایت‌های خبری این شائبه مطرح شد که چون مدیران صداوسیما به جبهه مردمی گرایش دارند، کنایه رئیس مجلس به این جبهه را سانسور کرده‌اند؛ واقعا چنین است؟

 

میرتاج الدینی: به نظر من اگر تعریض و کنایه آقای لاریجانی به جبهه مردمی در صحن علنی مجلس توسط بخش‌های خبری تلویزیون پخش می شد، به نفع جبهه مردمی بود و نوعی تبلیغ برای این جبهه محسوب می‌شد و ای‌کاش صداوسیما این کار را می کرد(با خنده). به طور کلی مشی صداوسیما پرهیز از پوشش اخبار و حواشی مرتبط با احزاب و تشکل‌هاست و این امر در ایام منتهی به انتخابات با حساسیت و دقت نظر بیشتری اعمال می شود.

 

دیده بان ایران: اگر اختلاف صداوسیما با قوه مقننه را در همین مصوبه اخیر منحصر کنیم اما دایره گلایه‌ دولتی‌ها به صداوسیما بسیار موسع و بسیط است؛ برخی معتقدند صداوسیما در دولت احمدی نژاد علی رغم کاستی های بسیار در دولت وقت، از انعکاس و پرداختن به آنها احتراز می‌کرد اما رویکرد رسانه ملی در قبال دولت یازدهم کوچک‌نمایی دستاوردها و برجسته سازی نقاط ضعف است؛ بعنوان فردی که هم در صداوسیما و هم در دولت قبل مسئولیت داشتید، آیا این موضوع را می پذیرید؟

میرتاج الدینی: این حرف درست نیست؛ در دولت دهم نیز که من به عنوان معاون پارلمانی فعالیت می‌کردم، صداوسیما مشی انتقادی به دولت وقت داشت؛ حتی در یکی از برنامه‌های تلویزیونی که من بعنوان نماینده دولت شرکت کرده بودم، طرف مقابل 18 ایراد دولت را برشمرد؛ در جلسات هیات دولت قبل نیز رویکرد صداوسیما مورد اعتراض اعضای دولت بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر