کد خبر: 16524
A
هافینگتن پست:

دشمن نشان دادن ایران پروژه‌ای قدیمی در آمریکاست

روزنامه هافینگتن پست در گزارشی با پرداختن به لفاظی‌های رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران نوشت: پروژه ایران‌هراسی در آمریکا چیزی نیست که دونالد ترامپ آتش آن را روشن کرده باشد،‌دشمن نشان دادن ایران سال‌هاست که سراسر سیاست‌های واشنگتن را در برگرفته و اکنون شعله‌های آن دامن مردم آمریکا را گرفته است.


دشمن نشان دادن ایران پروژه‌ای قدیمی در آمریکاست

دیده بان ایران - به نوشته روزنامه هافینگتن پست، هفته گذشته یک مرد ۵۱ ساله در ایالت کانزاس به سمت دو مرد هندی شلیک کرد که به کشته شدن یکی از آن‌ها منجرشد. وی سپس به یک رستوران رفت و به دوستش گفت که دو ایرانی را کشته است. با توجه به این حادثه لفاظی‌های ضدمهاجرت و ضد مسلمانان که سبب شد دونالد ترامپ در کاخ سفید به قدرت برسد اکنون به عنوان یک ترس درباره ایمنی و امنیت شهروندان ایرانی – آمریکایی تبدیل شده  و گسترش یافته است.

اما ترامپ تنها مسبب این ترس تازه ظهور یافته نیست. وی زمانی که زیربنای این ترس و نفرت که سیاست‌های امروزمان را از  پا در آورده است ایجاد می‌شد، حضور نداشت. ترامپ در ازاء  روی این موج که سال‌هاست به راه افتاده، سوار شد و آن را به پیش راند. در شرایطی که هیچ شکی نیست، ترامپ با این پروژه همکاری خواهد کرد، وی بیرونی‌ترین نماد مصیبتی است که مدت‌هاست برای آمریکا دردسر درست کرده است.

اما اکنون زمان آن است که به ریشه‌های این مسئله رسیدگی شود. ابتدا می‌توان از افرادی آغاز کرد که وقت و انرژی خود را برای برخورد با جهان اسلام به عنوان دشمن آمریکا و تهدیدی برای ایمنی و امنیت عام مردم این کشور صرف کرده‌اند. همچنین می‌توان بررسی‌ها را از افرادی شروع کرد که برای جنگ با عراق فشار وارد کردند و این کشور و مردمانش را به قربانیان خشونت تبدیل کردند، به طوری که هنوز پس از گذشت یک دهه نتوانسته‌اند آثار آن را از بین ببرند و همچنین از کسانی که هنوز مایل به جنگ با ایران هستند. این اشخاص و سازمان‌ها هستند که تندترین لفاظی‌ها را شامل تهدید هسته‌ای و تروریسم داخلی برای ایجاد فضای ترس و نفرت به کار گرفته‌اند تا آمریکایی‌ها نیز به صورت محکم و مصمم از آمریکا پشتیبانی کنند. در واقع این افراد و سازمان‌ها هستند که زمینه را برای استفاده ترامپ از قدرتش در جهت اعمال قوی سیاست‌های ضدمهاجرتی و ضد مسلمانانش فراهم کرده‌اند.

بیش از یک دهه است که تلاش‌های سازمان یافته از طریق گروه‌هایی همچون بنیاد دفاع از دموکراسی ها، اسرائیل پراجکت، آمریکا را ایمن کنید، ‌ائتلاف علیه ایران هسته‌ای و به علاوه مبلغانی مثل مایکل روبین، جاش بلاک و آرام کرد و با قویترین شکل ممکن برای جنگ با ایران انجام گرفته است، این در حالی است که بسیاری به ویژه در میان جامعه ایرانی _ آمریکایی خواهان رفع تنش‌ها به صورت مسالمت‌آمیز هستند.

هافینگتن پست در پایان نوشت:‌ این پروژه ایران‌هراسی با بکار گیری ابزارهایی برای تهدید نشان دادن ایران و ارتباط دادن ایران به تروریسم به گونه‌ای بوده است که مردم باور کنند اگر با ایران وارد جنگ نشوند، آمریکا شکست خواهد خورد و این همان چیزی است که برای عراق نیز پیاده شد.

بیش از یک دهه انتشار چنین پیام‌هایی اکنون به بارنشسته است و شاهد اقدام وحشیانه مردمی هستیم که دو تن را به زمام این‌که ایرانی هستند به قتل می رساند و اگر اعتراضات علیه ترامپ مطرح نشود و مردم به پشتیبانی از سیاست‌های قدیمی برای دشمن نشان دادن ایرانی‌ها ادامه دهند، باز هم شاهد چنین حملاتی خواهیم بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • علیرضا

    پروژه ی ایران هراسی فقط و فقط یک موضوع را دنبال میکنه
    و اون فروش اسلحه
    به هر حال باید امریکا این اسلحه هاش رو یه جا اب کنه!
    قول شرف میدم که امریکا اگر تا قیام قیامت جمهوری اسلامی پابرجا باشه و خودشون هم پابرجا
    هیچگاه به ایران حمله نخواهد کرد

ارسال نظر