کد خبر: 16530
A
معاون اول رییس جمهور در مجمع نمایندگان ایلام:

استان ایلام از تمام مزیت ها برای توسعه و رفع محرومیت برخوردار است/ برداشت از میادین مشترک نفت و گاز جزو اولویت های اقتصاد مقاومتی است/دولت برای مرزها و بازارچه های مرزی ایلام تصمیمات مطلوب اتخاذ خواهد کرد

استاندار و مجمع نمایندگان استان ایلام، عصر امروز (سه شنبه) با معاون اول رییس جمهور دیدارکردند.

استان ایلام از تمام مزیت ها برای توسعه و رفع محرومیت برخوردار است/ برداشت از میادین مشترک نفت و گاز جزو اولویت های اقتصاد مقاومتی است/دولت برای مرزها و بازارچه های مرزی ایلام تصمیمات مطلوب اتخاذ خواهد کرد
به گزارش دیده بان ایران، دکتر جهانگیری در این دیدار با اشاره به استعدادها و ظرفیت های بی نظیر استان ایلام در بخش های مختلف،‌ تاکید کرد: این استان از تمام مزیت های لازم برای توسعه برخوردار است و باید با برنامه ریزی دقیق و مشارکت و پشتیبانی همه دستگاه ها و افراد موثر در استان این ظرفیت ها را به منصه ظهور نشاند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه مردم استان ایلام با همت و شجاعت در طول دوران دفاع مقدس از مرزهای میهن دفاع کرده و برای کشور و نظام آبرو خریدند،‌ اظهار داشت: با توجه به حضور افراد تحصیل کرده در استان  باید گرد محرومیت از استان ایلام زدوده شود. 

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه از اولویت های اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی تمرکز بر منابع مشترک نفت و گاز است، گفت: وزارت نفت حتما در این منطقه پیگیر تکمیل طرح های برداشت از میادین مشترک به منظور تامین منافع مردم خواهد بود. همچنین پیگیری ایجاد و تکمیل صنایع پتروشیمی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 دکتر جهانگیری با اشاره به مزیت های استان ایلام در بحث آب و خاک و وجود بستر مناسب برای توسعه کشاورزی،‌ اظهار داشت: کشت و زراعت در 50 هزار هکتار از اراضی استان که منجر به اشتغالزایی نیز می شود جزو اولویت هاست و با توجه به تعهد قانونی دولت به رهبر معظم انقلاب در این خصوص،‌ این کار با جدیت در سال آینده پیگیری خواهد شد.

11560_357

معاون اول رییس جمهور سپس به مزیت این استان در داشتن مرز مشترک با عراق اشاره کرد و گفت : دولت برای مرزها و بازارچه های مرزی استان تصمیمات مطلوبی اتخاذ خواهد کرد.

وی به موضوع اربعین و سفر میلیون ها زایر به کشور عراق از مرزهای این استان اشاره کرد و افزود: تکمیل جاده ایلام – مهران به منظور خدمت رسانی به زایران جزو اولویت های دولت است و تلاش خواهیم کرد تا اربعین سال آینده این جاده به اتمام برسد.

دکتر جهانگیری در پایان با تاکید بر اینکه استان ایلام بر اساس برنامه در یک دوره چندساله و احداث زیر ساخت ها نظیر راه آهن خواهد توانست به یکی از استان های توسعه یافته کشور مبدل شود،‌ تصریح کرد: با توجه به مهار آبهای مرزی ،‌ این استان می تواند به مرکزی برای صنایعی که به آب فراوان نیاز دارند ،‌ تبدیل شود.

پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور استاندار ایلام گزارشی از مسایل و فرصت های استان در حوزه طرح های صنعتی،‌ کشاورزی،‌ راه های مواصلاتی و انرژی ارایه کرد.

همچنین نمایندگان استان ایلام بطور جداگانه موضوعاتی نظیر تکمیل طرح های نیمه تمام، بیکاری،‌ ساماندهی گذرگاه ها و خطوط حمل و نقل ، مسایل مرزی و پرداخت مطالبات پیمانکاران را مطرح و خواستار اهتمام بیشتر دولت به این مسایل شدند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر