کد خبر: 16566
A

غرضی: حرف من این است که حقوق عامه بر حقوق خاصه ترجیح دارد

تقریبا از بعد از تمام شدن دولت هاشمی، جامعتین( جامعه مدرسین قم و جامعه روحانیت تهران) خیلی سعی کردند که در تصمیمات عمومی جامعه دخالت کنند اما اثرات انها به تدریج کم شد و از سال 76 به بعد، دیگر نتوانست به قدرت سابق بازگردد.

غرضی: حرف من این است که حقوق عامه بر حقوق خاصه ترجیح دارد

سید محمد غرضی از دولتمردان اسبق در رابطه با حواشی که این روزها در احزاب اصولگرا و به ویژه جبهه نیروی مردمی انقلاب رخ می دهد گفت: اعضای جمنا( جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) از اصولگراهای حامی احمدی نژاد هستند و بعد از روبه رو شدن دولت مطلوبشان با گرفتاری از آن فاصله گرفتند، مردم دیگر این ها را می شناسند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال 92  در گفت و گو با عصر ایران ادامه داد:  آقایان در جمنا گفتند که "ما از همه امضا می گیریم که اگر به کاندیدا نهایی رسیدیم، کسی اعتراضی نداشته باشد" اما اینکه تا چقدر این حرف کاربرد داشته باشد به آینده  موکول است. دفعه قبل هم در سال 92 جامعتین محترم سعی کردند که بتوانند جمع را به  استقبال یکی دو نفر بیاورند ولی موفق نشدند.

وی افزود: قاعده جامعه اصولگرا متفرق است ستاد آن هم همینطور، اصلاح طلب ها ستادشان منسجم ولی قاعده اجتماعی شان متفرق است. وقتی هم که در قاعده اجتماعی تفرقه باشد، ستاد برای اثبات و کرسی نشاندن حرف و مواضعش، موفق نخواهد شد.

وزیر پست و تلگراف در دولت هاشمی در رابطه با اینکه «احزاب مختلف اصولگرا کاندیدهای مستقل و متعدد معرفی می کنند » بیان کرد: تعدد نامزدها نتیجه قانون محترم جمهوری اسلامی است که کلمه جمهوریت افاده به اشخاص و گروه ها نمی کند. احزابی که عقبه اجتماعی نداشته باشند، خود خوانده هستند. زمان خیلی قدیم مطرح می شد مثلا "حزب جمهوری اسلامی" در زمان مرحوم بهشتی، که به مدت یک هفته دو میلیون نفر  عضو شدند ولی به تدریج این تعداد خیلی افت کرد. یک زمانی هست کل جامعه یعنی قاعده  جامعه یک کلمه ای را قبول می کند ولی مواقعی هم هست که عده ای خودشان را به عنوان نماینده معرفی می کنند. مثلا بنی صدر حزب انقلاب اسلامی درست کرد یا بعدها احزاب دیگری بوجود آمدند.

وی ادامه داد: احزابی که خودشان برای خود نام تهیه می کنند، خود خوانده هستند. بایستی که مردم از آن نام استقبال کنند لذاست که ظرف این چندین سالی که من در خیلی از زمینه های سیاسی درگیر بوده و مشارکت داشتم، باید بگویم: معمولا احزاب و گروه ها نماینده کل استعداد کشور نیستند در نتیجه یک ظهوری پیدا می کنند و بعد هم حذف می شوند. مثلا اصولگرایی یا اصلاح طلب یا حزب مشارکت یا حزب جمهوری اسلامی، اینها کلماتی است که یک سری از افراد مدعی آن می شوند و مردم عملکردشان را که می بینند فاصله می گیرند

وی در رابطه با تشکل جمنا اظهار کرد: من با عزیزان جمنا سال ها همکار بودم و شناختی که از ایشان دارم؛ همگی از اصولگراهای حامی دولت هشتم و نهم هستند که بعد از روبه رو شدن دولت مطلوبشان با گرفتاری از آن فاصله گرفتند. مردم دیگر این ها را میشناسند و آن زمانی که دولت سابق به عنوان دولت امام زمان مطرح می شد و این صحبت ها...کم کم صفات منتسب به خود را زائل کرد و این اتفاقی است که برای همه کسانی که خود خوانده هستند، می افتد.

غرضی با تاکید به فرموده حضرت امام  مبنی بر اینکه؛ « حزب اللهی به خود دعوت نمی کند باید به خدا دعوت کند نه به صفات شخصی خود». به کمرنگ شدن نقش جامعتین اشاره کرد و گفت: تقریبا از بعد از تمام شدن دولت هاشمی، جامعتین( جامعه مدرسین قم و جامعه روحانیت تهران) خیلی سعی کردند که در تصمیمات عمومی جامعه دخالت کنند اما اثرات انها به تدریج کم شد و از سال 76 به بعد، دیگر نتوانست به قدرت سابق بازگردد.

وی در پایان ضمن اعلام کاندیداتوری خود در انتخابات سال 96 یادآوری کرد: من 60 سال است که پای انقلاب و حقوق مردم ایران ایستاده ام و کاندیدا هستم. اصل حرف من این است که حقوق عامه بر حقوق خاصه ترجیح دارد وکسانی که از حقوق خاصه دفاع می کنند عمر سیاسی شان کوتاه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر